آبشار گچان، آبشاری زیبا در ایلام (+تصاویر)

[ad_1]

2721139499 آبشار گچان، آبشاری زیبا در ایلام (+تصاویر)

آبشار گچان در استان ایلام

زیبا و دلنشینی را بوجود آورده اند. آبشارهای ایلام نمونه ای از جلوه طبیعی این استان هستند. دسترسی به اکثر آبشارهای ایلام به سختی مقدور می باشد ولی باز هم مردم زيادي برای دیدن این آبشارها سفر می کنند، یکی از این آبشارهای زیبا، آبشار گچان می باشد.

آبشار گچان

در بین دره گچان چشمه ای پر آب جاری می باشد که آبشار زیبای گچان را تشکیل می دهد. آبشار گچان در ۱۵ کیلومتری شمال شهر ایلام و در بین تنگه که خود یکی از تفریحگاه های ایلام می باشد قرار دارد. در این منطقه که کوه های زیبا و معظم مانشت و به همراه گچان گویی به هم رسیده اند منظره بینهایت زیبایی را ایجاد نموده می باشد. بگونه ای که در فصل های بهار، تابستان و پاییز و حتی زمستان به علت دسترسی تقریباً آسوده آن، پذیرای خیل عظیم دوستداران طبیعت می باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

3261471286 آبشار گچان، آبشاری زیبا در ایلام (+تصاویر)

تصاویر آبشار گچان

بیشتر بخوانید:  غار نمکدان یا غار سه مرد برهنه در قشم (+تصاویر)

آب گوارای چشمه گچان به مصرف اهالی روستاهای مجاور و آبیاری باغات میوه می رسد. این موقعیت پوشیده از درختان زیبای گردو بوده و هرسال پذیرای اردوهای علمی و تفریحی می باشد.

مسیر آمدن به آبشار گچان و چشمه آن، ماشین رو نیست و بین یک ساعت تا یک ساعت و ربع پیاده روی دارد. مسیر بینهایت آسوده، هموار و به اصطلاح پاکوب می باشد و برای طبیعت گردی های سبک بینهایت مطلوب می باشد. مسیری که طبیعت در آن زیبایی هایش را به گونه ای به رخ میکشد که از دیدنش هیچ گاه کوفته نمی شوید.

بیشتر بخوانید:  غار پشوم (غار دوسر)، بزرگترین تالار غار ایران (+تصاویر)

1860335156 آبشار گچان، آبشاری زیبا در ایلام (+تصاویر)

مسیر تکان به سمت آبشار گچان

مسیر دسترسی به آبشار گچان

این آبشار در بخت شمال شرقی شهر ایلام و بطور دقیق تر در ابتدای جاده ایلام به شهرستان سرابه( شیروان و چرداوال) قرار گرفته می باشد. برای آمدن به این آبشار باید از تونل بزرگ ۱۵ کیلومتری شهرستان ایلام ردشدن کنید.

منبع: بیتوته

[ad_2]