راهنمای انتخاب زمین مناسب برای احداث باغ بادام

راهنمای انتخاب زمین مناسب برای احداث باغ بادام

احداث باغ بادام از لحاظ تجاری و اقتصادی برای بسیاری از مناطق کشور سودآور بوده و صادرات آن باعث ارزآوری به کشور شده است از آنجایی که مراقبت و نگهداری درخت بادام آسان و کم هزینه است، از همه مهمتر انرژی و وقت کمی لازم دارد بنابراین مورد محبوب اغلب باغداران در مناطق مختلف کشور است، ما در ادامه سعی می‌کنیم شرایط احداث باغ بادام برای مناطق مختلف را به شما توضیح دهیم.

%name راهنمای انتخاب زمین مناسب برای احداث باغ بادام

۷ نکته مهم انتخاب زمین مناسب برای کاشت نهال بادام

البته کشاورزان قبل از انتخاب زمین زراعی مناسب برای کاشت نهال بادام باید اطلاعات اکوسیستمی منطقه خود را تهیه کرده و بر اساس این اطلاعات از نهالستان‌های معتبر خرید نهال گردو را انجام دهند.

در صورتی که نهال سازگاری با منطقه نداشته باشد حتی اگر بهترین شرایط برای باغداری را برای نهال بادام فراهم کنید عمر باردهی آن کوتاه بوده و کیفیت و کمیت باردهی نیز کاهش پیدا می‌کند، مهندسین نهالستان به هنگام فروش نهال بادام تاکید زیادی بر سازگاری نهال دارند، در ادامه هفت نکته مهم برای انتخاب زمین زراعی مناسب ارائه می‌دهیم.

  • نور: درختان بادام برای رشد نیاز به نور دارند، بنابراین زمین مناسب باید نورگیری طبیعی و غنی داشته باشد.
  • خاک: خاک مناسب برای کاشت درخت بادام باید تخلخل خوبی داشته باشد، خاکی با خواص کامل زهکشی عمیق و بافت درستی داشته باشد تا ریشه ها به خوبی بتوانند رشد کنند.
  • PH خاک: PH خاک برای بادام باید در محدوده 6 تا 7.5 قرار داشته باشد، بررسی PH خاک قبل از خرید نهال بادام بسیار مهم است، در صورت نیاز می توانید با استفاده از مواد شیمیایی مناسب PH خاک را تنظیم کنید.
  • آب و هوا: بادام نیاز به آب و هوای معتدل و خنک دارد، بنابراین زمین مناسب برای کاشت بادام در مناطقی با آب و هوای معتدل و یا سرد است، البته نژادهای پیوندی نهال بادام که بر پایه بادام تلخ تکثیر شده‌اند در دیگر مناطق گرمسیری نیز قابل کاشت هستند.
  • زهکشی: خاک باید دارای سیستم زهکشی عمیق باشد تا زمین بتواند آب را به خوبی دفع کرده و از رطوبت زیاد جلوگیری کند.
  • فضای کافی: درخت بادام برای رشد به فضای کافی نیاز دارد، بنابراین باید از فاصله مناسبی بین درختان بادام و همچنین سایر ساختارها اطمینان حاصل کرد.
  • صرفه جویی در آب: بادام نیز همانند سایر درختان به آب زیادی نیاز دارد، زمینی که برای کاشت بادام انتخاب می کنید همواره مرطوب باشد، از سیستم های آبیاری قطره ای استفاده کرده و مدیریت منابع آب را به خوبی انجام دهید تا نهال بادام به خاطر خشکی ریشه دچار آسیب نشود.
بیشتر بخوانید:  جشن سال نو در چین بدون ترس از کرونا

%name راهنمای انتخاب زمین مناسب برای احداث باغ بادام

مهمترین ویژگی‌های ظاهری نهال بادام با کیفیت چیست؟

بیشتر بخوانید:  ازدواج روی پل برای فرار از محدودیت های کرونایی/ تصاویر

کشاورزان اگر نهال را به صورت حضوری خریداری می‌کنند باید سواحل آن را مورد بررسی قرار دهند تا هیچگونه ویژگی غیر نرمال و غیر طبیعی نداشته باشد، در صورت خرید نهال بادام به صورت غیر حضوری و اینترنتی از شناسه‌دار بودن نهال مطمئن باشید از مهمترین ویژگی‌های ظاهری نهال بادام با کیفیت باید به موارد زیر توجه کنید:

  • نهال باید بیماری‌ها و آفات مختلف را نداشته باشد و به طور کامل سالم باشد.
  • نهال باید ساقه قوی و سبز داشته باشد، بدون نشانه‌ی بیماری، آفت یا آسیب مکانیکی.
  • نهال باید یک شاخه‌ کاملاً قائم و به‌صورت ایده‌آل باشد که خمیدگی یا انحراف‌های غیرطبیعی نداشته باشد.
  • ریشه‌های نهال باید قوی، سالم و خوب توسعه یافته باشند و حجم خوبی داشته باشند، ریشه‌ها باید بدون نشانه بیماری یا زخم باشند.
  • نهال باید دارای تعدادی برگ سالم و قابل قبول باشد که نشانگر سلامت نهال و توانایی آن در فتوسنتز اس.
  • نهال باید بدون ترک، زخم و آفتاب‌سوختگی باشد و سطح پوسته آن صاف و سالم باشد.
  • نهال باید اندازه مناسبی داشته باشد که نشان دهنده رشد سالم و عادی آن است، به هنگام خرید نهال گردو تناسب بین ریشه و قسمت فوقانی آن را فراموش نکنید.
بیشتر بخوانید:  با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

این ویژگی‌ها برای تشخیص و خرید نهال بادام با کیفیت بسیار مهم هستند و باید هنگام انتخاب و خرید نهال، به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

%name راهنمای انتخاب زمین مناسب برای احداث باغ بادام

کلام آخر

البته در سال‌های گذشته مهندسین کشاورزی تاکید می‌کنند به جای راه‌اندازی باغ سنتی بادام حتماً باغ مدرن و حرفه‌ای را پایه‌ریزی کنید، چون میزان باردهی در باغات حرفه‌ای چند برابر باغات سنتی و قدیمی است برای منظور شما در خرید نهال بادام توجه داشته باشید تا نهال‌های پیوندی را خریداری کنید، کشاورزان برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت نهال بادام برای مناطق مختلف کشور می‌توانند به سایت تخصصی پالیز نهال مراجعه کنند.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

پایان رپورتاژ اگهی