شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

[ad_1]

2634204772 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

شهر کوبر پدی شهری عجیب در استرالیا

 

کوبر پدی نام شهری در شمال استرالیای جنوبی می باشد که به داشتن بزرگترین معدن عقیق دنیا معروف می باشد.

شهر عجیب کوبر پدی

در جنوب کشور استرالیا، در منطقه ای دورافتاده با دوری 850 کیلومتری شهر آدلاید ؛ شهری زیر زمینی قرار دارد  که با نام کوبر پدی coober pedy شناخته می شود.

این نام عجیب و غریب برای این شهر استرالیائی در واقع نامی می باشد که بومیان استرالیا به این منطقه داده بودند. در زبان این بومیان کوپا پی تی به معنی حفره مردان سفیدپوست می باشد.

2068324437 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!
شهر زیرزمینی کوبر پدی

2671705932 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

 تصاویر خانه های کوبر پدی

با سفر به به منطقه کوبر پدی تنها یک بیابان بی آب و علف می بینید، دشت بدون درخت در کنار کوه های استقامت که چندی خانه و چند مهمان سرا ، رستوران، یک پاسگاه پلیس، یک مدرسه و بیمارستان دارد ولی این هایی که گفتیم صرفا نیمی از این شهر می باشد. نیمه ی ديگر شهر در زیر زمین پوشیده شده می باشد! این شهر زیرزمینی در غارها و تونل هایی به نام دوگوت برپا شده و در آن خانه، هتل، رستوران، کلیسا و … ساخته شده می باشد.

بیشتر بخوانید:  کوه هوآشان، یکی از خطرناک ترین مناطق کوهستانی دنیا

3006617418 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

 کلیسای شهر کوبر پدی

نحوه شکل گیری خانه های کوبر پدی

قصه تأسیس شهر کوبر پدی خيلي جالب و شنیدنی می باشد در سال ۱۹۱۵ یک پسر ۱۴ ساله که همراه با پدرش برای پیدا کردن طلا به این بیابان ها آمده بود یک تکه سنگ قیمتی اوپال کشف کرد. همین کشف آسان سبب شد تا در عرض چند سال صدها جست‌وجوگر ی طلا و سنگهای قیمتی به امید پیدا کردن ثروت رهسپار این منطقه شوند. ولی همه ی افردی که برای کشف سنگهای قیمتی به این موقعیت آمده بودند خيلي زود دریافتند که زندگی بر روی سطح این بیابان دشوار و تحمل فرساست! شرایط آب و هوایی این ناحیه آنقدر دشوار می باشد که در فصل تابستان در بیشتر روزها دمای هوا حتی از ۴۰ درجه ی سانتیگراد هم بیشتر می شود. به این گرمای بیش از حد ، نم بالای ۲۰ درصد و آسمان بدون ابر را هم افزایش کنید تا بدانید افردی که برای پیدا کردن طلا به این موقعیت آمده بودند با چه شرایط بدی روبرو بودند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

2285884962 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!
تصویرها خانه های کوبر پدی

2285884962 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

 تصاویر خانه های کوبر پدی

این گرمای بیش از حد ساکنان را به تصویرها العمل وا داشت و آنها را ناگزیر کرد تا برای عقب‌نشینی از این دمای تحمل فرسا ، زندگی زیر زمین را به زندگی در روی زمین ترجیح دهند! اما احیانا برایتان جالب باشد که مردم برای زندگی به پی‌جویی همان چاله هایی رفتند که مدتی قبل آنرا
برای پیدا کردن سنگ اوپال کنده بودند!

بیشتر بخوانید:  مسجد کول شریف بزرگ ترين مسجد روسیه

2665237782 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

  تصاویر خانه های زیرزمینی کوبر پدی

3531773877 شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

  تصاویر خانه های کوبر پدی

اولین خانه های کوپر پدی در همان چاله ها شکل گرفت اما خانه های مدرن تر در دامنه ی تپه ها حفر شده اند. البته این منازل هیچ چیزی کمتر از خانه هایی که روی سطح زمین هستند ندارد و در تمامی ی آنها امکاناتی مثل اتاق خواب، اشپزخانه، کمد، زیرزمین و … وجود دارد. ورودی این منازل معمولاً هم سطح خیابان می باشد و اتاق ها از زیر در درون تپه ها کندن شده اند.

منبع: بیتوته

[ad_2]