طوطی دراکولا پرنده ای زیبا و وحشتناک

 %name طوطی دراکولا پرنده ای زیبا و وحشتناک

درباره ی طوطی دراکولا

همه چیز درباره طوطی دراکولا

طوطی دراکولا یا طوطی کرکس، پرنده ای میوه خوار هست. دارای پرهای سیاه و قرمز هست. این پرنده علاوه بر زیبایی چهره ی وحشتناک هم دارد.

طوطی دراکولا پرنده ای زیبا و وحشتناک

نام واقعی این گونه با نام مستعار “طوطی دراکولا” طوطی Pesquet هست. بدن آن بیشتر شبیه طوطی های دیگر هست و دارای رنگ قرمز و سیاه روشن هست.

منقار و سر و دم قیرگون، سینه سیاه و خاکستری و پرهای سرخی که شبیه آستر کت هست. ابتدای سر آن عمدتاً بدون هر گونه پر هست، و پوست تیره آن که با پرهای سیاه تا پایین گردن پرنده ادامه دارد، نشان می دهد.

طوطی دراکولا در واقع در جنگل های کوه های گینه نو زندگی می کند. طوطی های نر و ماده تقریبا شبیه هم هستند و تنها یک اختلاف کوچک دارند: طوطی های ماده، پشت گوش هایشان لکه قرمز رنگ کوچک ندارند. این یک طوطی با اندازه میانه ​​هست که هنگام رشد کامل 18 اینچ اندازه دارد و در طول پرواز تقریباً یک متر از منقار تا دم آن اندازه اش می شود.

%name طوطی دراکولا پرنده ای زیبا و وحشتناک

دوستی با طوطی دراکولا

بیشتر بخوانید:  معرفی رشته موسیقی در دانشگاه و امکان ادامه تحصیل در این رشته

چرا جلوی سر طوطی دراکولا پر ندارد؟

اکثر طوطی ها کاملاً با پرهای رنگارنگ پوشانده شده اند پس چرا این طوطی کرکس یا دراکولا سر برهنه دارد؟ دانشمندان 100٪ مطمئن نیستند اما اندیشه می کنند این به دلیل عادات غذایی طوطی دراکولا هست.

توضیحی که به طور گسترده ای پذیرفته شده این هست که تشریح از عادات غذایی پرنده هست.

بیشتر بخوانید:  معرفی رشته حقوق

طوطی دراکولا میوه خوار هست. و از انجیر گینه نو تغذیه می کند. و از آنجا که خوردن این میوه ها، به ویژه بدون داشتن دندان دستمال، سبب کثیفی می شود، بنابراین عقیده بر این هست که این طوطی با سر بدون پر تکامل یافته هست تا بهداشت بیشتری داشته باشد. اگر طوطی روی سر خود پر داشته باشد، آنها مرتب کثیف می شوند و به تمیزکاری نیاز دارند. اما با سر بدون پر کثیف نمی شوند.

%name طوطی دراکولا پرنده ای زیبا و وحشتناک

طوطی دراکولا میوه خوار هست

طوطی دراکولا علاوه بر آشکار شوم و ترسناکی که دارند. زیاد خشن هستند. آن ها از خود صداهای عجیب در می آورند. به دلیل اینکه جلوی سر آن مشابه کرکس بدون پر هست و صدای جیغ مشابه از خود در می آورند مردم به آن طوطی دراکولا یا طوطی کرکس می گویند.

%name طوطی دراکولا پرنده ای زیبا و وحشتناک

تصاویر طوطی کرکس یا طوطی دراکولا

بیشتر بخوانید:  انواع ویلچر و کاربرد و تصاویر

انقراض طوطی دراکولا :

این گونه از طوطی ها در حال انقراض هستند. انقراض آن ها 2 دلیل اصلی دارد.

– شکار مداوم و بی ترتیب

– جنگل زدایی و بیرون راندن از زیستگاه

این طوطی ها به دلیل زیبایی خاص شان مورد شکار قرار می گیرند و از پرهای زیبای آن استفاده می کنند و جمعیت شان در خطر انقراض هستند.

دلیل دیگر انقراض این طوطی جنگل زدایی و بیرون راندن زیستگاه: همراه با جنگل زدایی و گسترش مناطق شهری، زیستگاه های طوطی به طور مداوم در حال کاهش هست.

 

منبع: بیتوته