آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

dkmvjgmmiremjgmioorjcg894yt78c4y84byrh3yrb8bhycrxi3hjcri3j 600x600 آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

در دنیای کرونا زده امروز آموزش ها به سمت غیرحضوری و مجازی پیش رفته است. در این میان پلت فرم های آموزشی برای آموزشی آنلاین و زنده و فروش ویدئوهای آموزشی برای آموزش های آفلاین مهمترین نقش را در آینده جهان برای آموزش بازی خواهند کرد. قصد داریم در این مقاله شما را با یکی از موفق ترین آموزش دهندگان غیرحضوری هنری آشنا کنیم.

آموزش معرق، آموزش خوشنویسی یا حتی آموزش قالی بافی از جمله هنرهایی هستند که همیشه در خاطر بشر با حضور در کنار استاد همراه است. یعنی هنرجو با قرار گرفتن در کلاس یا کارگاه استاد و کنار دست او از او در هنرش تقلید می کند تا آن هنر را یاد بگیرد.

قرن های متمادی بشر هر هنر و هر علمی را با حضور در محضر و کلاس استاد یاد می‌گرفته است. به این آموزش حضوری گفته می‌شود. آموزش از راه نزدیک و در کنار استاد. گاها افراد برای شرکت در کلاس های اساتید در هر شهر و کشوری قصد سفر به آن کشور را می کردند. برای مثال دانشجویانی که برای فراگیری علم سفرهای طولانی به قصد ثبت نام و گذراندن درس در دانشگاه هایی در کشورهای دوردست می کنند.

آموزش های هنری مانند آموزش معرق از راه دور

در ایام همه گیری بیماری کووید ۱۹ یا همان اصطلاح عامیانه آن کرونا تمام دولت ها و سازمان های مردمی و غیر مردمی به مردم توصیه می کنند که بی دلیل موجه از محل زندگی خارج نشوند تا کنترل بیماری در سطح جامعه به سادگی صورت گیرد. از طرفی تقریبا بسیاری از مردم نیز در هر جای دنیا از خروج از منزل یا شهر بدون دلیل موجه خودداری می کنند تا بیماری دامن گیر آن ها نشود. در این حالت توصیه می شود برای خریدهای غیر ضرور از خانه خارج نشوید تا چه رسد به آموزش و آموختن چیزی مثل آموزش معرق یا دیگر هنرها.

با این حال یادگیری و آموزش نمی تواند متوقف شود. اینجاست که آموزش های از راه دور و آموزش مجازی نقش اصلی خود را پیدا می کند. البته با ظهور اینترنت سال هاست که این نوع از آموزش یعنی آموزش مجازی راه خود را به دنیای آموزش باز کرده ولی هیچگاه مثل امروز ضرورت بر یادگیری از راه دور و در منزل وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

آموزش های تخصصی، تحصیلی، علمی‌ و هنری از جمله آموزش هایی است که امروزه از راه های مختلف در دنیای دیجیتال قابل انجام است. برای مثال دانشگاه ها و مدارس از طریق برگزاری کلاس به شکل زنده و در پلت فرم هایی مانند اسکای روم یا پلت فرم های آموزش به دانشجویان و دانش آموزان خود را پیش گرفتند.

پلت فرم‌های برگزاری وبینار که سمینارهای اینترنتی را به شکل زنده برگزار می کنند تا لایو اینستاگرام و این اخیر کلاب هاوس همگی راه هایی برای آموزش از راه دور هستند. اما انتقال فایل های آموزشی و دیدن تصویری آموزش یکی از راه های آموزش از راه دور و دیجیتال است.

بهترین مثال برای این نوع آموزش ها انواع آموزش هنری مانند آموزش معرق،‌ آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی است. این هنرها مثل آموزش معرق از آنجا که نیاز به دقت هنرجو به دست استاد و تقلید از او را دارد در فایل های ویدئویی بهتر آموزش داده می شود.

چیتاآرت یکی از بهترین ارائه ‌کنندگان آموزش هنری مثل آموزش معرق از راه دور

چیتاآرت https://cheetart.ir یکی از شناخته شده ترین وبسایت های هنری در ایران است که پیش از این در زمینه انتشار اخبار و اطلاعات فراخوان های هنری به هنرمندان ایران بسیار پیشرو بود و هم اکنون به دنبال راه اندازی پلت فرمی برای ارائه آموزش های هنری ویدئویی است.

آموزش هایی مانند آموزش معرق و معرق‌منبت چوب از استاد زادنیا،‌ آموزش قالی بافی،‌ آموزش خوشنویسی خط نستعلیق استاد بهزاد محمدزاده از انجمن خوشنویسان مشهد،‌ آموزش پردازش و ادیت عکس خام Raw از استاد رسول امین از جمله این آموزش ها به شمار می روند.

jgvnjgthgrh5ut57tycnnhhbbffhfbybat 600x600 آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

آموزش معرق از راه دور

ویدئوی آموزشی آموزش معرق چوب چیتاآرت که با کیفیت Full HD ضبط شده است شما را ابتدا با ابزارها لازم برای کار آشنا می کند و سپس نحوه بریدن و اره کردن چوب با اره مویی را آموزش می دهد.

استاد زادنیا در ادامه معرق تصویر و سپس نوبت می رسد به آموزش معرق حروف و در انتها به ترکیبی از معرق و منبت ( شکل دادن و حجم دادن به چوب) را در معرق حروف آموزش می دهد که ترکیبی است ابداع استاد زادنیا و بسیار چشم نواز و زیبا. به این شکل شما با پرداخت یک بار هزینه سه نوع آموزش از جمله آموزش معرق ، منبت و آموزش معرق منبت چوب را به دست خواهید آورد.

بیشتر بخوانید:  پیرزن هفتاد ساله، پدیده وزنه برداری شد

در این سایت درباره آموزش معرق چنین گفته شده: “شما می تونین این هنر رو در خانه و جلوی رایانه شخصیتون آموزش ببینین. هر زمان خواستین آموزش رو تکرار کنین، زحمت رفت و آمد از سرتون کم میشه و با پرداخت هزینه یک بسته آموزشی سه هنر رو فرا بگیرین.”

kvjrvjgrignugh875ht5y89tyh598thc58h5ghiugh 600x600 آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

آموزش قالی بافی از راه دور در سری آموزش هنری

آموزش قالی بافی که در این سایت به شکل بسته ویدئویی وجود دارد به همت خانم نفیسه خدنگی تهیه شده است. در این آموزش نیز شما مثل آموزش معرق چیتاآرت ابتدا با ابزار قالی بافی آشنا خواهید شد. سپس با مقدمات بافت قالی و فرش و گلیم مانند چله کشی و با انواع گره و انواع چله کشی و… آشنا می شوید. برای دریافت این آموزش از اینجا وارد شوید،

بعد از آن نوبت به آموزش ویدئویی گلیم بافی می رسد. اینجا با بافت گلیم آشنا می شوید و در انتها با یک ترکیب زیبا و جالب جدید به نام ترکیب قالی و گلیم آشنا می‌شوید. این محصول آموزشی چندین آموزش را در یک بسته ویدئویی به شما عرضه می‌کند و هزینه‌ای که در برابر آن می‌پردازید واقعا ارزش آن را دارد.

dvmnnhcrbhgrubgurfhburgrufh 600x600 آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

آموزش خوشنویسی خط نستعلیق در سری آموزش هنری

خوشنویسی یکی از زیباترین هنرهای ایرانی است. یادگیری خط نستعلیق که زادگاه آن در ایران است آرزوی خیلی از ما ایرانی‌هاست. شما می توانید بدون آنکه نیاز به رفتن به کلاس های خوشنویسی برای چندین و چند ترم داشته باشید مباحث مقدماتی آن را در یک بسته آموزشی ویدئویی خوشنویسی مانند آموزش معرق و آموزش قالی بافی مشاهده کنید.

تمرین از روی دست‌خط استاد بهزاد محمدزاده که از نزدیک و با کیفیت فول اچ دی تصویربرداری شده به شما نحوه دست گرفتن قلم و چرخش و حرکت برای ترسیم و نگارش هر کلمه ای را آموزش می دهد.

بیشتر بخوانید:  5 مزیت استفاده از ماسک صورت برای مراقبت از پوست چگونه است؟

استاد محمدزاده مانند آموزش معرق و قالی بافی از مباحث مقدماتی شروع می کند و در ادامه به آموزش حروف مفرد و سپس به ترکیب حروف از دو حرفی ها و سه حرفی ها و چهار حرفی ها و بالاتر می پردازد.

آموزش چلیپانویسی و کتیبه نویسی و سطرنویسی و… در ادامه خواهد آمد. شما با این آموزش می توانید تمام آنچه در آموزش خوشنویسی آمده را یک جا و در یک ویدئو ببینید. برای دریافت این بسته آموزشی می توانید در گوگل این عبارات را جستجو کنید: “آموزش خوشنویسی چیتاآرت”

xm vnkrvjnirohbvu rghreuighuirhgurihgrui 600x600 آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

یک بار هزینه آموزش کن و چندبار مشاهده کن

یک بار هزینه آموزش کن و چندبار مشاهده کن” این شعار cheetart است. شما با خرید یک بسته آموزشی می توانید چندین بار هر آموزش را مشاهده کنید. هر زمان که دوست دارید و هر وقت که اراده کنید. این بهترین فرصت است برای کسانی که نمی توانند وقت مشخصی را برای آموزش بگذارند.

آموختن بدون نیاز به صرف هزینه های اضافی

شاید بدانید که خروج از منزل برای هر کاری این روزها یعنی صرف هزینه های رفت و آمد،‌ پارکینگ،‌ استهلاک وسیله نقلیه در صورت سفر با وسیله شخصی، دود،‌ سر و صدا و… . اگر بتوان آموزش های لازم را از راه اینترنت و ابزارهای دیجیتالی در خانه و محل اقامت مشاهده کرد می توان هزینه های بسیاری را از سر باز کرد.

ضمن آنکه شما با پرداخت هزینه های یک بسته آموزشی گاه از پرداخت چند برابر آن برای آموزش بی نیاز می شوید. گاه برخی از کلاس های آموزشی هزینه هایی چندین و چند برابر یک بسته آموزشی از شما مطالبه می کنند.

دیگر پلت فرم های آموزشی

در این زمینه پلت فرم های زیادی هستند که به دنبال آموزش از راه دور هستند و توانسته اند به نسل جوان در آموزش های حرفه ای و افزایش سطح تخصص آن ها کمک کنند. از جمله این پلت فرم ها می توان به پلت فرم و اپیلیکیشن آموزشی شاد که این روزها آموزش به دانش آموزان را برعهده دارد اشاره کرد.