بیوگرافی مریم سلطانی

بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در بهمن 1332 در تهران به دنیا آمد. زمینه تحقیق مدیریت دانش است. وی با حضور در دوره آقای حمید سمندیان که طی آن در فیلم «انتظار» به ایفای نقش پرداخت، هنرمند شد. او که بیشتر به خاطر بازی در «سه در چهار» یکی از پرمخاطب ترین درام های مجید صالحی در بین تماشاگران شناخته می شود، چند سالی است که برای اداره سالن زیبایی شیمر از بازیگری دور بوده است. او به این شغل بسیار مشغول است و تاکنون سه بخش افتتاح کرده است.

1 18 بیوگرافی مریم سلطانی

1. آثار مریم سلطانی

مریم سلطانی کار هنری را با گذراندن کلاس های بازیگری نزد حمید سمندیان آغاز کرد. او بلافاصله برنده شد و در سال ۱۳۷۹ با اولین فیلم معرفی شد و بدین ترتیب اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورد. او در سال 2012 با بازی در سریال کلانتر وارد تلویزیون شد و به همین دلیل به شهرت رسید. پس از آن به ساخت سریال هایی مانند «جوان مزور» (1392)، سریال «سه ربع»، سریال هایی با حضور زنان در نقش ماهرخ و … ادامه داد.با حضور در مجموعه تلویزیونی «ماتادور» در سال 1392، با حدود شش سال سابقه بازیگری خداحافظی کرد و در سال 2018 به محافل نمایشی بازگشت و این بار در سریال «خان» در نقش ماهرخ بازی کرد.این سریال در آن زمان از شبکه سه پخش می شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لیلا حاتمی

1 19 بیوگرافی مریم سلطانی

مدیریت سالن زیبایی

او پس از فعالیت در عرصه نمایش، چندین سال سالن زیبایی شیمو را اداره کرد و تاکنون سه شعبه را با موفقیت افتتاح کرده است. جالب اینجاست که حتی اگر چنین سالنی داشته باشد، سادگی را دوست دارد و چهره های ناآشنا برایش جذاب نیستند. او از درآمد سالن زیبایی بسیار راضی است اما می گوید مشکلاتی وجود دارد اما در مقایسه با بازیگری مزیتش این است که می تواند شب ها استراحت کند و مجبور نباشد برای پروژه ای به شهر برود. سالن زیبایی او مکانی مجلل در تهران است و هنرمندان زیادی مانند ستاره اسکندری، الناز حبیبی، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، بهاره رهنما، پریزاد ایزدیار، مهناز افشار و… از سالن زیبایی او حمایت کرده اند به این معنا که این حس را گفته اند. دوری از او برای یک بازیگر مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی لاله مرزبان و جدیدترین عکس های اینستاگرام لاله مرزبان

کار مورد علاقه مریم سلطانی

او به بدنسازی علاقه داشت و آن را شغل خود قرار داد. علاوه بر این او به نواختن پیانو نیز علاقه دارد و معتقد است موسیقی باید بخشی از زندگی یک هنرمند باشد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پدرام شریفی + تصاویر جدید پدرام شریفی + اینستاگرام

1 20 بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی از شبکه نمایش خارج شد

پس از شش سال دوری از عرصه نمایش، کار آرایشگری را آغاز کرد. اما گفت خوشبختانه دوستان هنرمندی به دیدنش آمده اند، احساس می کند بازیگری دور نیست، می گوید آهسته وارد عمل می شوم، چون فرصت های شغلی زیادی به دستم می رسد. او پس از ترک شبکه نمایش برای شروع به کار آرایشگری، به دلیل درست غذا نخوردن و ورزش نکردن به دلیل کار، آشکارا تغییر کرد و گفت اگر مریم سلطانی بود که در نمایش می بینید، باید سخت کار کنم، من 6 صبح هستم. بالا و ورزش کنید

1 21 بیوگرافی مریم سلطانی

بازی مهمانی وب مستر

مریم سلطانی یکی از دلایل خروج از برنامه را جلسه برخی مدیران شبکه عنوان کرد. وی نامی از آنها را مشخص نکرد، اما گفت: برخی از کارگردانان با یک هنرمند مرتبط هستند و گاهی همسر و فرزندانشان از آنها می خواهند که بر اساس سلیقه شخصی خود بازیگری را برای بازی استخدام کنند.به همین دلیل من کمی احساس خطر می کنم زیرا نمی خواهم منتظر بمانم تا ببینم با من تماس می گیرند یا خیروی با انتقاد از یکی از مدیران این شبکه گفت که هرجا نام من بوده خط کشیده است. مریم سلطانی گفت که به بازیگری علاقه دارد و زمانی که سرگرمی بود تا آخر روز کار می کرد به طوری که کمتر از یک هفته بیکار بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ترانه سرا و خواننده علی پرمهر

1 22 بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در سریال سه چهار

سه چهارم مجموعه ها مملو از هنرمندان پرطرفدار است، بنابراین مریم سلطانی می گوید فراموش کردن چنین مجموعه ای سخت است. او گفت در این سریال او و خانم لرستانی هر روز درد دل می کردند و در صحنه پایانی با هم بودند. جناب آقای مجید سالیش کارگردان نمایش هم سرشار از انرژی و درخشندگی است. بسیاری از مردم با بازی در این نمایشنامه با او آشنا شدند، هر بار که عکسی از سالن زیبایی لیان گرفته می شد، همه پیام می دادند و با یکدیگر چت می کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مه ‌لقا باقری + عکس مه ‌لقا باقری و همسرش