انواع پرده‌های اداری

لید: پرده پوششی است که علاوه بر این که استفاده کاربردی دارد در تزئینات و زیبایی دکوراسیون نیز تاثیرگذار است. یکی از مدل های پرده، پرده اداری محسوب می‌شود که در محیط های اداری، خانه ها، مطب ها، و غیره از آن استفاده می‌شود و به همین دلیل به این نام شناخته شده است.

طرح های پرده اداری

محل کار، خانه دوم هر فردی به حساب می‌آید، بنابراین در زمان انتخاب و خرید تجهیزات و وسایل برای محل کار خود حساسیت لازم را به خرج دهید، که انتخاب و خرید پرده نیز از این قائده مستثنی نیست. وقتی صحبت از پرده های اداری می شود، گزینه های بسیاری در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند که می‌توان بسته به سلیقه خود و نیز شرایط و فضایی که محیط اداری دارد مانند میزان نورگیر بودن، مساحت محل کار و بسته به کاربری اتاق و بخش های مختلف محیط کار مانند اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس، کارگاه و … یکی از آن ها را انتخاب کنید. پرده های اداری انواع  بسیاری دارند که از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آن‌ها پرده زبرا، پرده های کرکره ای و پرده شید رولی را می‌توان نام برد. هر کدام از انواع پرده خصوصیت های برجسته خود را دارا است و با انتخاب نوع مناسب آن علاوه بر کاربردی که دارد جلوه شیک و زیبایی را می‌توانید به محیط کار خود ببخشید.

بیشتر بخوانید:  بتن آماده

fmnvtonyb958onyj3o5tgtjmcotjfn4oj4kf4 512x600 انواع پرده‌های اداری

انواع پرده اداری

طبیعتا هر فرد به دکوراسیون و دیزاین منزل خود بسیار اهمیت می‌دهد، علاوه بر اهمیت داشتن دیزاین منازل، دیزاین محیط کار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا انرژی ای که دریافت می‌شود برای انجام کار توسط محیط به دست می ‌آید بنابراین وقت، انرژی و سلیقه بسیاری را باید صرف دیزاین محیط کار کرد. خرید پرده اداری یک آیتم بسیار مهم است و همانگونه که از نامش پیدا است در محیط های اداری و محیط کار نصب می‌شود. با انتخاب یک پرده اداری مناسب محیطی آرامش ‌بخش و زیبا با قابلیت تنظیم نور برای انجام کارها برای پرسنل می‌توان فراهم کرد. از انواع پرده اداری پرده اداری کرکره‌ای، پرده اداری شید و پرده اداری سیلوئت را می‌توان نام برد که در ادامه راجع به هریک توضیحاتی داده‌ شده است.

پرده اداری کرکره‌ای

این نوع یکی از انواع پرده هایی است که طفداران بسیاری دارد. ممکن است تصور شما از این نوع پرده، پرده های کرکره ای قدیمی باشد که فقط در یک رنگ تولید می‌شد، اما این طور نیست بلکه امروزه انواع پرده های جدید اداری طراحی و تولید می‌شوند که جذابیت بسیاری دارند. پرده های کرکره ای در انواع طرح های چوبی، آلومینیومی و فلزی موجود هستند که نصب آن ها به آسانی ممکن است و برای بالا و پایین بردن آن ها از نخی که روی پرده تعبیه شده است می‌توان استفاده کرد. این نوع پرده طوری طراحی شده است که با حرکت دادن کرکره آن به سادگی میزان نور را به دلخواه می‌توان تنظیم کرد و یکی از دلایلی که پرده کرکره ای را پرطرفدار کرده همین قابلیت تنظیم نور است. کرکره اداری در انواع طراحی‌های متفاوت و رنگ‌بندی‌های خاص ارائه می‌شود که سلیقه همه افراد را در بر می‌گیرد. برای انتخاب این نوع پرده هیچ محدودیتی وجود ندارد و  با توجه به دیزاین و طراحی محیط می‌توان کرکره اداری را در انواع رنگ بندی های مختلف و جذاب به منظور زیباتر ساختن محیط انتخاب کرد. پرده کرکره ای اداری در انواع بسیاری مانند، پرده اداری کرکره ای چوبی، پرده اداری کرکره آلومنیومی و پرده اداری کرکره عمودی طراحی و تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نصب سقف کشسان

vmp0539unj539oghc35ihto4jwojwoihiwhihfkihui8yt95uy096iyorjj انواع پرده‌های اداری

پرده اداری شید

پرده اداری شید نیز نیز نوعی از انواع پرده‌های جدید اداری به حساب می‌آید که به آن شید یا بلایند می‌گویند که معنی آن سایه گرفتن می‌باشد. از پرده اداری شید برای ایجاد سایه در پنجره های اداری استفاده می‌شود. این نوع پرده از یک بافت نرم و سبک از پنبه، کتان، پلی استر و پارچه تشکیل شده است. پرده اداری شید طوری طراحی شده است که علاوه بر تنظیم نور، باعث دید نداشتن از بیرون به داخل نیز می‌شود. در واقع این نوع پرده علاوه بر زیبایی که دارد باعث بوجود آدن محیطی امن و راحت نیز می‌شود، که ایجاد همچین محیطی برای هر محیط کاری ضروری و لازم است. از انواع پرده اداری شید پرده اداری شید زبرا و پرده اداری شید رول را می‌توان نام برد.

بیشتر بخوانید:  انواع تلویزیون هوشمند (SMART) در ایران سال 2022

پرده اداری سیلوئت

پرده اداری سیلوئت را یکی از زیباترین پرده های اداری می‌توان نام برد، این نوع پرده به دلیل ساختار خلاقانه ای که دارد، امکان ایجاد سایه روشن در محیط را ایجاد می‌کند و نیز گرمای خاصی به محیط القا می‌کند. در طراحی این نوع پرده خلاقیت بسیاری به کار رفته است. پرده اداری سیلوئت از دولایه پارچه متصل به هم تشکیل شده و به خاطر داشتن ظاهری زیبا و ظریف در دکوراسیون منازل مسکونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پرده با ایجاد سایه روشن در محیط، آرامش و زیبایی را به همراه می آورد.