اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی

43tf4vggyb5u7nu6i8mio79o80p اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی

اگر تا به امروز تجربه ی ساخت یک بنا را داشته باشید، به خوبی می دانید که پس از پایان همه ی عملیات های مصالحی، به مرحله دکوراسیون داخلی خواهید رسید. این مرحله از پروسه ساخت، بسیار سرنوشت ساز و مهم خواهد بود؛ زیرا تمام زیبایی بصری فضا در این مرحله تعیین خواهد شد.

اساسا دکور خانه ها سه بخش عمده کف، دیوار و سقف را شامل می شوند. به بیانی دیگر اگر این سه بخش را با هارمونی و پالت رنگی صحیحی دیزاین کنیم، توانسته ایم فضای داخلی ایده آلی را خلق کنیم.  یکی از عمده ترین وظایفی که یک دکوراتور در دیزاین دکوراسیون داخلی به عهده دارد، ایجاد همبستگی میان تمامی اجزای داخل ساختمان می باشد. به عنوان مثال کفپوشی که برای پوشش سطح داخلی در نظر گرفته می شود، بایستی کاملا با دیوار پوش ام دی اف که بر روی دیوارها نصب شده اند، همخوانی داشته باشند. در غیر این صورت فضا از نظر بصری روح نخواهد داشت.

مبلمان، عمده ترین قسمت

در اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی، مبلمان ها عمده ترین نقشه را به عهده خواهند داشت. مبلمان ها خود می توانند بخش های مختلفی داشته باشند. از نشیمن گاه های تک نفره، دو نفره و سه نفره گرفته تا میز های عسلی و کنسول های کنار دیواری، همگی جزو مبلمان محیط محسوب می شوند.

در انتخاب نوع و رنگ مبلمان ها بایستی پالت رنگی اصلی که برای فضا در نظر گرفته شده را لحاظ کرد. معمولا برای فضاهای داخلی یک رنگ اصلی، یک رنگ مکمل و یک رنگ خنثی در نظر گرفته می شود. البته که این رنگ ها با توجه به چرخه ی رنگ ایتن انتخاب می شوند که ترکیب آن ها نیاز به تخصص طراحان حوزه معماری دارد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

در چیدمان و ترکیب مبلمان ها با دیگر لوازم و اکسسوری ها نکاتی لحاظ می شود که نهایتا در نگاه اول کاربر، حس مکان القا شود. اگر برای فضای مورد نظر از مبل های سبک کلاسیک استفاده شود، در قسمت زیر عسلی ها نیاز است فرشی واقع شود تا انسجام چیدمان مبل ها و میز عسلی حفظ شود. مناسب ترین پیشنهاد برای پوشش زیر عسلی، گلیم فرش فانتزی خواهد بود.

نکته ی حائز اهمیت در مورد مبلمان ها این است که امروزه با توجه به افزایش کارگاه های تولید مبلمان، برخی محصولات روانه بازار شده اند که علی رغم زیبایی، از راحتی و کاربری نازلی برخوردارند. این دسته از محصولات کاملا توسط افراد غیر متخصص ساخته شده است. یکی از مبانی اصولی در طراحی دکوراسیون داخلی، ارجح بودن کاربری بر زیبایی می باشد. بهتر است قبل از خرید مبلمان حتما با متخصصین حوزه معماری داخلی مشورت کنید.

56ybug4y45yub6u557ui اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی

پرده ها

پرده ها از جمله قسمت های انکار ناپذیر دکوراسیون هر خانه ای محسوب می شوند. پرده ها در شدت نور طبیعی یک فضا کاملا تاثیرگذارند. عدم حضور پرده در جلوی هر پنجره، ممکن است باعث ورود نور خیره خورشید در روز به فضای داخلی شود. ورود نور خیره به فضا، علاوه بر آزار افراد حاضر در محیط، ممکن است موجب رنگ پریدگی مبلمان ها و اکسسوری ها شود.

بیشتر بخوانید:  سایت فیلمک دانلود و تماشا آنلاین فیلم و سریال

در همین راستا از پرده ها به منظور کنترل نور ورودی به محیط استفاده می شود. البته پرده ها با توجه به تعداد لایه و ضخامت پارچه برای هر قسمت، به صورت مجزا تعبیه می شوند. گاهی ابعاد پنجره بزرگ است و نیاز است از پارچه ضخیم به منظور کاهش ورود نور استفاده شود، گاهی هم دهنه پنجره کوچک بوده و بایستی از پارچه های نازک استفاده شود تا فضا دلگیر به نظر نیاید.

امروزه در بین انبوه مدل های پرده، نمونه های زبرا، شید و پارچه ای ترند شده اند. هر کدام از این مدل ها برای فضای مخصوصی قابل استفاده است. به عنوان مثال پرده های زبرا مناسب ترین گزینه برای پنجره آشپزخانه محسوب می شوند. اگر تصمیم به استفاده از پرده های مدل زبرا دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از کیفیت قطعات داخل کپسول پرده مطمئن شوید. قیمت پرده زبرا با توجه به جنس پارچه و یراق آلات استفاده شده در کپسول آن متغیر خواهد بود.

کف سازی هر ریز فضا

در یک خانه مسکونی، تعداد زیادی ریز فضا وجود دارد که هر کدام برای کاربری ویژه ای طراحی می شوند. یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی، کف هر فضاست که امروزه با ورود بسیاری از متریال های آماده، قدرت مانور در دیزاین کف پیشرفت محسوسی داشته است.

تفکیک هر ریز فضا با استفاده از کفپوش متفاوت می تواند بر تمرکز و انحصار آن فضا بیفزاید. به عنوان مثال برای مرکز ثقل قرار دادن قسمت نشیمن در ساختمان می توان، رنگ کفپوش این قسمت را با دیگر فضاها متفاوت در نظر گرفت. برای این کار بهتر است از کفپوش پی وی سی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:  با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

6hb4vyet35fybhn76i7mo9908 اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی

این دسته از محصولات با توجه به تنوع طرح و رنگ فراوانی که دارند، به خوبی می توانند حریم و مرز ریز فضاها را مشخص کنند. همچنین پارکت های لمینت از نوع دیگر کفپوش های آماده و آسان برای نصب هستند. از جمله ویژگی های منحر به فرد پارکت ها، قابلیت نصب بر روی تمامی سطوح مسطح می باشد. نمونه های لمینت کاملا همانند تنالیته رنگ چوب ها شبیه سازی شده اند. برای استعلام قیمت پارکت لمینت مرغوب و برند، با مشاوران مجموعه اکباتان دیزاین در تماس باشید.

قاب ها و تابلوهای هنری از دیگر اجزای دکوراسیون داخلی هستند که متناسب با هر سبک معماری در قسمت های مختلف فضا نصب می شوند. رنگ بندی تابلو فریم دور اثر، از جمله مواردی است که بایستی با پالت رنگی و سبک دکوراسیون هماهنگ شود.

کاغذهای دیواری اخیرا در بین طراحان دکوراسیون داخلی، محبوبیت خاصی پیدا کرده اند و توانسته اند به خوبی ترند شوند. این دسته از متریال ها ، مناسب ترین گزینه برای ایجاد همبستگی میان کف، سقف و اکسسوری های محیطی هستند. با انتخاب رنگ و طرح هندسی مرتبط با فضای داخلی، می توانید زیبایی بصری دکور خانه خود را دو چندان کنید.