باید و نباید های گوشی خیس شده

weavtrbtynuy5yu 600x344 باید و نباید های گوشی خیس شده

یک از اتفاق های پر هزینه ای که ممکن است برای ما اتفاق بیافتد افتادن گوشی تان در آب و خیس شدن موبایل است. در این لحظه ها ما دنبال نجات گوشی خیس شده مان هستیم . روش ها و توصیه های زیادی برای کمتر آسیب دیدن گوشی ها وجود دارد. مهم است که شما از چه روشی استفاده می کنید توجه داشته باشد که سریع عمل کردن اهمیت زیادی دارد و  ممکن است زمان خیس شدن گوشی انجام همه روش های توصیه شده، درست و حتی امکان پذیر نباشد، اولین پیشنهاد ما همراه داشتن امکاناتی است که کمک موثری به شما می کند در هنگام خیس شدن گوشی می کند چون 48 ساعت اولیه زمان مهمی برای نجات گوشی است.

تجهیزات گوشی خیس شده

خیس شدن گوشی همیشه قابل پیش بینی نیست اما  داشتن یک رطوبت گیر خیال شما را راحت تر می کند. یکی از رطوبت گیرهایی که زیاد دیده اید اما احتمالا اسم آن را نمی دانید همین بسته های کوچکی است که در قرص ها یا باکس های کیف و کفش قرار می گیرند. این بسته های کوچک شامل  یک جاذب رطوبت به نام سیلیکاژل هستند.

سیلیکاژل یک رطوبت گیر قوی است که از ترکیب دو ماده شیمیایی به دست می آید. یکی از مزیت های سیلیکاژل نسبت به سایر راه حل ها این است که می توانید این ماده  را همیشه همراه خودتان داشته باشید و در هنگام خیس شدن گوشی خیلی سریع عمل کنید. بسته های سیلیکاژل در اندازه های مختلف تولید می شود و با توجه به طراحی شان، قابل حمل و کم جا هستند. کافی است زمانی که به مسافرت می روید یا زمانی که به استخر می روید و احتمال خیس شدن گوشی بالاتر است این بسته ها در کیف و چمدان خودتان جای دهید. البته توجه داشته باشید که این بسته ها حتما باید در یک ظرف یا کیسه در بسته نگهداری شوند که رطویت هوا را جذب نکنند و کارایی خودشان را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید:  بهترین وکلای پایه یک خانواده را در گرو وکلای هوداد پیدا کنید

هنگام خیس شدن گوشی اول این اقدامات را انجام دهید:

  1. گوشی خودتان را سریع از آب خارج کنید.
  2. گوشی را عمودی بگیرید و حتما گوشی را خاموش کنید. روشن بودن گوشی باعث سوختن برد می شود.
  3. سیم کارت خود را خارج کنید.
  4. یک حوله و یا دستمال نرم بیاورید و تا جایی که امکان دارد آب گوشی را بگیرید.

استفاده از رطوبت گیر برای گوشی خیس شده

دو رطوبت گیر به صورت معمول برای گوشی خیس شده پیشنهاد می شود:

  1. استفاده از سیلیکاژل
  2. استفاده از برنج

در هر دو روش نیاز است که از یک ظرف دربسته یا یک کیسه زیپ دار استفاده کنید که هوا به داخل آن نفوذ نکند.

استفاده از سیلیکاژل برای گوشی خیس شده

کیسه فریزر زیپ دار بردارید و آن را از بسته های سیلیکاژل پر کنید و گوشی خود را داخل کیسه قرار دهید در واقع گوشی خود را در ژل سیلیکا غرق کنید. توجه داشته باشد که سیلیکاژل یک ماده رطوبت گیر قوی است پس سریع عمل کنید تا سیلیکاژل رطوبت هوا را جذب نکند. در کیسه را ببنید و 24 ساعت به گوشی خود دست نزنید. می توانید خیلی آرام از روی کیسه فریزر بسته های سیلیکاژل را جا به جا کنید تا رطوبت تمام قسمت ها ی موبایل به صورت کامل گرفته شود. بعد از 24 ساعت گوشی را از کیسه بیرون بیاورید و روی یک حوله خشک قرار دهید و مطمئن شوید که هیچ اثری از رطوبت و خیس شدگی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:  50% درصد تخفیف ویژه برای طراحی سایت و سئو در ونوس وب

wveybunus4tguh586 600x400 باید و نباید های گوشی خیس شده

رطوبت گیری با استفاده از برنج

یکی از رطویت گیرهایی دیگری که  به صورت تجربی برای گرفتن خیسی گوشی ها معرفی و استفاده می شود، استفاده از برنج  و قرار دادن گوشی داخل برنج است. ما این روش را پیشنهاد نمی کنیم چون امکان دارد که گرده و ذرات ریز برنج به شکاف های داخلی گوشی وارد شود.البته در صورتی که شما در خانه نباشیدیا مسافرت باشد  احتمال دسترسی شما به برنج کم است. بنابرای ن توصیه ما همراه داشتن سیلیکاژل و استفاده از این رطوبت گیر قوی است. ژل سیلیکا به صورت تخصصی برای گرفتن رطوبت لوازم الکتریکی تولید و استفاده می شود و معمولا همراه وسایل الکترونیکی هم به فروش می رسد و آسیبی به بخش های داخلی گوشی نمی رساند.

بعد از این مرحله می توانید گوشی را مقابل آفتاب و هوای آزاد قرار دهید اما آن را روشن نکنید.

هنگام خیس شدن موبایل این اقدامات را انجام ندهید:

  • دستپاچه نشوید و هیچ دکمه ای را فشار ندهید و به گوشی ضربه نزنید و آن را تکان ندهید.این کار باعث نفوذ بیشتر آب به داخل گوشی می شود.
  • گوشی را فوت نکنید این کار باعث پخش شدن رطوبت به قسمت های بیشتری از گوشی می شود.
  • با استفاده ار وسایل مکنده مانند جاروبرقی سعی کنید آب دخل گوشی را بیرون بکشید. فاصله جاروبرقی و گوشی بسیار مهم است. نزدیک گرفتن جاروبرقی باعث الکتریسته ساکن می شود. بنابراین اگر فکر می کنید که با انجام این کار به گوشیتان آسیب می زنید این کار انجام ندهید.
  • از سشوار استفاده نکنیدحتی با باد سرد. استفاده از سشوار باعث می شود که آب بیشتر به قطعات گوشی نفوذ کند و به قطعات الکتریکی داخل گوشی آسیب برسد .هر چقدر آب بیشتر وارد عمق گوشی شود و به اصلاح به خورد گوشی برود، احتمال ته نشین آن و خوردگی و اکسیداشیون در گوشی می شود که در این صورت قطعات گوشی شما به صورت دائمی خراب خواهند شد.
  • از الکل استفاده نکنید چون اطمینانی وجود ندارد که قطعات گوشی شما به الکل حساس باشند یا خیر.
  • در صورتی که تخصصی ندارید به هیچ وجه قطعات گوشی را باز نکنید. این کار شک جدی به گوشی وارد می کند و شما را در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می دهد.
بیشتر بخوانید:  صید عجیبی که به قلاب ماهیگیر آلمانی افتاد

بعد از رطوبت گیری و انجام اقدامات اولیه پیشنهاد می کنیم که قبل از روشن کردن گوشی حتما به نمایندگی گوشی و یا یک تعمیر کار مراجعه کنید و خیس شدن گوشی تان و اقداماتی که انجام داده اید را برای آنها توضیح دهید. تا سلامت گوشی شما توسط یک متخصص چک و تایید شود و در صورتی که نیاز به تعویض باتری یا قطعات دیگر موبایل است شما را هنمایی کنند.