همه چیز در مورد اسکراپ پوست

df kncj hfuy4t75cireixjhdhehhed87586y7535y8484yrchdiwm 600x405 همه چیز در مورد اسکراپ پوست

همه چیز در مورد اسکراپ پوست

چگونه لوازم آرایشی فاسد را تشخیص دهیم؟

مراقبت از پوست، یکی از ارکان اصلی زیبایی است. در بین تمامی اقداماتی که برای مراقبت از پوست انجام می شود، تمیز کردن پوست اولین و مهمترین بخش آن است. اهمیت خوب تمیز کردن پوست را دست کم نگیرید.

مراقبت از پوست، یکی از ارکان اصلی زیبایی است. در بین تمامی اقداماتی که برای مراقبت از پوست انجام می شود، تمیز کردن پوست اولین و مهمترین بخش آن است. اهمیت خوب تمیز کردن پوست را دست کم نگیرید. پیشنهاد میکنیم مطلب “بهترین روش شستشوی صحیح پوست” را بخوانید و به نکات ارزشمندی که در آن گفته شده، دقت کنید.

شستن و تمیز کردن پوست چند مرحله دارد. آخرین مرحله تمیز کردن پوست که اکثر افراد به آن توجه نمی کنند استفاده از اسکراب است. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که دقیقا نمیدانید چرا باید اسکراب استفاده کنیم، این مطلب را بخوانید. در این مطلب به شما میگوییم که اسکراب چیست، برای پوست چکار میکند و چگونه باید از آن استفاده کرد.

اسکراب چیست؟

اسکراب فرایندی است که طی آن به پاک سازی و اصطلاحا لایه برداری از صورت می پردازند. به طور کلی اکثرا پوست هایی که چرب هستند، در قسمت هایی از صورت، آرنج، قوزک پا و زانو دچار تجمع پوست های مرده روی هم می شوند که استفاده از اسکراب این پوسته ها را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد.اسکراب خط های سطحی ایجاد شده روی پوست را نیز از بین می برد.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره محصولات صورت لافارر

چه افرادی از اسکراب استفاده کنند؟

تمامی افراد به غیر از افرادی که پوست بسیار حساس دارند، می توانند از اسکراب استفاده کنند. افرادی که پوست خشک دارند، هر 10 روز یکبار یا دو هفته یکبار از اسکراب استفاده کنند. افرادی که پوست چرب دارند هفته ای یکبار و حداکثر هفته ای دوبار از اسکراب استفاده کنند.

اسکراب برای افرادی که جوش سر سیاه و جوش زیرپوستی دارند بسیار مفید و کاربردی است و به بهبود وضعیت پوستشان کمک میکند. اسکراب برای آقایان نیز به شدت توصیه می شود. آقایان به دلایل ژنتیکی، پوست ضخیم تری دارند که سلولهای مرده سطح آن نیز بیشتر است. استفاده از اسکراب برای آقایان، بسیاری از مشکلات پوستی آنها را کم میکند.

به فروشگاه لوازم آرایشی پرنسس سر بزنید!

فواید و نحوه استفاده از یک اسکراب خوب

با یک اسکراب خوب می‌توان تمامی پوست‌های مرده را از سطح پوست زدود تا جایی که تصور می‌کنید یک لایه از پوستتان که زبر بوده برداشته شده و پوستی لطیف جای آن را گرفته است.

کلید اصلی پوست لطیف، داشتن اسکراب مناسب است

من اسکراب‌های شکر را به اسکراب خشکِ نمک ترجیح می‌دهم. درباره نوع اسکرابی که انتخاب می‌کنید محتاط باشید زیرا انواع ارزان‌قیمت آن منافذ پوست را بیش از حد باز کرده و موجب کشیدگی پوست می‌گردد.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره محصولات صورت لافارر

می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید و یا اسکراب خودتان را بسازید.

بعد از زدودن موهای بدن، از اسکراب کردن خودداری کنید.

بعد از تمیز کردن موهای بدن، پوست به شدت حساس شده و در خطر سوزش قرار می‌گیرد. به هر حال من یک اسکراب خوب را قبل از تمیز کردن موهای بدن پیشنهاد می‌کنم که هم سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هم مانع از تراشیدن موها نمی‌شود.

اسکراب صورت

در این روش به زدودن سلول های مرده و آلودگی ها از منافذ پوست، برای ایجاد پوستی نرم و لطیف می پردازند.اسکراب باید درست و دقیق انجام شود، در غیر این صورت آسیب های جدی به پوست وارد می سازد. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود با پوست خود به آرامی و ملایمت رفتار کنید و بیش از اندازه از اسکراب استفاده نکنید.

نکات آرایشی که هر دختری باید بداند!!

مزایای اسکراب پوست

اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست می شود.اسکراب سلول های مرده ای که روی پوست ایجاد شده اند را از پوست شما جدا کرده و با سلول های جدید جایگزین میکند.اسکراب کردن را لایه برداری از پوست نیز می نامند.لایه ‌برداری از پوست روشی ساده است و اگر با دقت انجام شود هیچ آسیبی به پوست وارد نمی سازد.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره محصولات صورت لافارر

هر روز از اسکراب استفاده نکنید

از پاک‌سازی افراطی سلول‌های مرده پوست با اسکراب‌ها جدا خودداری کنید، دوبار در هفته کافیست. اگر پوستی حساس دارید، مراحل را با ملایمت بیشتری انجام دهید.

بعد از حمام بدن را چرب کنید.

بعد از یک اسکراب لذت‌بخش در حمام، من عاشق چرب کردن بدنم با روغن نارگیل مرغوب و تازه هستم. یک لایه خیلی ضخیم از مرطوب کننده یا روغن، حسی فوق‌العاده به شما می‌دهد، اما نکته مهم این است که از مرطوب‌کننده بعد از یک اسکراب درست و کامل استفاده کنید.

روش انجام اسکراب

  1. 1. ابتدا پوست خود را با آب مرطوب کنید.
  2. 2. پوستتان را به اسکراب آغشته کنید و خوب ماساژ دهید.
  3. 3. کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ دهید،در هنگام انجام اینکار به آرامی ماساژ را انجام دهید زیرا پوست این نواحی از بدن بسیار حساس است.
  4. 4. حالا صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از سطح پوستتان پاک شده باشد.
  5. 5. حالا با حوله ای نرم به آرامی و با ملایمت پوست خود را خشک کنید.

بعد از انجام دادن اسکراب خواهید دید که پوستتان سبک و خنک شده و از حالت خشکی و پوسته پوسته شدن خارج شده و نرم و لطیف خواهد شد.

منبع: وبلاگ مای بیوتی