رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

طریقه رنگ کردن مو

نحوه رنگ کردن مو در منزل

رنگ کردن موها سبب زیباتر شدن چهره می شود از این سمت بسياري از خانم‌ها برای این که در چهره خود تغيير ایجاد نمایند و چهره خود را زیباتر از قبل کنند به رنگ کردن موهای خویش می پردازند. بسياري از خانم‌ها به جای رفتن به سالن زیبایی برای رنگ نمودن موهای خود، در منزل اقدام به این کار می کنند .ما در این مطلب، نحوه رنگ کردن مو در منزل را به شما عزیزان آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

وسایل موردنیاز برای رنگ کردن مو در منزل

قبل از این که شما سعی کنید موی خود را رنگ کنید، نیاز خواهید داشت که لوازم ضروری را تهیه کنید:

رنگ مو

– براش رنگ

– پاک کننده ارایش

– دستکش لاتکس

– مرطوب کننده لب جامد

آموزش رنگ کردن مو:

تمامی دستورالعمل های موجود روی جعبه رنگ مو را دقیق مطالعه کنید از جمله مقدار مخلوط رنگ و اکسیدان و یا مدت دوران لازم برای گذاشتن ترکیب رنگ بر روی مو، زیاد مهم می باشد. تنها با رعایت این موارد می باشد که میتوانید رنگ موی زیاد خوبی داشته باشید.

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

روش رنگ كردن مو

موهای خویش را در صورت نیاز کوتاه کنید

اصول درست رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی نیازمند مراحلی می باشد. چنانچه موهای خویش را بدرستی کوتاه نکنید پس از رنگ کردن شان متوجه مشکلات زيادي خواهید شد و باید به پی‌جویی پیرایشگر بروید. پس چنانچه نیاز بود موهای خویش را کوتاه کنید.

آغاز رنگ کردن موها

در ابتدا موها را کامل با برس تخت صاف کرده تا یکدست شود. با کرم نرم کننده یا وازلین پشت گوش و پایان صورت و دستها و گردن را چرب نمایید.

موها را  چهار بخش مساوی یا هشت بخت( تقسیم بندی به شکل +) تقسیم نمایید. هر بخش را با کلیپس آرایشی مستقر نگه دارید.

در این جا نوبت به ساخت مخلوط رنگ و اکسیدان می رسد. از کاسه غیر فلزی سمت ترکیب مواد و از فرچه مخصوص رنگ مو برای عمل رنگ آمیزی و ترکیب رنگ استفاده نمایید.

کار خود را از ریشه ها ابتدا کنید و ابتدا به رنگ زدن موها نمایید. براش رنگ را بردارید و بخت های انتهایي را رنگ کنید. از گیره برای بخش بندی موها استفاده کنید.

– هنگامی که کل رنگ را روی موها زدید، از براش برای پخش کردن رنگ روی موها استفاده کنید تا مطمئن شوید بطور کامل پخش می شود.

– موهای خویش را با کلاه بپوشانید. کلاه به شما اجازه می دهد موهای خود را گرم نگه دارید.

– باید لااقل 30 الی 45 لحظه منتظر بمانید. مدت دوران انتظار به برند رنگ و موهای شما بستگی دارد.

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

آموزش رنگ کردن مو

اکسیدان ها چه فرقی با هم دارند؟

اکسیدان که به عنوان تسریع کننده تلاش شیمیایی در رنگ مو بکار می رود، با توجه به نتایج مورد دلخواه شما و همینطور با تمایلات سازندگان رنگها تعيين می شود.

بیشتر بخوانید:  تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

اکسیدان vol10:رنگ را تنها بطور جزیی باز می کند.

اکسیدان vol20:قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالا روی مو های سفید را دارد.

اکسیدان vol30:قدرت روشن کنندگی بالا با کم ترین میزان رنگ را دارد.

از آنجایی که اکسیدان های با درجه بالا ميزان بیشتری از سولفور مو های شما را پاک می کند، معمولا توصیه میشود از اکسیدان های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

نحوه رنگ کردن مو

كدام رنگ مو را انتخاب كنید؟

۱- افراد با پوست تیره:رنگـ هـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی و آجری.

۲- افراد با پوست روشن:بـلوند خاكـستـری یـا صدفی، قهوه ای شگفت‌زده، بـلونـد دودی و های لایت آبی یا قرمز.

۳- افراد با پوست های گندمگون و برنزه:شـیـری، گـلبـهـی، مسـی، كـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

۴- افراد با پوست های صورتی و سرخ:كرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

۵- افراد با چشم های آبی:آبی خاكستری، آبی تیره، قهوه ای و مشكی.

۶- افراد با چشم های كهربایی:طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

اموزش رنگ کردن مو

چند نکته اساسی که پیش از رنگ کردن موها

قبل از رنگ کردن موهایتان با رنگ موی دلخواه نخست قدری از آنرا به پشت گوش هایتان بمالید و مدت زمانی کوتاه شکیبایی کنید. چنانچه حس سوزش و یا خارش کردید از مصرف آن پرهیز کنید.

قبل از رنگ کردن موهایتان با رنگ موی دلخواه ابتدا قدری از آنرا به پشت گوش هایتان بمالید و مدت زمانی کوتاه شکیبایی کنید. چنانچه حس سوزش و یا خارش کردید از مصرف آن پرهیز کنید.

ماساژ مو چند روز پیش از رنگ کردن با میوه ها و تقویت ریشه مو سبب بازسازی ریشه های اسیب دیده و شادابی موها می شود و خریداری شامپوی تقویت کننده مناسب میتواند بازي کردن نقش زیاد در گوناگون شدن رنگ مو می شود.

تخم مرغ از ديگر راهکارهایی می باشد که ماساژ آن با موها میتواند سبب تثبیت رنگ مو شود و بهتر می باشد یک روز پیش از رنگ کردن موهایتان یک رقم تخم مرغ را به صورت ماسک روی موهای مرطوب خود بگذارید و آنگاه آبکشی کنید.

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

آموزش رنگ كردن موي سر

موهای خویش را بشویید

بعد از اینکه مدت دوران مدنظر به پایان رسید، موها را زیر دوش بشویید تا آب رنگی صاف شود.

بهترین شیوه برای شستشوی رنگ، دوش کردن می باشد. سعی کنید هیچ رنگی روی پوستتان نریزد برای این که سبب ایجاد لکه می شود.

شستشوی درست مو

قبل از رنگ کردن مو قطعاً مو های سر خودرا شستشو دهید و از روغن های طبیعی استفاده کنید تا رنگ جذب مو شود و به پوست یا ریشه اسیب داخل نکند. شستشو و استفاده از روغن را لااقل یک شب قبل از رنگ کردن مو انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  علت و روش های درمان آکنه کیستیک یا جوش کیستیک

رنگ کردن موهای سفید

بعضی از موهای سفید مثل موهای ریز، کلفت و… اطراف شقیقه در مقایسه با ديگر موهای سفید دربرابر رنگ مو مقاوم هستند و یا خيلي سریع رنگ خود را از دست می دهند.

برای موهایی که زیاد سفید شده اند، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا 30 را روی موی سفیدتان قرار دهید و اجازه دهید تا 5- 7 دقیقهبماند وسپس موها را آبکشی کنید. این کار را از جایی که سفیدترین موها را دارد آغاز کنید و آنگاه موها را بشویید و کامل خشک کنید.

آنگاه رنگ یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان را روی موها بگذارید زیرا رنگ به علت وجود نداشتن رنگدانه در تار مو ها روشن تر بنظر می رسد. موهای سفید قدرت جذب بیشتری دارند پس باید دوران گذاشتن رنگ روی مو 45 لحظه باشد.

%name رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

طرز رنگ کردن مو

از محصولات تقویت کننده مو پس از رنگ کردن استفاده کنید

با استفاده از شامپو، نرم کننده و کریستال یک بار در هفته بین رنگ کردن های مو میتواند به تازگی رنگ مو کمک کند. ارایشگر ها می گویند که درمانهای سالن ها- برای بالا بردن سن رنگ موها، درخشش بیشتری به مو می دهد و کاربرد آن اسان می باشد.

پیشگیری از محو شدن رنگ

از خورشید دور بمانید تا مو را از نور دور نگه دارید و ارتباط با آب کلر دار را به لااقل برسانید( مو های سبز می خواهید؟). همچنین از شامپو و نرم کننده بطور خاص برای موهای رنگ شده استفاده کنید. آنها رنگ را از بین نمی برند( که محصولات دیگر امکان دارد ) و میتوانند طول سن رنگ موهای جدید شما را تا چند هفته طولانی‌تر کنند.

اشتباهات رنگ کردن مو در منزل

رنگ تیره تر را انتخاب می کنید

شما در فروشگاه ایستاده اید در حالی که دو رنگ در دستتان دارید، رنگ روشن تر و رنگ تیره تر، هیچ ایده ای ندارید کدامیک را انتخاب کنید. این سناریو برای همه ما اتفاق افتاده می باشد. بزرگ ترين اشتباهی که انجام می دهیم انتخاب رنگ تیره تر می باشد. چنانچه بین انتخاب دو رنگ دودل هستید همیشه رنگی را که یک درجه روشن تر می باشد انتخاب کنید. رنگ روشن را آسوده تر میتوانید عیب یابی کنید و اگر ایرادی داشت آنرا رفع کنید، ولی عیب یابی رنگ تیره مشکل می باشد. رنگ زدن روی رنگ تیره هم همیشه مشکلات خودش را دارد.

از رنگ دودی می ترسید

بسياري از ما تصورمان از رنگ دودی رنگی می باشد که به خاکستری می زند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ از رنگ های دسته بندی دودی خيلي سریع می گذریم. ولی بد نیست بدانید گاهی استفاده از رنگ دودی در ترکیب رنگ میتواند جذابیت بیشتری به رنگ نهایی بدهد. این رنگ میتواند گرمای بیشتری به رنگ موها بدهد و همیشه قرار نیست موهایتان را خاکستری را روشن کند

بیشتر بخوانید:  بافت مو دردلاک چیست؟

موهایتان را به خوبی دسته بندی نمی کنید

برای رنگ کردن مو در منزل، زیاد مهم می باشد که آنرا درست، دسته بندی کنید تا رنگ به همه نقاط برسد و یکدست شود. چنانچه بدرستی موهایتان را بخت بندی نکنید در پایان با رنگ مویی روبرو می شوید که در قسمتی روشن و در بخت ديگر تیره می باشد.

رنگ را بیش از حد روی موهایتان می گذارید

این مهم می باشد که رنگ مو به مدت لازم روی سر باقی بماند و به موعد آنرا بشویید. همانطور که در نکته قبل گفته شد بهتر می باشد پیش از استفاده، راهنمای داخل جعبه را بخوانید تا بدانید رنگ مورد نظرتان باید چه مدت روی سرتان بماند.

می خواهید رنگی طبیعی برای موهایتان داشته باشید، ولی با رنگ نارنجی و غیرطبیعی روبرو می شوید

در اینصورت میتوانید از شامپوهای رنگ بنفش استفاده کنید. شامپوهای ویولت، بدون سولفات هستند و نه تنها به راحتی موهایتان را پاکیزه و نرم می کنند، بلکه در صورت وجود رنگ زرد یا نارنجی آنها را به رنگی طبیعی تبدیل می کند. چند مرتبه از این شامپو برای شستشوی موهایتان استفاده کنید تا رنگ طبیعی موهایتان تثبیت شود.

از حنا برای رنگ کردن موهایتان استفاده می کنید

بسياري از اشخاص از حنا به عنوان یک رنگ کننده طبیعی مو استفاده می کنند که این اصلاً بد نیست، ولی مشکل اینجاست که رنگ حنا به این آسودگی ها پاک نمی شود و چنانچه شما بخواهید موهایتان را روشن کنید به مشکل بر می خورید و چنانچه مرتب از این ماده برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید موهایتان خيلي تیره می شود. بنابراین احتمالا بهتر باشد مرتب از حنا استفاده نکنید یا برای تیره کردن موهایتان از موادی استفاده کنید که اگر خوشتان نیامد بتوانید چند ماه بعد آنرا به رنگی روشن تر تبدیل کنید.

فوت و فن های رنگ مو در منزل

وقتی که پایان موها به رنگ اغشته شد. کل موها را بر روی هم خوابانده و انگشتان خود را به آرامی داخل موها نمایید. آغاز به ماساژ ریشه ها بر روی هم و کف سر نمایید.

موها را داخل کلاه رنگ بگذارید. همان طور که گفته شد 45 لحظه به آن دوران دهید.

پس از گذشت دوران گفته شده نوبت به شستشوی موها می رسد. در این مرحله هم باید توجه داشته باشید. هیچوقت پس از رنگ آمیزی از شامپو برای شست و شو استفاده ننمایید. قطعاً از نرم کننده و یا ماسک مو برای این قصد استفاده نمایید.

بعد از سه روز میتوانید از شامپوی خویش استفاده نمایید.

منبع: بیتوته