راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

%name راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

خرید کلاه گیس

موعد خرید کلاه گیس باید نکته هایی را در نظر داشته باشید، این که کدام مدل به صورتتان بیشتر می آید، کدام رنگ زیباترتان می کند و غیره.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی می باشد که روی آن از مو تشکیل شده می باشد. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , کچلی, شیمی درمانی و یا صرفا سمت زیبایی و تزیین.

%name راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

کلاه گیس

کلاه گیس های موجود در بازار جهانی اکنون به دو صورت کلی یافت می شوند

 کلاه گیس های طبیعی:

این نوع از کلاه گیس ها عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت مناسبتر هستند. ولی قيمت های بسيار بالايي داشته و برای تمامی اشخاص خرید این مدل کلاه گیس به آسودگی میسر نیست. برای ساخت این مدل کلاه گیس نخست موهای طبیعی را طی فرآیند های مختلفی مخالف عفونی و پاک کرده آن گاه به رنگ موردپسند در آورده و یا بی رنگ کردن از آن ها استفاده می کنند.

در این گروه عموما کلاه گیس هایی با رنگ های طبیعی مثل قهوه ای، مشکی، عنابی و … یافت می شوند.

کلاه گیس های مصنوعی:

این مدل از کلاه گیس ها نسبت به نوع طبیعی باصرفه تر هستند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملاً شبیه به موی طبیعی روی سر شما دارند.

ولی در این بین کلاه گیس های مصنوعی از جنس الیاف مصنوعی هستند و غالبا شبیه به موی انسان ساخته می شوند .این نوع از کلاه گیس ها دارای رنگ های فانتزی و مدل های بینهایت متنوعی هستندکه در فروشگاه تیناویگ یافت می شوند.

علاوه بر این دسته بندی کلاه گیس ها در سه اندازه مختلف کوتاه، میانه و بلند همینطور مدل زنانه و مردانه قرار میگیرند که هر کدام در نوع خویش تنوع بسياري دارند .کلاه گیس های کوتاه حدودا اندازه ای تا روی گردن کلاه گیس های میانه حدودا تا روی شانه و قدری پائین تر و کلاه گیس های بلند طولی تا کمر یا باسن دارند.

کلاه گیس زنانه مناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه گیس مردانه مناسب با سر آقایان طرح‌ریزی شده می باشد. قبل از استفاده از کلاه گیس شما نیاز به یک کلاه کچلی دارید تا به خوبی موهای زیرین و سر شما را بپوشاند. کلاه کچلی هم به صورت جداگانه قابل خرید می باشد.

انتخاب کلاه گیس طبق فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه طبق فرم صورت درست به اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می آید و مدل دیگری جذابتان نمی کند. برای این که بدانید کدام کلاه گیس به کدام صورت می آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.

صورت گرد: برای صورت گرد موهای کوتاه و ازدحام ایده‌ال هستند. همینطور چنانچه موها قسمتی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر بنظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.

صورت بیضی: برای این صورت پیگیری مدل های به اصطلاح مصری بهمراه چتری بروید. چنانچه دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، پیگیری مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.

صورت مربعی: برای صورت مربعی پیگیری کلاه گیس هایی را بگیرید که تیزی چانه تان را ملایم تر نشان دهد. بهتر می باشد تفاوت این کلاه گیس ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خود اختصاص دهد.

صورت لوزی: افرادی دارای صورت لوزی شکل معمولاً گونه های باریک و بلند، پیشانی بلند و چانه باریک و نوک تیز دارند. این اشخاص باید کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کوتاه تر جلوه دادن پیشانی شود و آنها شود و کشیدگی صورت را تشدید نکند.

صورت قلبی: افرادی که دارای چهره قلبی معمولاً پیشانی پهن و چانه بینهایت باریک دارند. این اشخاص بهتر می باشد کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کاهش عریض بودن پیشانی آنها شود و به حالت باریک چانه آن ها ظاهری متعادل ببخشد مثل کلاه گیس های چتری.

صورت های کشیده و صاف: کلاه گیس مناسب برای این نوع اشخاص کلاه گیس های فرفری و یا موج دار می ‎باشد ؛ این مدل کلاه گیس ها سبب متعادل کردن حالت کشیده صورت در این اشخاص خواهد شد.

%name راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

کلاه گیس چیست

کیفیت و آسودگی

چه طور تشخیص دهید که آیا یک کلاه گیس از مواد با کیفیت ساخته شده یا نه؟ آن را امتحان کنید! اگر حس ناراحتی کردید، یعنی کلاه گیس خوش ساخت نیست، به همین آسودگی! شما موعد پوشیدن یک کلاه گیس خوش ساخت باید احساس آسودگی کنید. کلاه گیس باید از پارچه ی قابل نفس کشیدن ساخته شده باشد تا گرما بین پارچه و سرتان به دام نیفتد. کلاه گیس های با کیفیت، همینطور ماندگاری بیشتری هم خواهند داشت، زیرا مواد به کار رفته در آن ها محکم تر هستند.

بیشتر بخوانید:  فواید و طرز تهیه ماسک موی آووکادو

آیا تردید دارید که بین کلاه گیس های دست ساز یا ماشيني کدامیک را انتخاب کنید؟ چنانچه میخواهید به نتایج طبیعی دست یابید، کلاه گیس های دست ساز را انتخاب کنید. کلاه گیس های ماشيني کم‌بها تر از انواع دست ساز هستند، ولی دومی، نتایج طبیعی تری به شما می دهد. همچنين کلاه گیس های دست ساز در موعد پوشیدن، آسوده تر از کلاه گیس های ماشيني هستند.

و اما درباره اندازه ی سرپوش! باید بخوبی اندازه ی سرتان باشد. برای تعيين اندازه ی مناسب باید دور سرتان را اندازه بگیرید. از جلوی خط مو ابتدا کرده و به پشت گوش و بعد از آن پشت گردنتان بروید. اندازه های کلاه از مغازه ای به مغازه ديگر گوناگون می باشد. کلاه گیس های سفارشی دارای بهترین اندازه ها هستند.

برای خرید کلاه گیس چطوری دور سر را اندازه‌گیری کنیم ؟

یک متر پارچه ای بردارید, سر متر را از وسط پیشانی تان تنظیم کنید و آنرا دور سر و به جهت پائین بکشید و به نقطه ای که ابتدا کرده اید برگردید. قصد از سمت پائین، جایی می باشد که کلاه گیس پایان می شود؛ جایی در حدود پایان خط رویش مو. متر را نباید از روی گوش ها رد کنید؛ بلکه باید بالای گوش قرارش دهید. معمولاً میانه اندازه دور سر حدود 56 سانتیمتر می باشد. اگر اندازه خيلي کم تر یا بیشتر شد احیاناً روش اندازه‌گیری تان نادرست می باشد.

%name راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

انتخاب کلاه گیس طبق فرم صورت

انتخاب طبق رنگ چهره 

ممکن می باشد با داخل شدن به فروشگاه دلتان بخواهد رنگ مویی را انتخاب کنید که خيلي از رنگ موهای خودتان یا رنگی که معمولاً استفاده می کنید، دور باشد. این اشتباه را انجام ندهید و به رنگی که امتحانش را پس داده بچسبید.

ضمن این که میتوانید طبق تناژ رنگ پوستتان پیگیری انتخاب کلاه گیس زنانه بروید. رنگ چهره معمولاً به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شود. یک راه آسان برای این که تشخیص دهید رنگ پوستتان سرد می باشد یا گرم این می باشد که ببینید زیورآلات طلایی رنگ بیشتر به شما می آیند یا نقره ای؟ درصورتی که مورد اول در موردتان درست می باشد، تناژ پوستتان گرم می باشد و برخلاف.

بیشتر بخوانید:  رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

تناژ پوست گرم:اگر رنگ پوستتان خنثی می باشد میتوانید به آسودگی پیگیری بلوند عسلی، قهوه ای، مسی و رنگ هایی با تناژ قرمز بروید.

تناژ پوست سرد:اگر رنگ پوستتان سرد می باشد میتوانید پیگیری بلوند پلاتینی، مشکی پرکلاغی یا قرمز آتشین بروید.

%name راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

خرید کلاه گیس مناسب

نگهداری و شستشوی کلاه گیس­ها

طبیعتا همانند موی طبیعی کلاه گیس­ها هم نیاز به شانه زدن و شست و شو دارند ولی نگهداری و مراقبت این محصولات قدری گوناگون با موی طبیعی سر می باشد. به علت این که در طول ساخت کلاه­ گیس­ها ميزان مقاومت آن­ها دربرابر ذرات الودگی و گرد و خاک مهم می باشد؛ لذا کلاه گیس­ها به ندرت نیاز به شست و شو دارند. بطور میانه می­توان هر کلاه گیس را بسته به جنس( مصنوعی و یا طبیعی) هر 2 الی 6 ماه یک بار شست و شو داد.

برای آب‌کشیدن کلاه گیس­ها، توجه به نکته هایی که بر روی بروشور جمله یا در سایت موردنظر آمده و یا توسط فروشنده به موعد خرید گفته شده؛ ضروری می باشد. بعضی از کلاه گیس­ها چه از نوع مصنوعی و چه از نوع طبیعی مقاومت بالایی دارند و می­توان آن­ها را با یک شامپوی دارای نرم کننده و روغن­های گیاهی شست و شو داد.

ولی در بعضی ديگر برای پیشگیری از صدمه­ دیدگی بافت موها، تنها باید از شامپوهای مخصوص کلاه گیس استفاده کرد. به علت لطافت و آلرژی بالای کلاه گیس­ها، غالبا برای شستشوی آن­ها از آب ولرم متمایل به سرد استفاده می­شود، در این وضعیت چنانچه موها طبیعی باشند، ساقه آن­ها آزار­ای نخواهد دید و چنانچه مصنوعی باشند الیاف موها حالت کشیدگی پیدا نمی­ کنند.

بهتر می باشد بعد از شستشوی کلاه گیس­های طبیعی با شامپو از یک نرم کننده ملایم نیز استفاده شود تا موها حالت خود را به خوبی حفظ نمایند( برای شستشوی کلاه گیس­های مصنوعی در صورتی که در توضیحات محصول نحوه شستشو آمده باشد، می­توان از شامپوهای معمولی حاوی روغن استفاده نمود).

چند نکته کوتاه ولی مهم برای خرید کلاه گیس مناسب

– آلرژی کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی بیشتر می باشد

– کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی نگهداری های بیشتری را نیاز دارد.

– قيمت کلاه گیس های مصنوعی نسبت به نوع طبیعی کم تر می باشد.

– موعد خرید کلاه گیس بایستی به اندازه کلاه زیرین و بافت توری آن توجه کنید تا موها و پوست سرتان حین استفاده آسیبی نبینند.

 

منبع: بیتوته