بافت مو دردلاک چیست؟

%name بافت مو دردلاک چیست؟

بافت مو دردلاک

آموزش بافت مو دردلاک

بافت مو دردلاک که به معنای بافتن مو با نخ میباشد که با عنوان پیچیدن مو هم شناخته می شود یک شیوه اسان برای ایجاد یک تزئین آسان و موقت برای موهاست.تنها چیزی که شما نیاز دارید موهایی هست که به اندازه کافی برای بافتن طولانی باشند،گرایش های نخ تزیینی و یک کش پلاستیکی هست. بسته به روشی که برای استوار نمودن موها استفاده می کنید.

تاریخچه بافت دردلاک

ما تحقیقاتی در مورد منشأ و تاریخچه بافت دردلاک انجام دادیم و بر اساس منبع های مختلف به یک عملکرد مشابه رسیدیم:بافت دردلاک قرن هاست که در تمدّن های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور مانند در یونان باستان در واقع ، نقاشی های دیواری کشف شده در کرت، زادگاه تمدّن مینوان، و در ترا( سانتورینی امروزی) اشخاص را با موهای بلند بافته شده نمایش داده اند.

در مصر باستان، آثار باستانی نشان میدهد که مصریان موهایشان را می بافتند. بافت دردلاک در هند هم مشهور بوده و خدای هندی، شیوا با کلاه گیس موی بافته به تصویر کشیده شده هست.

خب بعضی این بافت را به آفریقایی ها نسبت میدهند ولی همان طور که خواندید، این در فرهنگ باستانی تمدن های مختلف بوده هست.

%name بافت مو دردلاک چیست؟

بافت مو دردلاک

دردلاک مو برای چه کسانی مناسب هست؟

در بافت مو دردلاک شیوه هرچقدر که موهای بلندتری داشته باشید، عملکرد نهایی کار شما زیباتر می شود، زیرا بافت ها بیشتر خودشان را نشان خواهند داد. این شیوه برای موهای کوتاه تقریباً انجام نشدنی می­باشد.

بیشتر بخوانید:  موم دائم چیست؟

روش انجام دردلاک

وسایل موردنیاز 

شامپوی مخصوص یا شامپوی بدون باقی مانده

سشوار

برخی کلیپس برای سوا کردن مو ها

کش های باریک و کوچک برای شاخه های بافته شده

شانه ای که دندانه های باریک داشته باشد

وکس مخصوص دردلاک

%name بافت مو دردلاک چیست؟

بافت مو دردلاک

مراحل انجام دردلاک مو چطور هست؟

شستشو مو با شامپوی مخصوص به غرض از بین بردن هر گونه الودگی از روی موها انجام می شود.سشوار کشیدن باید به طوری باشد که مو ها تا جای ممکن پف کرده و حجم پیدا کنند.

در این شیوه پیش از هر کاری باید موهای خود را کامل شانه کنید و هیچ وزی در آن باقی نگذارید. حال تصمیم بگیرید که دقیقا تصمیم دارید کجای موی خود را بافت بزنید. برای اینکه از سردرگمی خارج شوید، موهایتان را دسته ­بندی کنید.

موهای خارج از دسته­ بندی را در یک جا جمع کنید. برای اینکه توانایی شما روی کار بیشتر باشد، بهتر هست موهایی که در یک بخش جمع نموده اید را با کش ببندید. چنانچه موی افزایش ای در بخت تقسیم ­بندی شده وجود دارد ، آن­ها را جمع کنید.

حال یک بخت را که ترجیح می­دهید انتخاب کنید تا کار بافت را روی آن ابتدا کنید. برای بافت مو باید موهای خود را به سه بخش مساوی تقسیم کنید. حال بخت راست جداشده را روی بخت وسط و بخت چپ را دوباره روی دسته وسط ببرید و تا انتهای مو همین کار را ازسرگیری کنید و سپس موی بافته شده را در آخر با کش ببندید. می­توانید برای استوار شدن موها از ژل مو هم استفاده کنید. بالای بافت خود هم کش موی ریز بزنید.

بیشتر بخوانید:  مراقبت های لازم بعد از پاکسازی پوست

آنگاه سه گرایش نخ با رنگ مورد علاقه خودتان انتخاب کنید. انتهای این نخ را از کش بالای بافت موی خود رد کنید. درصورتی که در بالای بافت کش ندارید، آنرا از بخت بالای بافت ردشدن دهید. این داخل شدن نخ به مو باید تا جایی باشد که طول نخ در دو جهت مو، طولی یکسان و مساوی با موی بافته شده­تان داشته باشند.

حال شمار نخ­های رد شده از مو را به شش رقم نخ افزایش دهید. یعنی با شش رقم نخ رنگی همین شیوه را انجام کنید. موقتاً تنها دو رقم نخ را بکار بگیرید و به چهار نخ بعدی کاری نداشته باشید.

چهار نخ بعدی باید در بخت راست مو باقی مانده باشند. حال چهار نخ سمت راست، بخت راست مو، موی بافته شده بخت میانی مو و دو نخ سمت چپ، بخت چپ مو می باشند که باید همه آن­ها را مو در نظر بگیرید و کار بافت را روی آن پیاده کنید.

بعد از این­که با استفاده از نخ­ ها موها را تا آخر بافت زدید، انتهای آنرا گره استوار ببندید و یک مهره تزئینی به آن بزنید و چنانچه نخی در انتهای مو باقی مانده بود، آنرا قیچی کنید.

%name بافت مو دردلاک چیست؟

بافت مو دردلاک

باز کردن بافت های مو دردلاک

احتمالا باید گفت که باز کردن این نوع بافت کار دشوارتری از خودش هست. حتی برخی اشخاص پس از استفاده از این بافت مو های خود را کوتاه می کنند. ولی باید بدانید که این کار غیرممکن نیست و تنها برای این کار باید خیلی بردبار بوده، برای اینکه دوران زيادي طول می کشد.

بیشتر بخوانید:  رنگ مو مسی در فصل پاییز

– پیش از آغاز کار و باز کردن مو ها ابتدا به خوبی آنها را با نرم کننده شسته و لااقل ۱۰ لحظه مو را داخل آب داغ قرار دهید. حتی تا ۳۰ لحظه هم این کار مشکلی ندارد.

– در یک بطری روغنی مثل روغن نارگیل یا روغن جوجوبا بهمراه آب ریخته و به خوبی تکان دهید تا برای نرم کردن و باز کردن از آن کمک بگیرید. سعی کنید بافت ها را بطور هم دوران باز نکنید، برای این که سبب سردرد می شود. برای این کار صبو باشید و هر بافت را در یک بازه زمانی باز کنید.

– مو را به آرامی از پائین باز کنید و هر بخت را با شانه باریک شانه کرده و نرم کننده روی آن اسپری کنید. خيلي آرام این کار را انجام دهید تا هنگامی که بتوانید شانه را بدون هیچ گیر و گره ای در مو ها تحرک دهید.

– اگر اندیشه می کنید به تنهایی نمی توانید از کسی کمک بگیرید و یا به پیرایشگاه بروید. در سالن های زیبایی برای این کار کرم های مخصوص وجود دارد.

 

منبع: بیتوته