برند های تولید کننده ماشین آلات معدنی

glmgv erpovgunv tohiunoetvnhoetikgehigho4iejgh3oi5gj 600x329 برند های تولید کننده ماشین آلات معدنی

ماشین آلات معدنی یا ماشین آلات راهسازی با برند های متفاوت و در انواع مختلفی در بازار یافت می شوند. انواع بیل مکانیکی، بولدوزر، لودر، گریدر، غلتک، بیل بکهو، دامپتراک و … در زیر مجموعه های ماشین آلات راهسازی و معدنی دسته بندی می شوند. با توجه به شرایط صعب و دشواری که این ماشین آلات در آن کار می کنند این ماشین آلات نیز در دو دسته اصلی چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی طراحی می شوند که ماشین آلات راهسازی چرخ زنجیری که دارای زیربندی شبیه به تانک های جنگی هستند به سبب داشتن قطعات تمام فولادی با مقاومت سایشی بالا در شرایط سنگ لاخی دارای کاربری گسترده تری هستند.

ماشین آلات راهسازی و معدنی در دسته ماشین آلات سنگین معدنی قرار می گیرند که دارای موتور های دیزلی قدرتمند هستند که با سوزاندن گازوئیل به تولید انرژی با گشور بالا می پردازند که اغلب موتور های دیزلی با برند هایی چون Cummins کامنز محصول کشور آمریکا، دویتس DEUTZ محصول کشور آلمان، پرکینز Perkins محصول کشور انگلستان که در سال های اخیر توسط برند آمریکایی کاترپیلار CAT خریداری شده است استفاده می کنند. برخی از معتبر ترین برند های تولید کننده ماشین آلات معدنی و راهسازی به قرار زیر هستند.

  • کاترپیلار CAT : برندی آمریکایی و یکی از معتبر ترین تولید کنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی در دنیا محسوب می شود که رنگ این ماشین آلات تحت نام زرد کاترپیلاری نیز بصورت خاص شهرت دارد. انواع بیل مکانیکی، بولدوزر، لودر، گریدر و غلتک کاترپیلار CAT با توان و گشتاور کاری بالا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کوماتسو KOMATSU : یکی از پیشگامان تولید ماشین آلات راهسازی در دنیا و محصول کشور ژاپن می باشد. انواع بیل مکانیکی کوماتسو ژاپن با بالاترین فراوانی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و در کد های مختلف مانند PC220, PC300, PC600 و کد های متنوع دیگر که هر یک دارای باکتی با ظرفیت منحصر به فرد می باشد استفاده می شوند.
  • ولوو VOLVO : برند اروپایی و تولید کشور سوئد می باشد که انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی در رینج متوسط را به بازار عرضه می کند. لودر و بیل مکانیکی ولوو دارای فراوانی بالایی در بازار ایران بوده و قطعات یدکی آنها نیز دارای قیمت پایین تری نسبت به لوازم یدکی بیل مکانیکی کاشین آلات راهسازی برند های کاترپیلار و کوماتسو است.
  • هیوندا HYUNDAI : محصول کشور کره و یکی از محبوب ترین تولید کنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی به سبب سرعت عمل بالای ماشین آلات، طول عمر کاری مناسب، درجه بالای آزادی و قیمت مناسب لوازم یدکی می باشد. فراوانی بیل مکانیکی هیوندا HYUNDAI در ایران در کد های بسیاری مانند R140, R170, R210, R240 و حتی کد های دیگر عرضه می شود.
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

برند های نام برده شده تنها برخی از برند های نامی در دنیای ماشین آلات معدنی می باشند. نام های دیگری چون Newholland نیوهلند، لیبهر Liebherr، هیتاچی Hitachi و فیات آلیس با کاربری محدودتری نیز در بازار ایران یافت می شوند.

بیشتر بخوانید:  علت های ماسیدگی کرم پودر و جلوگیری از آن:

لوازم یدکی ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی

ergvkp45ouyg945uy9b45uyhb98o35tho34ijt34oijrc4o3k 600x344 برند های تولید کننده ماشین آلات معدنی

اغلب برند های معتبر تولید کننده ماشین آلات راهسازی و معدنی به تولید و عرضه لوازم یدکی آن نیز مبادرت دارند. البته شایان ذکر است برند های به تنهایی به تولید کلیه لوازم این ماشین آلات نپرداخته و بیشتر طراح این ماشین آلات هستند. بعنوان مثال بر روی بسیاری از ماشین های راهسازی ولوو ساخت سوئیس موتور دیزل دویتس DEUTZ آلمان نصب شده و در قسمت خشتی فرمان از خشتی هیدرولیک زاور دانفوس، در قسمت دسته دنده از برند والئو و به همین ترتیب در بخش های دیگر از قطعات تولیدی برند های مختلفی استفاده می شود که محصولات آنها به انتخاب تولید کنندگان ماشین آلات معدنی و راهسازی بصورت قطعه OE بر روی این ماشین آلات اتصال پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی در دسته های مختلفی مانند قطعات موتوری، قطعات هیدرولیک، قطعات برقی، لوازم جک و لوازم زیربندی قابل دسته بندی می باشد