ترخیص کالا چیست و چه مراحل و مدارکی نیاز دارد؟

ترخیص کالا یک روند و تشریفات گمرکی می باشد که برای صادرات و یا واردات کالا از کشور های دیگر باید طی شود. در تمام کشور های جهان گمرک محلی برای کنترل ورود و خروج کالاها از مرزهای آن کشور می باشد. هرکالایی که از کشور خارج و یا به کشور وارد می شود باید از مسیر گمرک عبور کرده و تشریفات گمرکی آن انجام شود. در غیر این صورت آن کالا قاچاق به حساب می آید.

شرکت سلطان یاقوت یکی از شرکت های متخصص در امر ترخیص کالا، صادرات و واردات می باشد.این شرکت  از سال 1391 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نموده وخدمات ارزنده ای در حوزه ترخیص و واردات کالاهای مایحتاج و صادارت کالاهای تولیدی و همچنین تامین کالای تجار و حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ کالاها و تحویل در مقصد را برای مشتریان خود به انجام رسانده است.

شرکت سلطان یاقوت با بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب سعی در ارائه بهترین خدمات در زمینه تشریفات گمرکی با قیمت های مناسب در کمترین زمان ممکن را دارد.

از جمله خدماتی که این شرکت تجاری و بازرگانی به مشتریان خود ارائه می دهد می توان به: حمل و نقل کالاها، تشریفات ارزی، حواله نیمایی، بانکی، ترخیص کالاها، خرید کالا، ترانزیت و ترانشیپ کالاها و تحویل در مقصد اشاره کرد.

fdlgkjjvrenhgvui4yt8934cth uiw fhniuwhf4ichf4urhn ترخیص کالا چیست و چه مراحل و مدارکی نیاز دارد؟

ترخیص کالا چیست؟

به طور کلی تمامی مراحلی که برای دریافت و آزاد کردن کالاهای وارداتی و صادارتی باید انجام شود را ترخیص کالا می گویند. برای ترخیص کالا نیز باید تمام مدارک کالا از زمان خرید تا بسته بندی و حمل و نقل و آزاد سازی کالا از انبار های گمرک چه به صورت الکترونیکی و چه به صورت فیزیکی آماده باشد. تا بتوان برای ترخیص کالا اظهار نامه را تنظیم کرد. همچنین در زمان ترخیص کالا باید تمام هزینه های ترخیص کالا اعم از هزینه های حمل و نقل، حقوق گمرکی، مالیات کالا، سود بازرگانی کالا و ….. توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی پرداخت شود. همانطور که متوجه شدید پروسه ترخیص کردن کالاها

بیشتر بخوانید:  چگونه با ساخت روف گاردن طبیعت را به خانه بیاوریم

حواله ارزی چیست؟

حواله ارزی نوعی دستور پرداخت در خارج از کشور می باشد و به زبان ساده تر یک بانک یا یک موسسه مالی بر اساس خواسته مشتری خود از طریق یکی از بانک های کارگزار در خارج از کشور حواله را صادر و به فرد خواسته شده صاحب حساب پرداخت می کند.

 

در عین سادگی یک امر تخصصی و پیچیده می باشد که توصیه ما به شما عزیزان این است که از افراد متخصص و کاردان در این زمینه کمک بگیرید.

ترخیص کار در واقع فردی مسلط و کاردان  به امور گمرکی و بخشنامه های گمرکی می باشد و می تواند تمام پروسه ترخیص کالا را بدون هیچ مشکلی در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به انجام برساند. اگر خودتان بدون داشتن دانش و تجربه کافی قصد انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را دارید باید بگویم که در نهایت موجب اتلاف وقت و انرژی و همچنین هزینه های بیشتر برای خود خواهید شد. ترخیصکار با تسلطی که بر امور تشریفات گمرکی دارد ترخیص کالایی سریع و کم هزینه ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما تجار عزیز برای هرچه بهتر انجام شدن امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی کالای خود می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات واردات و صادارت کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

دستمزد ترخیص کار گمرک

ترخیص کالا در سریعترین زمان ممکن و تحویل آن در زمان مقرر همیشه از مهمترین دغدغه های تجار بوده است. زیرا بعد از ترخیص کالا و تحویل آن می توان قیمت تمام شده آن را محاسبه کرد. صادرات کالا یکی از ارکان اصلی در ترخیص کالا از گمرک های کشور می باشد و به همین دلیل سریعتر و کم هزینه تر از واردات کالا است. به همین دلیل یکی دیگر از دغدغه های تجار اطلاع کامل از گمرکات کشور های هدف می باشد که داشتن اطلاعات در زمینه تشریفات گمرکی ترخیص کالا در این گمرک ها کمک مضاعفی به تجار و صادر کنندگان کالا می کند. و به همین دلیل داشتن ترخیص کاری مطمئن و زبده، فعال و امانت دار که به قوانین و مقررات گمرکات مختلف آگاه باشد. از راههای رسیدن به ترخیص سریع است و این جهت حائز اهمیت می باشد که ترخیص و تحویل به موقع کالا به بازار مصرف از ضرر و زیان جلوگیری کرده و سود دهی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:  کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا

یکی از مهمترین مراحل برای ترخیص کالا اخذ مجوزات مورد نیازبرای کالاها می باشد که باید از سازمانها مربوطه دریافت کنید. برخی از کالاها برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست خواهند داشت برخی دیگر از کالاها هم برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر نیز برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان صنعت و کشاورزی، برخی از کالاها برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان مبارزه با مواد مخدر و …. خواهند داشت. برای اینکه متوجه شویم که آیا کالای مورد نظر ما برای ترخیص به اخذ مجوز از کدام سازمانها نیاز دارد باید مطالعه بخشنامه های ارسالی بپردازیم. و یا از ترخیص کار و حق العمل کاری ماهر مشورت بگیرید تا در زمان ترخیص کالا دچار مشکل نشده و ترخیص کالایی سریع و کم هزینه داشته باشید.

ادامه مطلب در منبع :سلطان یاقوت