انجمن rayit
تولید سررسید با کیفیت باید با گره خوردن صنعت و هنر پدید آید - نسخه قابل چاپ

+- انجمن rayit (http://rayit.ir)
+-- انجمن: مطالب متفرقه (http://rayit.ir/forumdisplay.php?fid=6)
+--- انجمن: معرفی سایت (http://rayit.ir/forumdisplay.php?fid=22)
+--- موضوع: تولید سررسید با کیفیت باید با گره خوردن صنعت و هنر پدید آید (/showthread.php?tid=100)



تولید سررسید با کیفیت باید با گره خوردن صنعت و هنر پدید آید - چاپ افست بهرنگ - 05-05-2018

تولید سررسید با کیفیت باید با گره خوردن صنعت و هنر پدید آید
صنعت و هنر به هم گره خورد
برای تولید کالایی که در عین زیبایی، کارا باشد و بتوان با آن بازار را فتح کرد، باید تدبیر داشت. رسیدن به این هدف در وضع فعلی، خود هنر است و تنها از دست هنرمندانی عیارشناس بر می آید. برای رسیدن به توسعه نمی شود بی پشتوانه و به صورت فردی عمل کرد، باید گروه خبره ای را در اختیار داشت. کارهای صنعتی در سرزمین ایران و نزد مردان پارس سابقه ای طولانی و درخشان دارد و بی شک وقتی هنر و صنعت به هم بپیوندند، موفقیت حتمی است.
با ما در گفت و گو با علی مهتاب خواه و حسن اسماعیل بیگی، مدیران هنرمند و خوش فکر مجموعه کارا تدبیر هنر و بازدید از کارخانه های گروه صنعتی پارس و مصاحبه با مدیر عامل آن، مرد خستگی ناپذیر صنعت، علی اکبر اخوت، همراه باشید.
ما به واسطه حوزه فعالیتمان در ماه های اول و آخر سال با سیلی از محبت های دوستان على الخصوص در صنف تولید سررسید روبرو می شویم، در بین سررسیدهای واصله به دفتر مجله یک جنس و طرح خاص سررسید نظر ما را جلب کرد. پرسیدیم و گفتند سررسید چرم مصنوعی است که سررسید چاپ لیزری روی آن انجام شده است. خیلی دلمان می خواست ته و توی ماجرا را در بیاوریم اما وقت نشد؛ تا امروز که دوباره در استفاده از یک ست شیک چشممان به برند کارا خورد که با دقت و ظرافت زیادی بر روی چرم خودنمایی می کرد؛ تماس گرفتیم، همکاری کردند، هماهنگ کردیم، رفتیم، پرسیدیم، شنیدیم، آشنا شدیم اما بسمان نبوده بخوانید و ببینید.
[عکس: Tell-me-how-to-get-acquainted-with-the-P...group..jpg]
از چگونگی آشنایی خود با گروه صنعتی پارس بگویید.
ما به عنوان تولید کنندگان سررسید سال ها است که در این کار حضور داریم، ما بارها برای تولیداتمان از محصولات چرمی استفاده کرده ایم؛ وقتی با محصولات گروه صنعتی پارس آشنا شدیم کیفیت و تنوع آن در رنگ و شکل ما را مجذوب خود کرد. به نظر من چون این مجموعه خودش جزو مصرف کنندگان تولیداتش است به خوبی محصولش را ازمون کرده و بالاترین کیفیت ممکن را برای تولیداتش در نظر گرفته است.
ما در سال ۱۳۹۶ یک خرید کوچک از مجموعه چرم پارس داشتیم و پیرو آن در سال ۹۵ با تجربه ای شیرین که از مصرف کالای چرم پارس عایدمان شده بود. مقدار سفارشات بیشتری از این کارخانه اخذ کردیم
این ایده ساخت جلد سررسید با چرم لیزری از کجا می آید؟ مزیت آن نسبت به دیگر انواع جلدهای مورد استفاده در سررسیدسازی چیست؟
مجموعه کارا تدبیر سال ۹۵ با آشنایی مختصری که با مجموعه پارس داشت به تولید جلد سررسید با جنس چرم لیزری دست زد. این تکنیک در صنعت چرم و سررسیدسازی وجود داشت اما کارا تدبیر اولین تولید کننده ایرانی بود که آن را در کشور تولید کرد. این چرم بیشتر در صنایع دیگر کاربرد داشت اما طرحی در ذهن ما بود که برای پیاده سازی اش به این جنس نیاز داشتیم؛ خواسته هایمان را با حاج آقا اخوت در میان گذاشتیم و ایشان هم جواب مثبت دارند و مراحل آزمایشگاهی کار آغاز شد. همان نمونه های اولیه نیاز ما را برطرف کرد و دقیقا همان چیزی شد که در ذهن ما بود.
برای ما فعالان صنف سررسید ثبت لوگو و رنگ بسیار مهم است و در کار گروه صنعتی پارس دست ما در انتخاب کاملا باز بود. ما در مجموعه کارا تدبیر سال ها است که در تولید سررسید هستیم و تحقیقا به شما می گویم که پس از ورود هات استمپ و یا همان ترمو و استفاده از آن در جلدسازی، اتفاق و نوآوری دیگری در سطح بازار رخ نداده بود تا اینکه ما با بررسی های زیاد به چرم لیزری دست يافتيم، این یک پیشنهاد به صنف تولید کنندگان سررسید بود و فصل جدیدی از کیفیت را آغاز کرد. لیزر در اکثر صنایع جهان کاربرد داشت اما در کار ما بدون کاربرد بود که با حرکتی که آغاز شده می توان گفت که پرکاربرد خواهد شد . با ظرافتی که طرح چرم لیزری دارد در مارک لباس ها و برندسازی بسیار پرکاربرد است. در این شیوه دقت طرح انقدر بالا است که می توان به کمک آن خطی به باریکی یک مو بر چرم ترسیم کرد که این ظرافت دست طراح را باز نهاده و زیبایی خاصی به کارش ما خواهد بخشید. پیاده سازی طرح به کمک لیزر شاید زمان بیشتری از کلیشه بیرد اما دقت آن بسیار بیشتر از کلیشه است.
[عکس: What-were-the-benefits-of-working-with-t...tative.jpg]
مزیت های کار با این گروه صنعتی چه بود که شما فعالیتتان را با آن ادامه دادید و نمایندگی فروش آن را اخذ کردید؟
در کار با گروه صنعتی پارس چند نکته اساسی توجه ما را به خود جلب کرد. اولین نکته که برای مشاغلی چون ما بسیار حائز اهمیت است بحث حفظ طرح اختصاصی است، چرم پارس از محدود گروه هایی است که منافع سفارش دهندگان و مشتریانش را همیشه محفوظ می دارد. یکی از دغدغه های همیشگی صنف تولید کنندگان سررسید بحث کپی کردن طرح های اختصاصی هر تولید کننده است. مجموعه پارس به شما این اطمینان را می دهد که با هیچ وعده و هیچ قیمتی طرح اختصاصی شما را برای تولید کننده دیگری عرضه نخواهد کرد. علاوه بر آن این مجموعه توایی آماده سازی هر طرح و رنگ و مدلی را که مورد نظر افرادی از صنف من است، دارا است اما طبيعي است که سفارشاتی که تا این حد خاص هستند باید در متراژهایی سفارش داده شوند که به صرفه کارخانه و مشتری باشید. به طور مثال یک سفارش هزار متری خاص با توجه به اینکه احتیاج به ملزوماتی از قبیل نوردی خاص برای تولید دارد در این متراز به صرفه نیست، در غیر این صورت با شناختی که ما از گروه صنعتی پارس داریم هیچ کاری از از این قبیل نشدنی نیست.
یکی دیگر از مزیت های این کارخانه قیمت رقابتی آن نسبت به محصولات وارد شده و مشابه است؛ وقتی برابری و حتی در برخی مواقع برتری تولید داخلی از هر لحاظ قابل وصول است چرا باید تولید کننده داخلی از تولید کننده وطنی مواد اولیه خود حمایت نکند؟!
این کارخانه به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند سفارشات من را به دستم برساند و همکاران ما می دانند که در دسترس بودن منبع در این کار چقدر مهم و حیاتی است. مضاف بر اینکه با خرید از محصولات داخلی، من تولید کننده امکان انتقاد و پیشنهاد هم دارم به طور مثال جنس تحویل داده شده از کیفیت مورد انتظار و بر حسب نمونه اولیه برخودار نیست، مطمئن باشید گروه صنعتی پارس انتقاد شما را پذیرفته و از تولیدات خود حمایت می کند، من در کار با این مجموعه می توان به تولید سفارشات خود نظارت داشته باشم و نظرات خود را اعمال کنم. این مزیتی است که در هیچ جای دنیا برای من مقدور نمی شود.
من معتقدم چون خود جناب اخوت از تولید کنندگان زحمت کش کشور است که از صفر شروع کرده و طی این سال های فعالیت تجربه های زیادی دارد، به خوبی درد تولید کنندگان را می شناسد و از این رو می توان روی همکاری و درک ایشان حساب کرد.
[عکس: Please-explain-a-bit-more-about-how-to-i...ively..jpg]
لطفا در مورد چگونگی پیاده سازی طرح اختصاصی و حفظ انحصاری آن کمی بیشتر توضیح بدهید.
بگذارید در این رابطه مثالی بزنم: اگر یک سفارش دهنده در صنف ما برای تولید سررسیدهای سال جدیدش طرح خاصی را در ذهن داشته باشد و برای تولیداتش نیاز به ده هزار متر چرم از نوع و طرحی منحصر به فرد بخواهد، می تواند به این گروه مراجعه کرده و خواسته های دلخواهش را مطرح کند. این گروه یک بخش آزمایشگاهی دارد که طرح اولیه را تا زمانی که مطلوب نظرتان باشد و به تایید شما برسد، به طور نمونه ای تولید می کند.
این بخش اطمینان به تولید انحصاری یک طرح برای صنف من بسیار با اهمیت است، ما نمی گوییم که تمام ایده های ما بکر است. عموم ما چشم به محصولات و تولیدات جدید اروپایی و آمریکایی داریم اما این الگوبرداری عمدتا در حد الهام گیری از طرح ها است شغل ما به صورت واقع در سال 4 ماه فعالیت دارد و با ریسک زیادی مواجه است، یک طرح خوب و منحصر به فرد می تواند در مقبولیت کار ما موثر باشد و از این رو بحث اطمینان و عدم کپی برداری برای من نوعی بسیار حائز اهمیت است.
قبل از استفاده از محصولات داخلی کالای مورد نیاز خود را از کجا و چگونه تهیه می کردید؟
قبل از آشنایی ما با گروه صنعتی پارس هم کار ما همین تولید سررسید بود. هر سال با کلی مکافات جنسمان را از کشورهایی مانند چین تهیه می کردیم. من و سایر همکاران می رفتیم و مثلا ۲۰ هزار متر از چهار رنگی که به نظر خودمان خوب و پر فروش بود تهیه می کردیم و با خواب سرمایه زیاد به واردات مبادرت می کردیم. اما اصطلاحا جنس ما جور نبوده موقع سفارش گیری بارها شده بود که برای نداشتن یک رنگ و جنس خاص و مد نظر مشتري، ما از انتخاب آنها خارج شده بودیم و این برای یک شغل با مشتریان خاص و فصلی آسیبی بزرگ است.
همکاران من می دانند که قیمت هر متر ترمو در کشوری مثل ترکیه بین ۳٫7 تا ۳٫۹ یورو بوده است و اگر قرار باشد از قیمت آن تخفیف بگیرند. کارخانه های خارجی از کیفیت خود می کاهند و دیگر جنس آن چیزی نیست که ما می خواستیم، تازه این قیمت خرید پایه است و به آن هزینه حمل و نقل و گمرک و ترخیص هم اضافه میشود که بهای آن را از قیمت کالای داخلی بسیار بالاتر می برد.
شما خود تولید کننده محسوب می شوید؛ هدف شما از اخذ نمایندگی فروش این واحد تولیدی چه بود؟ آیا برنامه خاصی برای تولیدات امسال دارید؟
هدف ما این بود که مشتری بتواند به راحتی در مرکز شهر به محصولات کارخانه دستیابی داشته باشد تا به این وسیله به کاهش مراجعه به کارخانه هم کمک شود و مراجعات به زمان عقد قرارداد نهایی موکول شود.
ما امسال با هماهنگی هایی که انجام دادیم قرار شده که محصولات چرم مصنوعی را در دو بخش در اختیار همکاران عزیز در بخش تولید سررسید قرار دهیم، یکی تولیدات عمومی و دیگری سفارشی وخاص. گروه صنعتی چرم پارس با همکاری کارا تدبیر با شناخت کامل بازار سررسید ترتیبی داده که حتی اگر کسی یک طاقه چرم عمومی هم بخواهد به راحتی بتواند تهیه کند تا به این وسیله مشتری های خرده بازار هم بتوانند خرید کنند. در کنار آن اگر مجموعه های کلان و بزرگتر طرحی را به صورت اختصاصی بخواهند، قابل اجرا است و ما می توانیم به آنها سرویس دهی کنیم.
نقل قول:در این گفت و گو آنقدر از گروه صنعتی پارس سخن به میان آمد که ما مشتاق شدم یه سری هم به آنجا بزنیم. این با تردید کار جدید و جالبی به نظرمان آمد، شانس هم با ما همراه بود و همه چیز دست به دست هم داد تا سفر ما به شهر عجایب آغاز شود با هماهنگی های که انجام شد همان صبح از دفتر کارا تدبیر به سمت کارخانه چرم پارس حرکت کردیم.
گروه صنعتی پارس واقع در کیلومتر 17 جاده مخصوص کرج پذیرای ذهن کنجکاو ما بود. این گروه در سه کارخانه مجزا واقع شده و از توليد پليمر (به عنوان مواد اولیه ساخت چرم و کفی کفش) تا ساخت چرم و تولید کفش فعالیت دارد. با ما در بازدید از خط تولید چرم مصنوعی این کار خانه و گفت و گو با مدیر عامل آن، سرد سخت کوشی صتعت، علی اکبر اخوت ديمراه باشید.
از ۴۲ تا کنون
بنده على اكبر اخوت مدير عامل گروه صنعتی چرم و کفش پارس و پلیمر پارس هستم. سابقه نام و برند پارس به سال 1342 برمی گردد، زمانی که پدرم در سن بیست سالگی در محلی کوچکتر از ده متر، تولید کفش را شروع کرد. در سال ۱۳6۶ بنده وارد کار پدر شدم و شغل او را از کار دستی به نیمه اتوماتیک و ماشینی ارتقا دادم، سال 1370 دستگاههای کفش سازی وارد کردیم، تولید کننده پلی اورتان شده و از آن پس وارد تولید کفش ماشین شدیم.
یک دهه بعد، یعنی در سال ۱۳۸۰ گروه صنعتی پارس اولین خط تولید چرم مصنوعی خود را با مارک ماتکس (MATEX ) از کشور ایتالیا وارد کرد. سال ۱۳۹۳ ما یک گام دیگر به خودکفایی نزدیک تر شده و کارخانه پلیمر پارس را بنا نهادیم. ما از کفش به چرم رسیدیم چرا که تولیدی ما توسعه پیدا کرده بود و تولیداتمان افزایش یافته بود و ما نیاز به مواد اولیه و با کیفیت دلخواه خودمان داشتیم. بعد از چرم هم به سمت ساخت پلیمر متمایل شدیم و این حرکت باز هم به خاطر نیاز ما در بخش ساخت کفش و تولید چرم مصنوعی صورت پذیرفت.
گروه صنعتی پارس
گروه صنعتی چرم پارس امروز حدود 4۰۰ نفر پرسنل مستقیم دارد و بیش از هزاران کار غیر مستقیم به واسطه فعالیت ما در بخش چرم و کفش و پلیمر پارس، به وجود آمده است.. ما یک خانواده بزرگ چند هزار نفری را تشکیل میدهیم.
تمامی ماشین های مورد استفاده ما از برندهای شناخته شده و به روز اروپا است که ما برای رسیدن به کیفیت مطلوب و توان رقابت با تولیدات خارجی مجبور به استفاده از آنها هستیم مضاف بر اینکه این ماشین ها در داخل کشور تولید نمی شوند و کشور ما هنوز به این میزان از توسعه و تکنولوژی نرسیده است، اما سرویس و تامین و نگهداری این ماشین ها توسط صنعتگران توانای داخلی ما صورت می گیرد و در این حوزه گروه صنعتی پارس از نیروی خارجی استفاده نمی کند.
چرا چرم مصنوعی
مردم علاقه زیادی به استفاده از کالاهایی داشتند که از پوست حیوانات ساخته می شوند با ازدیاد این درخواست ها دانشمندان چرم مصنوعی را جایگزین استفاده از چرم طبیعی کردند تا به این وسیله نیاز جوامع مرتفع شود؛ در دنیا افراد زیادی وجود دارند که ما آنها را دوستداران محیط زیست مینامیم، آنها با کشتار حیوانات برای دستیابی به پوستشان مخالف هستند و یکی از دلایل مهم سوق دادن بازار به سمت استفاده از چرم مصنوعی هم همین مورد بوده است
اساس مواد اولیه ما اصولا از پتروشیمی ها اخذ می شود، یعنی پایه اکثر آنها یا گاز طبیعی است با نفت و با آب دریا که فرآوری شده و طی روندی تبدیل به چرم مصنوعی می شود.
کاکولیشن
سال ۱۳۹4 در روند توسعه و نوگرایی، گروه صنعتی پارس خط تولید وت را هم راه اندازی کرد. وت (Wet) به معنای خیس است و همانطور که از اسمش برمی آید به معنای چرم خیس است که در دنیا به چرم کاتولیت معروف است. امروز ما جزو محدود تولید کنندگانی هستیم که در ایران چرم مصنوعی یا همان کاگولیشن تولید می کند این نوع چرم همان است که در بازار ایران با نام ترمو هم شناخته و عرضه می شود. نمی دانم این اسم از کجا آمده اما اسم جهانی و بین المللی آن در بین مصرف کنندگان هات استامپ (liotstarmp) است، یعنی با استامپ داغ ضرب می زنند تا شکل و رنگ آن به دلخواه تغییر پیدا کند. در سال اخیر که همکاری ها با دوستان تولید کننده سررسید قوی تر شده به کار با لیزر روی سررسید چرم، که باز یک نوع کاگولیشن است تمایل بیشتری پیدا کرده ایم.
تمام تلاش های ما و هدف تعریف شده گروه صنعتی پارس ایجاد اشتغال و رونق بخشی به بازار داخلی است. به گفته مقام معظم رهبری امسال سال ایجاد اشتغال و کار است و ما نیز با این هدف گذاری در سال جاری همت مان را برای رسیدن به این مهم مضاعف کرده ایم. ما باید کاری کنیم که لااقل در این عرصه آنچنان ظاهر شویم که کمکی به اعتلای صنعت کشور شود و مشکل کمبود شغل هرچه بیشتر کاهش پیدا کند. با آغاز سال ۱۳۹۵ با توجه به مصرفی که هات استامپ در تولید سررسید دارد، وارد این بازار شدیم و روی این دست از تولیدات تمرکز کردیم که با کمک دوستانی چون مجموعه خوشنام کارا تدبیر با استقبال خوبی هم روبرو شدیم. آنها راهنمای ما بودند و به ما نظر دادند که تولید کنندگان سررسید به چه محصولی نیاز دارند و وقتی می گویند به ترمو احتیاج داریم، دقیقا چه چیزی مد نظرشان است ما در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه بیشتر نیاز مصرف کننده داخلی را مرتفع کنیم و به این واسطه خروج ارز از بازار کشور را کاهش دهیم.
مزیت ها
در خرید محصول ما چندین مزیت برای یک تولید کننده داخلی وجود دارد، یکی از مهم ترین آنها بحث اعتماد است. مشتری ایرانی می تواند با اطمینان کامل خرید خود را به انجام برساند و تضمین های لازم را در دست داشته باشد. شما حساب کنید که مصرف کننده داخلی چند کانتینر بار از خارج کشور تهیه کرده و حالا موقع استفاده متوجه عیب و ایرادی در محصول وارداتی می شود، چه باید بکند؟ ارتباط گیری با آنها و آگاه کردن شان از ایراد محصول و یا این نکته که تولید آنها باب میل نبوده و نتوانسته توقعات را در زمان تولید برآورده کند، و دست یافتن به روندی برای جبران خسارت کار بسیار مشکلی است
نکته با اهمیت دیگر متوجه سرمایه در گردش این عزیزان به عنوان یک تولید کننده است. با خرید محصول داخلی سرمایه در گردش آنها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند چرا که اگر کسی بخواهد محصولی را به کشور وارد کند باید حداقل سه تا چهار ماه قبل از زمان مورد نظر خریداری کرده و این مشکل در معامله گاهی باعث می شود که مبالغ هنگفتی از سرمایه بدون استفاده مانده و به اصطلاح تاجر دچار خواب سرمایه شود.
در این راستا می توان به نکات زیادی اشاره کرد که قبل و یا هنگام تولید می تواند خریدار داخلی را با مشکل روبرو کنید. به طور مثال در همین کار ما تولید کننده داخلی خرید خود را انجام داده و حتی بدون هیچ مشکلی در زمان تحویل و کیفیت خروجی دست به تولید زده اما سفارشات به شکلی رقم خورده که حالا احتیاج به مقدار بیشتری از یک رنگ خاص پیدا کرده و یا اصلا سفارشی به او ارجاع داده شده که رنگی خاص طلب می کند که توسط تولید کننده از قبل پیش بینی و تهیه نشده است، حالا چه باید کرد؟ ما در گروه صنعتی پارس تمهیداتی اندیشیده ایم که می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن نیازهای اینچنینی مشتریان مان را مرتفع کنیم.
مضاف بر اینکه همه می دانیم برای رونق اقتصادی کشور تا حد امکان باید از کالای تولید داخل استفاده کرد تا به این وسیله کارگر ایران بیکار نماند و چرخ صنعت، در گردش خود دچار مشکل نشود. مصرف کننده عمده این کالا می تواند با قیمتی حتی کمتر از مشابه های خارجی این محصول را خریداری کند. ما هم چون دیگر تولید کنندگان از اقتصاد آزاد استقبال می کنیم و قیمتهایمان تماما رقابتی است و در کنار آن همیشه نفع مصرف کننده را در نظر داریم. ما هرگز به کار خود نگاهی صرف منفعت طلبانه نداشته ایم و می دانیم که برای ورود به بازار جهانی باید در کنار کیفیت، قیمت محصول مان بتواند تولیدات خارجی دیگر را به چالش بکشد و رقیب و جایگزین خوبی برای آنها باشد.
تولیدات متنوع، مشتریان متنوع
تولیدات گروه صنعتی پارس امروز در صنایع و بخش های زیادی استفاده می شود. ما در صنایع تجهیزات خودرو، مبلمان، البسه، کفش، کیف و کمربند، انواع جلدهای سررسید و صنایع تزئینی خدمات رسانی می کنیم، می شود گفت تنوع رنگی محصولات ما نامحدود است چرا که ما برای هر سلیقه ای تولیدات داریم و وقتی رنگ دلخواه مشتری به دست آمد، بر اساس آن سفارشاتش را تولید می کنیم. اگر شما آرشیو ما را از بدو تاسیس این گروه صنعتی ملاحظه کنید، بالغ بر ۳۰۰۰ رنگ و مدل، طرح و ضخامت منحصر به فرد خواهید یافت. محصولات ما تنوع زیادی دارد چرا که ما یک مجموعه خصوصی هستیم که نیازمان را در ارتباط با مشتریان می دانیم و مهم ترین اصل در واحد ما مشتری مداری و احترام به خواسته افرد است، ما به این درک رسیده ایم که سلایق مختلفی بر کار ما حکم فرما است و معتقدیم که کسی در این بازار موفق است که بتواند خواسته های مشتریانش را به بهترین وجهی برآورده کند
ما با شرکت ها و برندهای فراوانی در صنایع متعددی همکاری داشته ایم و توانسته ایم آنها را به عنوان مشتریان ثابت خود جلب کنیم. می توانم به طور مثال در صنایع مبلمان اداری به شرکت هایی چون اروند، نیلپر و داتیس اشاره کنم که هر کدام به عنوان سرشاخه مصنف خود محسوب می شوند و مبلمان اداری اماکنی چون ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی و مکان هایی از این دست را تجهیز کرده اند. در زمینه مبلمان خانگی هم شرکت های معتبری مشتری محصولات ما هستند.
در صنعت خودروسازی شرکت هایی چون خودرو آذین و یا شرکت برتز که تجهیزات و مبلمان داخلی اتومبیل های ایران خودرو را تولید می کند از مشتریان عمده تولیدات ما است. در ساخت جلدهای سررسید با برندهای شناخته شده ای چون کارا تدبیر و برگ سبز و دیگر دوستان همکاری داشته ایم، در صنعت کفش که خود مجموعه یک سابقه طولانی در تولیدش دارد، هم اکنون بیش از هزاران همکار در صنف تولید کنندگان کیف و کفش از تولیدات ما استفاده می کنند؛ آنها به واسطه اینکه چرم ما را در محصولات تولیدی بخش کفش ملاحظه کرده اند به کیفیت آن اطمینان دارند. ما با تلاش و توسعه مداوم کار توانسته ایم نامی شناخته شده در صنعت تولید چرم مصنوعی باشیم و مورد اطمینان صنایع زیادی قرار بگیریم، می توان گفت که امروز هر جا که چرم هست ما به نوعی حضور داریم.
تولید کننده تولید محور رویکرد ما
همیشه به این صورت بوده که تا می شود ارزش افزوده کار در کشور خودمان به خرج برسد تا اشتغال سازی شود و اقتصاد رونق بگیرد، از همین رو همواره به صنایع بالادستی خود نگاه کرده ایم و تمام توان خود را روی تولید مبانی و اساس کار قرار داده ایم. همین نگاه ما را از تولید کفش دستدوز به تولید چرم و بعد به تولید پلیمر که در هر دو صنعت کفش و چرم سازی مورد استفاده قرار می گیرده کشاند. ما تا جایی که توانایی داشته ایم تولیدمحورانه پیش رفته و سعی کرده ایم مواد اولیه مورد استفاده کارمان را خودمان تولید کنیم، اما به هر حال در تهیه ماشین ها و برخی مواد اولیه ضروری مجبور به استفاده از محصولات خارجی هستیم که در انتخاب آنها همیشه کیفیت برای گروه صنعتی پارس از هر فاکتور دیگری با اهمیت تر بوده است. دستگاههای ما و موادی که از آن یاد شد و هنوز قادر به تولید آن نیستیم از بهترین و شناخته شده ترین برندهای اروپایی و از کشورهایی ابر صنعتی چون آلمان و ایتالیا اخذ شده اند.
صادرات
گروه صنعتی پارس از سال ۱۳۷۳ به صادرات کفش های تولیدی اش پرداخت و در آغاز با صادر کردن محصول به کشور روسیه این روند را آغاز کرد پس از آن به کشور های مختلفی چون انگلستان کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایگان شرقی غربی اهم از عراق و افغانستان و پاکستان، کشورهای آسیای میانه مثل قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، آذربایجان گرجستان، مولداوی و اگر این صادرات داشته ایم. متاسفانه در سال های اخیر با تحریم هایی که به وجود آمد این حوزه تا مقدار زیادی محدود شد. ما همچنان امیدواریم که با به تعادل رسیدن و پایداری وضع موجود بتوانیم صادرات را از سر گرفته و بیش از پیش در این زمینه کوشا باشیم، یکی از راه های شکوفایی اقتصاد داخلی همین صادرات و جذب بازار های جهانی است که در اهداف مجموعه ما تعریف شده
بازدید از خط تولید
ما در واقع دو بخش عمده داریم، یک بخش مواد سازی اولیه کاگولیشن و بخش دوم تولید خود گاگولیشن است که بعد از آن وارد کتینگ می شویم و مجموع این کارا با هم مراحل تولید چرم مصنوعی را تشکیل می دهند.
سخن پایانی
یادمان باشد که کارکنان و زحمتکشان این مرز و بوم از افتخارات و مباهات این کشور هستند، علی الخصوص اگر کاری که می کنند شامل ارزش افزوده ای بشود که سر سفره ایرانی می رود و جامعه را از سود کار خود منتفع می کند. بنده به عنوان یک تولید کننده داخلی، خواهش می کنم که مصرف کنندگان تا حد مقدور از جنس ایرانی استفاده کنند و نگاهشان را به این موضع تغییر دهند. نگاه ما باید به خرید جنس ایرانی نگاه حمایتی و توأم با تکلیف باشد. ما مکلفیم تا برای کارآفرینی و بهتر شدن وضع اقتصادی کشور تلاش کنیم، مطمئن باشید این عمل در طولانی مدت تاثیر خود را خواهد گذاشت. در وضع اقتصادی بهبود ایجاد خواهد کرد و به این طريق حسی از امنیت به جامعه تزریق خواهد شد، ما باید با همدلی و همکاری در پویا نگاه - داشتن جامعه مشارکت کنیم.
منبع : چاپ و نشر