بهترین پیست های اسکیت روی یخ ایران

یکی از مهیج ترین و جذاب ترین رشته های ورزشی زمستانی، پاتیناژ یا اسکیت روی یخ می باشد. این ورزش هیجان انگیز و زیبا که یخ ماله نیز نام دارد با استفاده از کفش های مخصوص که دارای تیغه های نازک است انجام می شود. با استفاده ازاین کفش ها و تیغه های مخصوص آن می توان روی یخ سر خورد و سرعت گرفتن روی یخ را تجربه کرد. این ورزش که ترکیبی از هنر و ورزش است روز به روز مورد استقبال کودکان، جوانان و نوجوانان قرار میگیرد. پاتیناژ روی پیست های اسکی یخی که می توانند طبیعی و یا مصنوعی باشند انجام می شود.

evclkuynt59nu35yt89y943ctu88tu39u3nt4oj34pofjk 600x400 بهترین پیست های اسکیت روی یخ ایران

ورزش اسکیت روی یخ ریشه در نیازهای انسان های پیشین دارد. مردم در گذشته برای رد شدن از روی یخ به کمک استخوان های حیوانات اسکیت هایی برای خود می ساختند که طرح اولیه ی کفش های اسکیت روی یخ امروزه بوده است. این ورزش بعدها در کشورهایی مانند هلند و انگلیس به ورزش های زمستانی اصلی این کشورها تبدیل شد. در سال 1924 این ورزش در المپیک زمستانی به عنوان یکی از رشته های ورزشی این المپیک معرفی شد.

بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

حرکات ورزشکاران رشته پاتیناژ به شرایط یخ و تیغه کفش ها بستگی دارد. این تیغه ها به منظور حرکت راحت ورزشکار روی یخ اصطکاک با یخ را به حداقل می رسانند. همچنین برای قرار دادن یخ در بهترین حالت خود اکثرا سالن ها را سرپوشیده درست می کنند تا دما به راحتی کنترل شود.

فدراسیون پاتیناژ

این فدراسیون زیرمجموعه فدراسیون اسکیت قرار گرفته است.

سالن پاتیناژ مجموعه ایرانمال

سالن پاتیناژ ایران مال که در مجموعه تجاری ایران مال قرار دارد، یکی از مکان های مورد توجه جوانان و نوجوانان علاقه مند به این رشته ورزشی می باشد. این استادیوم که در ضلع شرقی باغ ایرانی واقع شده است، مطابق استاندارد های جهانی طراحی شده و مساحتی 4000 متر مربعی دارد. این مجموعه علاوه بر اسکی روی یخ تجربه دیگر تفریحات روی یخ مانند هاکی روی یخ را برای شما فراهم می کند.

wrcff35vufcy9035utyu0j4w9uwtu3ht4iuh3t4ik43k 600x311 بهترین پیست های اسکیت روی یخ ایران

از ویژگی هایی که پیست یخ ایران مال را متمایز می کند می توان به جایگاه VIP , V.VIP  اشاره کرد که گنجایشی با 30 صندلی دارد. در این مجموعه کلاس های آموزشی این رشته در تمام رده های سنی برگزار می شود و امکان یادگیری این تجربه لذت بخش را برای همگان فراهم می کند. مجموعه ایران مال برای راحتی مراجعه کنندگان انواع تجهیزات مخصوص ورزش پاتیناژ را برای اجاره در اختیار آن ها قرار می دهد. مجموعه ی ایران مال علاوه بر سالن پاتیناژ دارای دیدنی هایی همچون سالن بولینگ، سینما، جاده تندرستی و دیگر مکان های دیدنی می باشد که دیدن کردن از آن ها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید کوادکوپتر

سالن پاتیناژ مجموعه آرامیس تهران

سالن پاتیناژ مجموعه آرامیس تهران که در میرداماد واقع شده است، دارای مساحتی 435 متر مربعی می باشد. راه اندازی این سالن با تجهیزات آلمانی و ایتالیایی بوده است و تنها سالن پاتیناژ در ایران است که کف آن واقعا یخ است. دمای این سالن بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید:  چه نکاتی را باید در نظر بگیرم هنگام خرید لباس مردانه برای مناسبت‌های خاص؟

این سالن امکان استفاده از کفش ها و وسایل کمک آموزشی حرکات آکروباتیک را به صورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده است، تا با خیالی راحت در میان محیط شاد و مفرح این سالن همراه با نورپردازی و موزیک به پرواز در آیید. در این مجموعه آموزش این ورزش زیبا توسط مربیان مجرب و دوره دیده خارجی صورت می گیرد. این سالن از ساعت 9 تا 17 پزیرای بانوان و از ساعت 18 تا 21 پزیرای آقایان می باشد.

rwcvwfmoxogjuigt54jtohiruwhyjh8xjchjni4ormff 600x257 بهترین پیست های اسکیت روی یخ ایران

پیست پاتیناژ پدیده مشهد

در بلوک پنجم مرکز تعطیلات سرگرمی و خرید پدیده شاندیز در مشهد میتوان پیست پاتیناژ این مجموعه را یافت. پیست پاتیناژ پدیده مشهد که در سال 93 به بهره برداری رسید، توسط یک شرکت هلندی طراحی شده و با مساحت 1600 مترمربعی خود بزرگترین پیست پاتیناژ در خاورمیانه محسوب می شود. البته پیست اسکی دبی با مساحتی معادل 22500 مترمربع از پیست اسکی شاندیز مشهد بزرگ تر بوده و می توان با تهیه تور دبی قیمت پایین از این پیست اسکی هم بهره مند شد.