بهترین وکلای پایه یک خانواده را در گرو وکلای هوداد پیدا کنید

klljfcnointjoi4htb3i5htg3 600x400 بهترین وکلای پایه یک خانواده را در گرو وکلای هوداد پیدا کنید
Close-up of mallet showing separation of family and house on wooden desk

استفاده از وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی به دلیل تسلط و آگاهی کامل وکیل به قوانین و مقررات قانون خانواده امری ضروری است. دعاوی خانواده با یکدیگر ارتباط دارند و در صورتیکه شخص اقدام اشتباهی در ارائه دادخواست انجام دهد، باعث شکست در دعوای مربوطه خواهد شد. بهتر است قبل از هر اقدام در دعاوی خانواده مانند: طلاق، مطالبه مهریه، حق طلاق ، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و…. با وکیل متخصص خانواده گروه وکلای هوداد مشوت نمائید تا در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود.

آشنایی با انواع دعاوی خانواده

دعاوی خانواده، دعاوی است که موضوع اصلی آن خانواده و زندگی مشترک است. به دلیل اهمیت و توجه نقش خانواده در جامعه برای رسیدگی اصولی و اختصاصی به این نوع دعاوی، دادگاه خانواده تشکیل شده است. همچنین قانون حمایت از خانواده تصویب شد. دعاوی خانواده شامل موارد ذیل است:

  • نامزدی و خسارت برهم زدن نامزدی و ازدواج
  • دعاوی در مورد سن ازدواج، الزام زوج به ثبت ازدواج دائم
  • دعوای اثبات رابطه زوجیت
  • گرفتن اجازه ازدواج دخترباکره
  • دعوای ازدواج مجدد زوج
  • دعاوی انواع طلاق، طلاق توافقی
  • طلاق از طرف زوجه، طلاق از طرف مرد
  • مطالبه مهریه، نفقه و اجرت المثل
  • نفقه فرزند، حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان
  • استرداد جهیزیه، تامین خواسته و تامین دلیل جهیزیه
  • دعاوی تمکین زوجه، نشوز زوجه
  • دعاوی شروط ضمن عقد ازدواج
  • تقسیم دارایی زوج
  • طلاق زوجه به دلیل عسر و حرج
  • فسخ نکاح، تدلیس در ازدواج
  • دعاوی اثبات نفی ولد، فرزندخواندگی
  • اهدای جنین
  • حجر، قیومیت، حکم رشد، رفع حجر
  • امورغایب مفقودالاثر
  • تغییر جنسیت
بیشتر بخوانید:  دنیل دی لوئیس، بازیگر شگفت انگیز هالیوود (+تصاویر خانوادگی)

وکیل خانواده در مطالبه مهریه

یکی از مهمترین دعاوی خانواده که حجم زیادی از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است، مطالبه مهریه است. مهریه مالی است که در ازدواج دائم مرد موظف به پرداخت آن به زوجه است. بعد از عقد ازدواج زن می‌تواند مهریه خود را مطالبه نماید.

مهریه در سند عقد ازدواج دائم قید می‌شود. این سند، لازم الاجرا است.

زوجه از طریق اجرای ثبت اسناد و دادگاه خانواده می‌تواند مهریه خود را دریافت نماید.

استفاده از وکیل خانواده در این دعاوی ضروری است. زیرا وکیل با تسلط و تجربه ای که در مورد نحوه مطالبه مهریه دارد، با صرف کمترین زمان و هزینه مهریه زن را از مرد دریافت می‌کند. همچنین می‌تواند در صورت عدم پرداخت مهریه توسط مرد، حکم جلب مرد را درخواست کند. از آنجاییکه نحوه مطالبه مهریه در مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه با یکدیگر فرق دارد، بهتر است قبل از هر اقدام در مطالبه مهریه از مشاوره و وکالت وکیل خانواده گروه وکلای هوداد استفاده کنید تا به راحتی به نتیجه موفق در وصول مهریه از طریق مراجع قانونی برسید.

وکیل خانواده در فسخ نکاح

فسخ نکاح موردی است که در آن زوجین بعد از عقد متوجه می‌شوند که زوج یا زوجه صفاتی که ذکر کرده بود را نداشت. مواردی که باعث فسخ نکاح می‌شود در قانون حمایت خانواده سال 1391 بیان شده است.

بیشتر بخوانید:  پلی استیشن پلاس اکسترا

موارد فسخ نکاح از طرف زوجین در ماده 1120 تا 1128 قانون مدنی بیان شده است. موارد فسخ نکاح از طرف زن شامل این موارد است. وجود عیوبی مانند: عنن، حضاء و مقطوع بودن آلت تناسلی مرد است. موارد فسخ نکاح از طرف مرد شامل عیوبی مانند قرن، جذام، برص، افضا، زمین گیری و نابینایی چشم زن است. از آنجاییکه شرایط طلاق و فسخ نکاح با یکدیگر متفاوت است، بهتر است قبل از هر اقدام از مشاوره و وکالت وکیل خانواده گروه وکلای هوداد بهره‌مند شوید.

فسخ نکاح حقی است که قانون برای هر دو زن و مرد قرار داده است و مانند حق طلاق مختص مرد نیست. همچنین برای فسخ نکاح نیاز به صدور حکم از طرف دادگاه خانواده نیست. اما در طلاق باید حکم طلاق از طرف دادگاه خانواده صادر شود. در نتیجه با توجه به تفاوت‌هایی که در مورد فسخ نکاح و طلاق بیان شد، بهترین اقدام استفاده از وکیل در این امر است.

3i4ovn39tu39tbu3598t بهترین وکلای پایه یک خانواده را در گرو وکلای هوداد پیدا کنید

نقش وکیل خانواده در حضانت، ملاقات و نفقه فرزندان

یکی از دعاوی مهم دیگر در دادگاه خانواده موضوع حضانت و ملاقات فرزندان بعد از طلاق است. قوانین و مقررات در مورد حضانت و ملاقات فرزندان پیچیده است. در نتیجه در ارائه دادخواست حضانت فرزندان و ملاقات فرزندان از وکیل متخصص در این امر استفاده کنید. زیرا در بعضی موارد امتناع از ملاقات فرزند توسط یکی از والدین جرم است و در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده است.همچنین عدم پرداخت نفقه فرزندان توسط پدر نیز جرم است.

بیشتر بخوانید:  عوامل موثر بر قیمت کابینت ام دی اف

وکیل خانواده و شروط ضمن عقد ازدواج

نقش وکیل خانواده در تنظیم شروط ضمن عقد ازدواج بسیار مهم است. زیرا با تسلط بر قوانین و مقررات مربوط به قانون خانواده و شروط ضمن عقد ازدواج دائم می‌تواند از وقوع دعاوی خانواده در آینده جلوگیری کند.

وکیل خانواده گروه وکلای هوداد

نقش و جایگاه وکیل در پرونده‌هایی که در مورد خانواده و روابط زوجین در دادگاه خانواده مطرح می‌شود، مشخص است. پرونده طلاق یکی از مهمترین پرونده‌های پرحجم در دادگاه‌های خانواده است که به دلیل عدم آگاهی زوجین از قوانین حقوقی خانواده دچار مشکلات زیادی در روند رسیدگی پرونده می‌شوند. بهتر است قبل از هر اقدام در دعاوی خانوادگی مانند طلاق توافقی، دادخواست مطالبه مهریه، دادخواست مطالبه نفقه و اجرت المثل، حضانت و ملاقات فرزندان با وکیل متخصص و باتجربه وکیل خانواده گروه وکلای هوداد مشورت نمائید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشد.

همچنین گروه وکلای هوداد خدمات حقوقی دیگری اعم از انحصار وراثت، تغییر اسم شناسنامه را به طور تخصصی انجام میدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان حقوقی به سایتsitevakil.com  مراجعه نمایید.