تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

گذر زمان و افزایش علاقه مردم به تفریح و گردش در کشورهای اروپایی، موجب گردیده تا اغلب کشورهای اروپایی سالانه از طریق تورهای اروپا مسافران بسیاری را به خود اختصاص دهند. مسافران برای سفر به هر یک از کشورهای اروپایی، ابتدا می‌بایست به منظور دریافت تور اروپا و ویزای اروپا از طریق مراجعه به یک آژانس مسافرتی معتبر اقدام کرده و سپس با آگاهی یافتن از مراحل دریافت ویزا و مراجعه به سفارت، اقدامات تکمیلی برای سفر خود را انجام دهند.

tbvh5u65 600x400 تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

تور اروپا و ویزای اروپا

اغلب شما می‌دانید که از تور اروپا همیشه تحت عنوان یک مقصد لوکس و بی‌نظیر برای سفر یاد می‌شود و این تورها جزو پرفروش‌ترین و گران‌ترین تورها در بین مسافران ایرانی به شمار می‌روند. البته این گرانی‌ها موجب شده تا برخی افراد که از توان مالی کم‌تری برخوردار هستند، اقدام به اخذ تورهای ارزان اروپا کنند. لازم به ذکر است تمامی مسافران جهت خرید هر یک از انواع تورهای اروپایی در قدم اول موظف به دریافت ویزای اروپا هستند.

مسافران خارجی برای ورود به ۲۶ کشور اروپایی نیاز به اخذ ویزای خاصی دارند که این ویزا، ویزای شنگن و یا ویزای اروپا نیز نامیده می‌شود. ویزای شنگن حاصل یک معاهده است که سران ۲۶ کشور اروپایی با یکدیگر بسته‌اند تا مسافران خارجی قادر باشند با اخذ آن تنها یک بار ویزا بگیرند و در نتیجه بتوانند به راحتی به کشورهای عضو شنگن سفر کنند.

bh5hj75j75j7 600x398 تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

انواع تور اروپا و ویزای اروپا

در ارتباط با انواع ویزای اروپا می‌توان گفت، این ویزا که به ویزای شنگن نیز معروف است، به سه نوع تقسیم‌بندی می‌شود که شامل ویزای اتحادیه شنگن، ویزای اعتباری منطقه محدود شنگن و ویزای ملی می‌باشد.

تورهای اروپایی به انواع مختلفی از جمله تورهای پزشکی، تورهای ۷، ۱۵ و ۲۹ روزه، تورهای انفرادی، تورهای گروهی، تورهای ترکیبی، تورهای لحظه آخری، تورهای فصلی و تورهای ارزان قیمت تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه برخی از آنان را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • تورهای انفرادی در اروپا

اگر از هیاهو فراری بوده و علاقه‌مند به مسافرت انفرادی هستید، حتما تورهای انفرادی در اروپا را انتخاب کنید. چرا که تورهای گروهی اروپا اغلب در فصول خاصی برگزار می‌شوند و هزینه‌های بالاتری نیز به همراه خواهند داشت که این موضوع برخی گردشگران را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند.

از مزایا و دلایل محبوبیت تورهای انفرادی در اروپا می‌توان به حضور تور لیدر به عنوان راهنما، قیمت مناسب تورهای انفرادی نسبت به تورهای گروهی، امکان انتخاب هتل، تاریخ و تعداد شب‌های اقامت توسط مسافر، امکان تغییر تاریخ، امکان کنسل کردن تور و همچنین عدم نیاز به ارائه ضمانت‌نامه بازگشت از سفر توسط مسافر اشاره کرد.

البته تورهای انفرادی در اروپا برخی نکات منفی نیز دارند که می‌توان به آشنا نبودن مسافر به زبان کشور مقصد، از دست دادن شانس ۲۰ درصد بیشتر برای اخذ ویزا که شامل تورهای گروهی می‌شود، وجود برنامه سفر از پیش تعیین شده و عدم امکان ایجاد تغییرات در آن و اینکه ترانسفر رفت و برگشت به عهده فرد متقاضی است اشاره کرد.

  • تورهای ترکیبی در اروپا (تورهای دور اروپا)

تورهای ترکیبی و یا تورهای دور اروپا، اغلب در کشورهای حوزه شنگن برگزار می‌شوند. چرا که در این صورت مسافران برای ورود به کشورهای حوزه شنگن نیاز به اخذ ویزای مجزا نخواهند داشت. مسافران در تورهای ترکیبی اروپا فرصت بیشتری برای تفریح و سرگرمی خواهند داشت. همچنین علاوه بر یک شهر و یک کشور، قادر خواهند بود تا از چندین شهر و کشورهای مختلف اروپایی دیدن کنند.

  • تور لحظه آخری در اروپا
بیشتر بخوانید:  جک پارکینگی و انواع آن

مسافران به منظور اخذ تور لحظه آخری در اروپا، می‌بایست قبل از سفر ویزای خود را آماده کرده باشند. در غیر این صورت دریافت تور لحظه آخری در اروپا امکان پذیر نخواهد بود و فرد می‌بایست حداکثر یک ماه برای زمان وقت سفارت و یک ماه دیگر برای صدور جواب ویزای خود در لیست انتظار بماند. البته نکته مهمی که در میان می‌باشد این است که هیچ تفاوتی بین هزینه تورهای لحظه آخری اروپا و تورهای معمولی در اروپا وجود ندارد.

  • تورهای ارزان در اروپا

تورهای ارزان قیمت در اروپا که از بهترین راهکارها برای تقویت تاریخچه سفر به شمار می‌روند، معمولا ترکیبی نیستند و فقط در یک شهر و در یک کشور برگزار می‌شوند. تورهای اروپایی ارزان اغلب ۳ الی ۴ روزه هستند که افراد علاقه‌مند خواهند توانست با مراجعه به یک آژانس مسافرتی معتبر، به منظور اخذ این نوع از انواع تورهای اروپایی اقدام کنند.

  • تورهای فصلی در اروپا

تورهای فصلی اروپا نیز از تورهایی است که برخی مسافران علاقه بسیاری در طول مسیر مهاجرتی نسبت به آنها نشان داده‌اند. تورهای فصلی اروپا نیز در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان برای مسافران قابل دریافت می‌باشند.

5h 5b7ej75jbe56 600x400 تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

مراحل دریافت تور اروپا و ویزای اروپا

ورود به هر یک از کشورهای اروپایی برای مسافران، ملزم به طی کردن برخی پروسه‌های مخصوصی به منظور دریافت تور اروپا و ویزای اروپا است. همچنین لازم به ذکر است قبل از اینکه مسافران برای دریافت ویزا درخواست خود را ارائه دهند، می‌بایست از سفارت وقت بگیرند که البته وقت سفارت در بعضی از کشورها توسط کارگزاری‌ها در ایران انجام گرفته می‌شود. بدین ترتیب مسافران برای گرفتن وقت سفارت کشورهای اروپایی، ابتدا می‌بایست درخواست خود را به کنسولگری ارائه دهند.

به دلیل محدودیت‌هایی که در کشورهای حوزه شنگن وجود دارد، افراد برای سفر به این کشورها ملزم به انجام مصاحبه با سفارت نبوده و تنها می‌توانند با ارائه مدارک لازم و انگشت نگاری برای دریافت تاییدیه و اخذ تور اروپا و ویزای اروپا به سفارت مراجعه کنند. همچنین لازم به ذکر است که جواب درخواست تمامی ویزاها بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری پس از تاریخ درخواست به متقاضیان اعلام خواهد شد.

شرایط لازم برای دریافت تور اروپا و ویزای اروپا

در ارتباط با شرایط لازم برای دریافت تور اروپا و ویزای اروپا می‌توان گفت که این شرایط تماما به روابط سیاسی و اقتصادی یک کشور بستگی دارد. به عنوان مثال هم‌اکنون پروسه دریافت تور ایتالیا و تور اسپانیا و دریافت ویزای ایتالیا و ویزای اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحت‌تر است.

افراد به منظور سفر به هر یک از کشورهای اروپایی از طریق تورهای اروپا، می‌بایست از برخی شرایط جهت اخذ تور اروپا و ویزای اروپا برخوردار باشند. از جمله این شرایط که شانس مسافر را برای دریافت تور اروپا و ویزای اروپا افزایش می‌دهد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • گردش حساب بالا
  • داشتن تاریخچه سفری مناسب
  • برخورداری از تمکن مالی بالا
  • پرداخت تمامی هزینه‌های ویزا
  • داشتن شرایط کاری با ثبات و درآمد بالا
  • مشخص کردن هدف از سفر به منطقه شنگن
بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین مارک های رژ لب بدون سرب و راه تشخیص آن

evgb46y64y6 600x400 تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

ضمانت‌نامه بازگشت مسافر در برنامه تور اروپا و ویزای اروپا

آژانس مسافرتی با توجه به اعتبار خود، فرآیند صدور ویزا را برای مسافران آسان می‌کند و در مقابل این تضمین را به سفارت‌خانه می‌دهد که مسافران پس از اتمام سفر به ایران بازمی‌گردند. طبق این قانون، مسئولیت هرگونه اتفاقی که رخ دهد با آژانس مسافرتی خواهد بود و آنان باید در مقابل سفارتی که ویزا را صادر کرده پاسخگو باشند.

همچنین در صورتی که خلاف مقررات پیش برود، آژانس مسافرتی مربوطه اعتبار خود را از دست خواهد داد. بدین علت آژانس‌های مسافرتی مبالغی را (در اکثر مواقع مبلغی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان یا سند ملک و سند اتومبیل) با توجه به شرایط مسافران از آنان تحت عنوان ضمانت برگشت به کشور مقصد دریافت می‌کنند.

مدارک لازم برای دریافت تور اروپا و ویزای اروپا

در ابتدا لازم به ذکر است که مهاجرین به منظور دریافت ویزای اروپا در تور اروپا، ملزم به ارائه برخی اسناد و مدارک به مراجع مربوطه می‌باشند که البته این مدارک نیز می‌بایست به زبان مشخص شده توسط کشور اروپایی مورد نظر (اغلب به زبان انگلیسی) ترجمه گردد. هم‌اکنون قصد داریم تا مدارک مورد نیاز سفارت برای دریافت ویزای اروپا در تور اروپا را مورد بررسی قرار دهیم:

  • اصل سند مالکیت
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • تکمیل فرم مشخصات فردی به طور کامل و دقیق
  • اصل گذرنامه با امضاء به همراه گذرنامه‌های قبلی
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه آن به زبان مورد نظر
  • ارائه گذرنامه به طور جداگانه برای هر نفر الزامی است.
  • بیمه مسافرتی که نماینده معتبری در کشور مقصد داشته باشد
  • برگه تایید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت نامه ندارند)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار
  • رزرو بلیط هواپیما، واچر هتل و بیمه مسافرتی (حداقل ۳۰ هزار یورو)
  • اصل پاسپورت‌های قدیمی به همراه کپی از مهرماه ورود و خروج
  • حضور تمامی مسافرین بالای ۱۲ سال به منظور انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری VFS
  • برخورداری از حداقل موجودی حساب یا سپرده بانکی برای هر نفر معادل ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
  • اصل گواهی حساب بانکی به همراه مهر و امضاء بانک به زبان انگلیسی (سایز پرینت بانکی A4 باشد)
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن دو سفر می‌کنند، رضایت‌نامه محضری که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد مورد نیاز است.
  • گذرنامه حداقل دارای ۶ ماه اعتبار از تاریخ ورود بوده و دو صفحه خالی رو به روی هم نیز داشته باشد.
  • ضمانت‌نامه بانکی یا چک تضمین شده برای هر نفر حداقل معادل ۳۰۰ میلیون تومان در وجه آژانس محل ثبت نام به منظور حسن انجام تعهدات که پس از بررسی مدارک، در صورت نیاز به ضمانت‌های بیشتر متعاقبا اعلام می‌گردد.
  • ۳ قطعه عکس ۴.۵ * ۳.۵ رنگی، تمام‌رخ و با زمینه روشن که در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد و با عکس گذرنامه‌ها و ویزاهای قبلی یکی نباشد. (عکس از رو به رو، بدون لبخند و عینک بوده و گردی صورت نیز کاملا مشخص و واضح باشد)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی (به عنوان مثال برای وکلا پروانه وکالت، برای پزشکان پروانه مطب، برای بازنشستگان حکم بازنشستگی، برای مشاغل دولتی گواهی اشتغال به کار، برای خویش‌فرمایان جواز کسب، برای دانشجویان و دانش‌آموزان گواهی اشتغال به تحصیل و برای معلمان و اساتید اصل حکم کارگزینی)
بیشتر بخوانید:  کرم‌ های خوراکی در راه سوپرمارکت‌ های اروپایی

البته با توجه به نوع سفارت ممکن است ترجمه مدارک، نیاز به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشد. با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت نیز امکان دارد که مدارک دیگری از مسافران درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت دریافت ویزا و تور اروپا الزامی می‌باشد‌. همچنین اصل مدارک نیز تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس مسافرتی باقی خواهد ماند.

getghtrhyrh 600x400 تور اروپا سفری لوکس و بی نظیر که حتما باید تجربه کنید

هزینه‌های دریافت تور اروپا و ویزای اروپا

معمولا مسافرت به کشورهای اروپایی با هر یک از انواع تورهای گروهی و انفرادی در اروپا، هزینه‌های بیشتری نسبت به سفرهای داخلی برای مسافرین به همراه خواهد داشت. چرا که انواع تورهای گروهی و انفرادی در اروپا از تورهای بسیار محبوب و لوکس به شمار می‌روند و همچنین پیشرفت کشورهای اروپایی در زمینه‌های مختلف، احداث موزه‌های فراوان و ایجاد جاذبه های گردشگری جذاب موجب گردیده تا هزینه تورهای گردشگری در اروپا با افزایش قیمت قابل توجهی  مواجه شوند.

هزینه‌های دریافت تور اروپا و ویزای اروپا به عوامل مختلفی چون کیفیت پرواز، تعداد روز و شب‌های اقامت، محل اقامت، هزینه اخذ ویزا، وعده‌های غذایی مختلف، برنامه تفریحی و امکانات رفاهی بستگی دارد و چنانچه مسافر علاقه‌مند به دریافت خدمات و امکانات رفاهی بیشتری در هر یک از انواع تورهای اروپایی باشد، می‌بایست هزینه‌های بیشتری نیز برای سفر پرداخت کند.

در ارتباط با هزینه‌های دریافت ویزای اروپا نیز می‌توان به هزینه‌های اخذ ویزا و هزینه گرفتن وقت سفارت اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که هزینه‌های صدور ویزای اروپا با توجه به نوع درخواست و سن متقاضی بین ۳۵ تا ۹۰ یورو متغیر است. همچنین نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که هزینه‌هایی که مسافرین برای اخذ ویزای اروپا دریافت می‌کنند، غیرقابل‌استرداد بوده و در صورت رد درخواست متقاضی، وجه معلوم به شخص برگشت داده نخواهد شد.

کلام آخر

بنا بر مطالب فوق توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر جهت دریافت تور اروپا و ویزای اروپا از تکماه تراول اقدام کنید. چرا که با این کار شما هزینه‌های بیشتری برای دریافت وقت سفارت پرداخت نمی‌کنید و فرصت کافی برای رفع نواقص و ترجمه مدارک خود را خواهید داشت. همچنین می‌توانید هتل و بلیط پرواز خود را با هزینه کمتر و در تاریخ مورد نظرتان از سایت تکماه پرواز رزرو کنید. بدین ترتیب بهتر است حداقل ۳ ماه زودتر از تاریخ سفرتان، برای اخذ تور اروپا و ویزای اروپا اقدامات لازم را انجام دهید. از اینکه ما را تا پایان این محتوا همراهی کردید سپاسگزاریم.