عوامل موثر بر قیمت کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف، یکی از رایج ترین کابینت هایی است که در حال حاضر در آشپرخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از کابینت های موجود در خانه ها از چوب ام دی اف ساخته شده اند. بسیاری از افرادی که قصد خرید کابینت ام دی اف برای خانه های خودشان دارند، با قیمت گرفتن از افراد مختلف متوجه می شوند که قیمت کابینت ام دی اف متفاوت است؛ اما دلیل تفاوت قیمت کابینت های ام دی اف، با توجه به اینکه این کابینت ها در یک جنس یکسان ساخته شده اند، چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با عوامل موثر بر قیمت کابینت ام دی اف آشنا شوید.

evfn09gu5309n95nhco5jth958hnyyhlrdkewldj4tu 600x450 عوامل موثر بر قیمت کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف و عوامل موثر بر آن

چه عواملی بر قیمت کابینت ام دی اف اثر می گذارند؟

کابینت های ام دی اف به علت قیمت مناسب و جنس مرغوبی که دارند، در حال حاضر یکی از بهترین کابینت های آشپزخانه محسوب می شوند. عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت تمام شده کابینت خانه شما اثر می گذارند. از جمله عواملی که بر روی قیمت کابینت ام دی اف اثر خواهد گذاشت، موارد زیر می باشند.

  • متراژ کابینت آشپزخانه
بیشتر بخوانید:  معرفی امکانات پارک آبی وایلد وادی دبی

مهم ترین عاملی که می توان برای تعیین قیمت کابینت ام دی اف ذکر کرد، متراژ کابینت آشپزخانه است. طبیعی است که هر چه میزان متراژ کابینت های خانه شما بیشتر باشد، شما باید قیمت بیشتری را برای ساخت کابینت بپردازید.

دلیل این موضوع هم به کار رفتن چوب های بیشتر می باشد، نه میزان دستمزد فرد سازنده کابینت! نحوه محاسبه متراژ کابینت یک روش خاص است. به همین خاطر شاید شما نتوانید به راحتی متراژ کابینت های خود را محاسبه کنید. بنابراین، حتما برای تعیین قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه خود از یک کابینت ساز کمک بگیرید.

  • جنس ورق به کار رفته ام دی اف؛ ایرانی یا خارجی؟

در حال حاضر، در بازار دو نوع کابینت ام دی اف وجود دارد. کابینت های ام دی افی که با ورق های چوب ایرانی ساخته شده اند و کابینت های ام دی افی که با چوب های خارجی ساخته شده اند. اگر کابینتی که شما قصد ساخت آن را دارید، با ورق چوب ام دی اف خارجی ساخته شود؛ قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه شما افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  بتن آماده

اما ورق های ام دی اف ایرانی قیمت مناسب تری دارند. به همین خاطر ممکن است قیمت تمام شده کابینت های آشپزخانه شما با ورق های ام دی اف ایرانی ارزان تر شود. بنابراین، اگر به دنبال خرید کابینت ارزان ام دی اف هستید، حتما از کابینت ساز بخواهید که از ورق های ام دی اف ایرانی برای ساخت کابینت های شما استفاده کند.

  • میزان کشوهای به کار رفته در سری کابینت های آشپزخانه

این موضوع برای تعیین قیمت کابینت ام دی اف، کمی تخصصی است و شاید تا به حال این موضوع را نشنیده باشید؛ اما حقیقت این است که هر چه اندازه کشوهای کابینت های شما بزرگ تر و تعداد آن ها بیشتر باشد، قیمت تمام شده کابینت های آشپزخانه شما افزایش پیدا می کند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا با اینکه متراژ کابینت ها ثابت است، با افزایش تعداد کشوها، قیمت تمام شده کابینت افزایش پیدا می کند؟

دلیل این امر میزان چوبی است که باید برای ساخت کشوها مورد استفاده قرار گیرند. کشو به غیر از اینکه از یک در تشکیل شده است، از یک بدنه هم تشکیل شده است. به همین خاطر معمولا میزان چوب به کار رفته برای ساخت یک کشو به میزان 2 برابر طول آن است.

بیشتر بخوانید:  بهبود فرآیند بازاریابی با استفاده از ایمیل مارکتینگ

vcmgv95cjv09y54jcyomyjyyjojj5eoyjn59yuc659yuj45 600x450 عوامل موثر بر قیمت کابینت ام دی اف

تعیین قیمت کابینت ام دی اف

آیا کابینت ارزان تر از ام دی اف هم وجود دارد؟

بسیاری از افرادی که قصد خرید کابینت برای طراحی آشپزخانه خود دارند، این سوال برای آن ها پیش می آید که آیا کابینتی وجود دارد که ارزان تر از کابینت های ام دی باشد؟ بله! کابینت های ملامینه ارزان تر کابینت های ام دی اف هستند؛ اما تفاوت قیمت کابینت های ملامینه با قیمت کابینت های ام دی اف زیاد نیست و می توان از آن چشم پوشی کرد.

در نظر داشته باشید که کابینت های ملامینه، بسیار به رطوبت حساس هستند. به همین خاطر نیاز است که این چوب ها را از رطوبت دور نگه داشت؛ با توجه به اینکه آشپزخانه محلی است که رطوبت و آب در آن زیاد است، بهتر است که در آشپزخانه از کابینت هایی که با چوب ملامین ساخته شده اند استفاده نکرد.