بیوگرافی رضا بابک

رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک، هنرمند، نویسنده و گوینده رادیو، تلویزیون و سینمای ایران در ۲۹ اسفند ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. رضا بابک در سال 1354 قبل از انقلاب در گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرد و فعالیت در تئاتر را آغاز کرد. در سال 1354 در اولین فیلم خود به کارگردانی بهرام بیضایی با نام چریک تارا بازی کرد و خود را به سینمای ایران معرفی کرد. رضا بابک علاوه بر بازیگری به عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس نیز فعالیت داشته است.

1 150 بیوگرافی رضا بابک

از آثار او به عنوان نویسنده می توان به آقای اقبال در سال ۱۳۷۳ اشاره کرد. سریال «آرایشگاه زیبا» یکی از سریال های معروف این هنرمند است. رضا بابک به کار قصه گویی و صداپیشگی نیز می پردازد و صدایش خوش آهنگ و رسا است. نمونه ای از صداپیشگی او را می توان در سریال Chater Baran در سال 1964 یافت. رضا بابک هنرمند توانا و مبتکر دنیای هنر ایران با ذوق هنری و استعداد منحصر به فرد خود در عرصه های مختلف هنری ظاهر شده و در تمامی مراحل پیروز شده است.یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار رضا بابک در عرصه هنر، خلق نمایشنامه های کودک و نوجوان است.رضا بابک یکی از پیشگامان تئاتر متنوع کودک و نوجوان در ایران است که سبک بازیگری خاصی از خود نشان داد و بعدها الگوی بسیاری از کارگردانان تئاتر شد. او با این اقدام بار دیگر نمایش های تئاتر را به صاحبان آثار هنری تقدیم کرد و هنر را با موفقیت به کودکان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی اتابک نادری + عکس اتابک نادری و خانواده اش

2 125 بیوگرافی رضا بابک

یکی از بازی های عالی رضا بابک که این هنرمند را بیش از پیش به شهرت رساند، سریال آرایشگاه زیبا در سال 1969 بود. این سریال به کارگردانی مزیح رشید با بازی قوی و زیبای رضا بابک آرایشگر زیبا به نمایش درآمده است. او به نقاشی نیز علاقه دارد. در اردیبهشت 1396 نمایشگاه «ساعت نقاشی» برگزار شد. او از تلاش های هنری اش گفت، من سال ها نقاشی کردم، اما خودم را هنرمند نمی دانم. من اصلا هنرمند نیستم و ادعایی هم ندارم. دوستانی که با نقاشی من در ارتباط هستند، خیلی جالب است که تاکید کنند شما هنرمند نیستید.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فاطیما بهارمست + عکس های خانوادگی اش

3 123 بیوگرافی رضا بابک

من نمی خواهم نامم به عنوان یک هنرمند شناخته شود زیرا این شغلی است که مهارت خاصی می خواهد. بیشتر نقاشی هایی که ارائه می دهم احساسات من را به تصویر می کشند و تصاویری هستند که از رنگ ها تشکیل شده اند.این پرتره ها همان انرژی را به من می دهند که روی صحنه بودند

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی یاسینی و همسرش + عکس های علی یاسینی + اینستاگرام

4 18 بیوگرافی رضا بابک

رضا بابک که به تازگی در فیلم «بنفشه آفریقایی» ایفای نقش کرده است، در مصاحبه ای از کم کاری خود توضیح داد. پیشنهاد خوب. من نمی خواهم در آن نقش بازی کنم. اکثر این بچه ها گروه های خود را دارند، به همین دلیل است که ما بازی نمی کنیم. برخی از هنرمندان دوست ندارند در مورد مسائل زندگی خصوصی خود صحبت کنند و علاقه ای به آن ندارند. از رضا بابک در مورد همسر و فرزندانش در مورد مسائل شخصی و خانوادگی مصاحبه ای صورت نگرفته و اطلاعاتی درباره همسر رضا بابک در جایی منتشر نشده است.