طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

در بین انواع مختلف سالاد که در همه جا پیدا می‌شود، سالاد سزار محبوب‌ترین سالاد است. متاسفانه این سالاد برای افرادی که قصد رعایت برنامه غذایی مزوبولیک را دارند، به‌شدت پرکالری است، اما نگران نباشید سالاد سزار رژیمی وجود دارد تا شما به محبوب دلتان برسید.

سالاد سزار کم‌کالری برای لاغری

اگر شما هم مثل من تاکنون فکر می‌کردید که این، سس سالاد است که باعث می‌شود با خوردن آن از خیر برنامه غذایی مزوبولیک برای لاغری بگذرید ، باید بگویم همیشه هم اینطور نیست! برای مثال اگر سس خوشمزه سزار را کنار بگذارید، پنیر پارمزان و کروتون (همان تکه نان‌های کوچک روی سالاد) دو جزء چاق‌کننده سالاد سزار هستند، اما نگران نباشید!

رژیم لیمومی چیست؟ رژیمی که بدون استپ وزنی و گرسنگی درآن، کاهش وزن را تجربه می‌کنید.

سالاد سزار رژیمی دقیقاً نقطه مقابل سالاد سزار کلاسیک قرار گرفته و با چند تغییر کوچک در طرز تهیه سس و مواد سالاد، به یک خوراکی لاغرکننده و مفید برای افرادی که از انواع رژیم غذایی استفاده می‌کنند، تبدیل شده است. به قدری که می‌توان آن را جادوی غذایی نامید.

93928f17 962f 4596 aa43 56eb4214d70c طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

چرا سالاد سزار پرکالری است؟

سالاد سزار محبوبیت بسیار زیادی دارد و تقریباً در تمام رستوران‌های دنیا سرو می‌شود، اما ممکن است بسیاری از افراد ندانند که این سالاد می‌تواند کالری بیشتری نسبت به یک وعده غذایی معمولی داشته باشد و در واقع به عنوان یک غذای سالم شناخته نشود

بیشتر بخوانید:  9 دلیل برای اینکه فن کویل ها، راز تهویه مطبوع خانه شما هستند!

سس خامه‌ای که با این سالاد سرو می‌شود از مواد پرچربی مانند زرده تخم مرغ و مقدار زیادی روغن زیتون تهیه شده است. این مواد تاثیر منفی روی  کاهش وزن دارند، اما با یک تغییر کوچک در دستورالعمل این سالاد متوجه خواهید شد که چگونه کالری موجود در سس را کم کنید و یک سالاد خوش‌طعم بسیار سالم‌تر درست کنید.

سالاد سزار چند کالری دارد؟

سالاد سزار بسته به طرز تهیه هر فردی از 470 کالری تا 600 کالری متفاوت خواهد بود. البته حجم سالاد هم در میزان کالری آن تاثیر زیادی دارد.

به‌طور کلی دو ماده‌ای که وجودشان سالاد سزار را چاق‌کننده کرده است، شامل این موارد است:

  • زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون موجود در سس سزار
  • کروتون یا نان‌های حجیم روی سالاد

efa598a3 5a69 4213 8bc0 d57b2671e216 طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

اگر بتوانید این دو ماده را با روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم جایگزین کنید، مطمئن باشید که یک سالاد سزار رژیمی خوشمزه برای خودتان آماده کرده‌اید.

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

برای لاغری چی بخوریم؟ سالاد سزار! برای اینکه بتوانید سالاد سزار را به عنوان یک غذای سالم درست کنید، باید بدانید که کدام یکی از این مواد قابل حذف یا جایگزین شدن است. دستور تهیه‌ای که در ادامه آورده شده است، به‌گونه‌ای است که تغییری در طعم سس ایجاد نکند و همان خوشمزگی رستورانی را به سالاد سزار رژیمی بدهد.

مواد موردنیاز برای سالاد سزار کم‌کالری:

برای تهیه سالاد سزار رژیمی لطفا این مواد را تهیه کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  • چند عدد نان تست سبوس‌دار؛
  • نصف قاشق چایخوری پودر سیر؛
  • 3 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده بدون چربی؛
  • 2 حبه سیر؛
  • خردل دیژون 1 قاشق غذاخوری؛
  • 3 قاشق غذاخوری آب لیمو؛
  • نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه؛
  • 1/4 فنجان یا 4 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده‌شده؛
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون؛
  • 4 فنجان کاهو ترجیحاً کاهوی رومی؛
  • 1/4 فنجان پیاز (برش نازک)؛
  • 1 عدد سینه مرغ کبابی، معادل 200 گرم (برش خورده).
بیشتر بخوانید:  کبوتر نامه‌رسان، سری‌ترین ابزار‌ نظامی چین

04ab592d e0d1 4b7c aabb 5303aa76f593 طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

مراحل تهیه سالاد سزار رژیمی با مرغ:

1. برای تهیه کروتون (نان تست تکه شده)، فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید و نان سبوس‌دار را مکعبی برش دهید. روی آن‌ها را روغن زیتون اسپری کنید و پودر سیر بپاشید، سپس روی سینی فر که با فویل پوشانده شده است، به صورت یک لایه پخش کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که نان‌ها طلایی و ترد شوند، آن را بپزید و هر چند دقیقه یکبار زیر و رو کنید تا هر دو طرف نان ترد و طلایی شود.

2. برای تهیه سس رژیمی سزار باید ماست یونانی، حبه‌های سیر، خردل دیژون، آب لیمو، فلفل سیاه و نیمی از پنیر پارمزان را در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. می‌توانید سبزی‌های خشک معطر نیز به آن اضافه کنید و سس را در ظرفی در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا آماده استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  ایده های جذاب برای ست کردن تیشرت مردانه در استایل ایزی فرمال

3. حالا نوبت به اصل سالاد رسیده است؛ ابتدا کاهو را خرد کنید سپس پیاز خلال شده و باقی مانده پارمزان را به آن اضافه کنید. سس را از یخچال خارج کنید و روی سالاد بریزید. درنهایت نان کروتون را به همراه سینه مرغ گریل‌شده یا کبابی روی سالاد بگذارید و نوش جان کنید.

d749d31e e3b4 4322 aa2d cab35f8f9763 طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

 

جمع‌بندی

سالاد سزار یکی از محبوب‌ترین سالادهای ایتالیایی است که در تمام کافه و رستوران‌های جهان سرو می‌شود. بسیاری از افراد با تصور اینکه سالاد سزار می‌تواند یک وعده غذایی سالم برای رژیم لاغری باشد، به‌جای غذا این سالاد را سفارش می‌دهند، درحالیکه سالاد سزار کلاسیک بسیار پرکالری و چاق‌کننده است.

برای اینکه یک سالاد سزار مناسب تناسب اندام درست کنید، باید طرز تهیه آن را کمی تغییر دهید؛ اما نگران نباشید چون دستور تهیه‌ای که در این مقاله گفته شده طعمی دقیقاً مشابه سس سزار کلاسیک دارد، با این تفاوت که این یکی کاملاً رژیمی و سالم است.

برای تهیه سس سزار رژیمی باید از ماست یونانی کم چرب به‌جای سس مایونز و روغن زیتون استفاده کنید. کافی است این دو ماده را با سیر، آب لیمو، خردل، کمی پنیر پارمزان و نمک و فلفل ترکیب کنید تا معجونی خوش‌طعم برای سالاد سزار خلق شود.

سعی کنید از سرخ‌کردن مرغ روی سالاد و استفاده از نان‌های حجیم خودداری کنید تا ارزش غذایی سالاد سزار رژیمی شما حفظ شود.

پایان رپورتاژ آگهی