نقش دوربین مدار بسته برای برقراری امنیت

svsfdfvkeoptgj9epuy549yun45t9uneo5thcnovihyo5iutjhoi3j 1 600x337 نقش دوربین مدار بسته برای برقراری امنیت

دوربین های مدار بسته از قدیم الایام مورد استفاده ی بسیاری از کسب و کار ها و شرکت ها قرار گرفته است. امروزه اهمیت دوربین های مداربسته بر کسی پوشیده نیست. در نیای امروز همه ی مجموعه های بزرگ و همچنین اکثر مجموعه های کوچک و حتی سوپرمارکت ها نیز از سیسیتم امنیتی دوربین مدار بسته استفاده می کنند. اما چه چیزی تا این حد باعث محبوبیت آنها شده است؟

نظارت تصویری در واقع بهترین نوع نظارت برای یک مجموعه و یا یک کسب و کار و یا حتی ساختمان های مسکونی است. با وجود پیشرفت هایی که روز به روز درر سیستم های دوربین مدار بسته حاصل می شود، محبوبیت آنها روز به روز در حال افزایش است.

سیستم های دوربین مداربسته از گذشته تا کنون

در گذشته دور دوربین های مداربسته حتی قابلیت ضبط کردن تصاویر را نداشتند. این مسئله به حدود ۵۰ سال پیش برمی‌گردد. اما نسل پیشین دوربین های مداربسته که نسبت به زمان امروز مورد استفاده قرار می گرفت دوربین های مداربسته آنالوگ بودند.

این دوربین ها توسط کابل به دستگاه دی وی آر یا ضبط کننده دیجیتال متصل می شدند. سیستم این دوربین ها یک سیستم کاملاً مدار بسته بود و از خارج نمی‌توان به آن دسترسی داشت. اما نسل جدید دوربین ها با عنوان دوربین مداربسته تحت شبکه دوربین است که امروزه مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها و مجموعه ها قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  روباه صلیبی؛ گونه ای کمیاب با ظاهری خاص(عکس)

این دوربین ها قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارا هستند و به همین جهت می‌توان آنها را از راه دور نیز کنترل کرد. کنترل کردن تصاویر دوربین تحت شبکه یا آی پی توسط نرم افزارهای مخصوص دوربین مداربسته که در سیستم عامل های مختلف موجود است امکان پذیر است. به این معنی است که شما می توانید تصاویر دوربین خود را در هر زمان و در هر مکان تنها با نرم افزار دوربین مداربسته و اتصال به شبکه اینترنت کنترل کنید.

برتری های دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ

همانطور که گفتیم، دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل اینکه امکان اتصال آنها به اینترنت وجود دارد، می‌توان به تصاویر آنها دسترسی داشت و در هر زمانی از امنیت خانه و یا محل کار اطمینان حاصل کرد. مسئله دیگری که وجود دارد کیفیت بالاتر دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ است. دوربین های آنالوگ که نسل پیشین دوربین هستند عموماً کیفیت پایین تری نسبت به دوربین های آی پی دارند.

در بعضی موارد حتی تصاویر دوربین آنالوگ به قدری کیفیت پایینی دارند که حتی نمی توان از آن به عنوان مدرک برای ارائه به مقامات قضایی استفاده کرد. دوربین های تحت شبکه با کیفیت بالایی که دارند این مشکل را حل کردند و به راحتی می‌توان برای تشخیص چهره و یا تشخیص پلاک ماشین ها از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

مزیت دیگر دوربین های تحت شبکه این است که نصب آنها آسانتر است نصب دوربین‌های آنالوگ است. این دوربین ها می توانند به آسانی تنها با اتصال به شبکه برق از طریق شبکه اینترنت به دستگاه ان وی آر یا ضبط کننده تحت شبکه متصل شوند.

چه مدل هایی از دوربین مدار بسته وجود دارد

mken9guneo5ctgny35tun34iohnw4iurutg3x47ityx85uygiocu 1 600x349 نقش دوربین مدار بسته برای برقراری امنیت

بر اساس نیازهای مختلفی که یک کسب و کار می‌تواند به دوربین مداربسته داشته باشد، مدلهای مختلفی از دوربین وارد بازار شد که هر کدام از این مدل ها با توجه به نیاز مجموعه های استفاده کننده از آن مورد استفاده قرار می گیرند.
به طور مثال در فضاهای باز مدل های بالت یا گلوله ای بیشتر استفاده می شود.
به طور کلی مدل های مختلف دوربین مداربسته با عنوان گلوله ای یا بالت، گنبدی یا دام، گردشی، دوربین های لامپی و مخفی و… موجود هستند که هر کدام با توجه به فضایی که قرار است در آن نصب شوند انتخاب می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی فروشندگان معتبر دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:  آموزش معرق، آموزش خوشنویسی و آموزش قالی بافی در دوران کرونا

بر کسی پوشیده نیست که تعداد فروشندگان دوربین مدار بسته در بازار زیاد است و ممکن است ندانیم که برای انتخاب دوربین مداربسته به سراغ کدام یک از فروشندگان برویم. از فروشندگان معتبر و شناخته شده در حوزه دوربین مداربسته فروش راه های اینترنتی موصیفا و دیجی کالا هستند.

موصیفا یکی از فروشندگان معتبر است که به صورت تخصصی روی ارائه ی دوربین مداربسته با محصولات امنیتی کار می کند. این فروشگاه مدل های متعدد و مختلفی از دوربین مداربسته را ارائه می دهد. از برندهای مختلف و مطرح دنیا گرفته تا مدل های مختلفی که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. همچنین همچنین موصیفا با ارائه پکیج های مختلف دوربین مداربسته انتخاب شما را برای خرید یک سیستم دوربین امنیتی مناسب آسان کرده است. با مراجعه به این وب سایت شما می توانید با مدل های مختلف دوربین مدار بسته آشنا شوید.

دیجی کالا نیز یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی کشور ما است که مطرح بودن آن در زمینه ی ارائه بسیاری از کالاها بر هیچ کس پوشیده نیست. دیجی کالا با همکاری فروشگاه های زیادی در زمینه دوربین مداربسته مدل های مختلف دوربین را از برندهای مختلف پیش شما ارائه می دهد و دست شما را داره انتخاب محصول مورد نظر باز می گذارد.