بررسی سنگ شکن کوبیت

erlrirjtvc09yu5409yi469y79459iy بررسی سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت که با نام سنگ شکن ضربه‌ای هم شناخته می‌شود، یکی از انواع تجهیزات خطوط فرآوری است که به ظرفیت بالا و بدنه مستحکم معروف است. این سنگ شکن در مرحله دوم خط تولید قرار گرفته و پس از سنگ شکن فکی، وظیفه کوچک کردن سنگ‌ها را بر عهده دارد. معمولا خط فرآوری مواد معدنی شامل چند دستگاه مختلف است که سنگ شکن‌های اولیه ( مانند سنگ شکن فکی) تحمل بالایی در برابر سنگ‌های بزرگ و سخت داشته و از آن‌ها برای اولین مرحله فرآوری کمک می‌گیرند.

تمامی سنگ‌های استخراج شده از دل معادن و رسوب رودخانه‌ها، به داخل سنگ شکن فکی منتقل شده و با قرار گرفتن بین فک ثابت و متحرک به ذرات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند. پس از این مرحله نوبت به ریز کردن سنگ‌ها می‌رسد؛ در مرحله ثانویه سنگ شکن‌های متعددی مانند کوبیت یا هیدروکن نصب می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ظرفیت و کارکرد خاص خود است اما کارخانجات تولید شن و ماسه، استفاده از سنگ شکن کوبیت را به سایر سنگ شکن‌ها ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  انواع تلویزیون هوشمند (SMART) در ایران سال 2022

کاربرد و عملکرد سنگ شکن کوبیت

کوبیت برای کوچک تر کردن سنگ‌هایی با ابعاد 10 تا 15 سانتی‌متر کاربرد داشته و خروجی آن سنگی یکدست و تیز است. سنگ‌ها پس از ورود به داخل سنگ شکن کوبیت، با یک روتور برخورد می‌کنند. روتور از 2 الی 6 لایه مختلف چکش ساخته شده و سنگ‌ها با برخورد به آن، به سمت جداره داخلی پرتاب می‌شوند. سرعت بالای دوران این روتور و پرتاب شدید سنگ‌ها به سمت سندان، باعث خرد شدن مواد ورودی خواهد شد اما یک مرحله دیگر هم روند خردایش ادامه پیدا می‌کند.

erovcj5098jy45vuit9o5uyi54j بررسی سنگ شکن کوبیت

سنگ‌ها به محض ورود به داخل سندان با سپر آجر دار و بغل بندهایی روبه‌رو خواهند شد که با شدت زیادی به آن‌ها ضربه وارد می‌کنند. این پره‌ها سرعتی بین 20 تا 50 دور در ثانیه داشته و باعث خرد شدن سنگ‌ها در مدت زمان کمی می‌شوند. سیستم رگلاژ کوبیت به شما اجازه خواهد داد اندازه بار خروجی آن را تنظیم کرده و سنگی متناسب با نیاز خود تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

سنگ کوبیت دارای دو مدل جک دار و ساده است و از لحاظ ظرفیت تولید در ساعت، در 4 دسته کلی جای می‌گیرد.

  • سنگ شکن کوبیت 100
  • سنگ شکن کوبیت 120
  • سنگ شکن کوبیت 180
  • سنگ شکن کوبیت 240

هر کارخانه با توجه به نیاز خط تولید خود می‌تواند یکی از انواع سنگ شکن های کوبیت را خریداری و به تجهیزات کارخانه اضافه کند اما معمولا مدل 120 یا 180 آن به دلیل ظرفیت مناسب، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از سنگ شکن کوبیت

  • قدرت و توان بالای دستگاه در خرد کردن سنگ‌های سخت و نیمه سخت
  • خروجی مناسب جهت استفاده در کارخانجات تولید آسفالت و شن و ماسه
  • قابلیت تنظیم اندازه دانه‌های خروجی
  • نگهداری آسان
  • فراوانی قطعات یدکی
  • افزایش سرعت خط تولید
  • کاهش مصرف انرژی به دلیل وجود روتور سنگین بر روی سنگ شکن

برای افزایش مقاومت دستگاه در برابر عوامل خارجی، بدنه آن را از جنس فولاد منگنزی ساخته‌اند که طول عمر بالایی داشته و می‌تواند مدت زیادی بدون خرابی کار کند. قطعات داخلی سنگ شکن دائما در حال تماس با سنگ‌ها هستند. با توجه به اینکه جنس این قطعات از جنس فولاد منگنزی مقاوم است احتمال خرابی آن‌ها کم بوده و سایش با سرعت کمی انجام می‌گیرد اما کاملا طبیعی است قطعات پس از گذشت مدتی دچار خرابی و سایش شده و نیاز به تعویض داشته باشند. با تعویض قطعات بازدهی دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده و می‌تواند به حالت اولیه خود باز گردد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

جهت خرید انواع سنگ‌شکن های کوبیت با ظرفیت‌های مختلف، طراحی خطوط تولید و تخمین هزینه، تهیه قطعات یدکی سنگ شکن می‌توانید درخواست خود را با کادر مجرب نوین ماسه ساز در میان گذارید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد. تمام قطعات ارائه شده توسط سایت نوین کراشر، دارای گارانتی بوده و با بهترین قیمت بازار به فروش می‌رسند.