اهمیت بازرسی جوش در مخازن تحت فشار + فیلم انفجار مخزن

43tfg3i0ti309t3t اهمیت بازرسی جوش  در مخازن تحت فشار + فیلم انفجار مخزن

به گزارش قطار: ویدئوی زیر را ببینید تا با مفهوم انفجار مخازن تحت فشار آآشنا شوید. این فاجعه ها برای چه رخ میدهد؟ خیلی اوقات به خاطر این است که یک ترک ریز که شاید با چشم غیر مصلح دیده هم نمیشود باعث نشت مواد شده و باقی شرایط منجر به این شده است که چنین انفجاری رخ بدهد.

بیشتر بخوانید:  بتن آماده

ویدئو

 

واقعا وحشتناک است نه؟ اگر شما در آن حوالی بودید آیا جرأت داشتید به این صحنه حتی نزدیک هم بشوید؟ این مخزنی که به این شکل آتش گرفته هر آن امکان انفجار را دارد. با بازرسی درست و به موقع مخازن تحت فشار و بازرسی های غیر مخرب جوش میشود جلوی این گونه فجایع را گرفت.

صنعتگران عزیز برای این که شاهد چنین صحنه هایی نباشیم باید بازرسی های فنی و مهندسی را بسیار جدی بگیریم. خوشبختانه این نوع بازرسی ها در بسیاری از موارد اجباری هستند. وگرنه اگر اجباری نبودند سالانه این انفجارها قرار بود جان بسیاری از هموطنان ما را بگیرد.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

یکی از شرکت هایی که در ایران بازرسی جوش را انجام میدهد شرکت نیک بینش کارن است که در تمامی رشته های بازرسی های صنعتی پیشگام است و جزء برندهای معتبر به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:  سرسره شیشه ای دبی کجاست؟ (سرسره اسکای ویو)

در خارج از ایران هم مجموعه ای که همپا و هم ردیف شرکت نیک بینش کارن مشغول به کار است شرکت بزرگ welding institute  است که کار بازرسی جوش و موارد فنی مربوط به آن را بر عهده دارد.