بررسی تأثیر کاهش قیمت میلگرد بر صنایع مختلف

43tvby4yu5b7nunim8o بررسی تأثیر کاهش قیمت میلگرد بر صنایع مختلف

افزایش یا کاهش قیمت میلگرد می‌تواند تاثیر گسترده‌ای بر صنایع مختلف داشته باشد. زمانی که صحبت از میلگردها به میان می‌آید، بیشتر افراد تصور می‌کنند که این مقطع فولادی تنها در صنعت ساخت‌وساز کاربرد دارد. پس قیمت این مقطع فولادی تنها این صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورتی که تمام صنایع وابسته به ساخت‌وساز و توسعه زیرساخت‌ها هم این تاثیر را می‌پذیرند.

در واقع نوسانات می‌تواند صنایعی را که به فولاد و مصالح ساختمانی متکی هستند، دچار تنش کند. در ادامه بیشتر تاثیر کاهش قیمت میلگرد بر صنایع مختلف را بررسی خواهیم کرد.

تاثیر افزایش یا کاهش قیمت میلگرد بر صنعت ساخت و ساز

صنعت ساختمان‌سازی بزرگترین مصرف‌کننده میلگرد است. انواع میلگرد ساده و آجدار در بخش‌ها و مراحل مختلف تکمیل پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. کاربرد اصلی این مقطع فولادی تقویت و استوارسازی ستون‌های بتنی سازه است. از آن‌جایی که استفاده از این مقطع فولادی در این صنعت عمده و ضروری‌ست، قیمت آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی صنعت ساخت‌وساز بگذارد.

قیمت میلگرد به صورت مستقیم هزینه ساخت ساختمان‌ها، برج‌ها، پل‌ها، بزرگراه‌ها و سایر پروژه‌های زیربنایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به ویژه که این قیمت با وزن میلگرد ارتباط مستقیمی دارد. بالارفتن قیمت این مقطع فولادی با افزایش هزینه ساخت‌وساز می‌تواند ادامه پروژه‌ها را با تاخیر همراه کند یا به طورکلی آن‌ها را متوقف سازد. در مقابل، کاهش قیمت این مقطع فولادی می‌‌تواند ساخت‌وساز را مقرون به صرفه‌تر کند. در نتیجه، باعث کلیدخوردن پروژه‌های عمرانی بیشتری شود و رونق این صنعت را به همراه داشته باشد. یکی از روش‌های محاسبه وزن میلگرد جهت استعلام قیمت شامل اندازه‌گیری قطر میلگرد به واحد میلی‌متر، تعیین طول قطعات میلگرد به واحد متر، محاسبه مساحت مقطع میلگرد به واحد میلی‌متر مربع، و سپس ضرب مساحت مقطع در طول میلگرد به واحد متر است.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

در نظر داشته باشید که قیمت میلگرد به دلیل مصرف عمده در ساخت ساختمان‌ها، تاثیر زیادی بر قیمت املاک مسکونی و تجاری هم می‌گذارد. در صورت کاهش قیمت این مقطع فولادی، قیمت املاک هم تاحدودی کمتر می‌شود. به علاوه، بازار املاک و مستغلات هم از تنش خارج شده و آرام می‌گیرد.

تاثیر کاهش قیمت بر صنعت آهن و فولاد

علاوه بر صنعت ساختمان‌سازی، صنعت فولاد نیز ممکن است تحت تاثیر تغییرات قیمت این مقطع فولادی پر مصرف قرار گیرد. ماده اولیه ساخت میلگرد، فولاد است. اگر قیمت این مقطع فولادی با کاهش همراه شود، متقاضیان بیشتری پیدا می‌کند. تقاضای بیشتر برای خرید می‌تواند منجر به افزایش تولید و تقاضای کلی فولاد شود. این تغییر در الگوی تقاضا می‌تواند بر قیمت سایر مقاطع فولادی چون: تیرآهن‌ها، ورق‌ها، لوله‌ها و…. تاثیر بگذارد. به علاوه، موجب سودآوری تولیدکنندگان مقاطع فولادی می‌شود. به همین دلیل است که بیشتر اعضای کانال لحظه ای قیمت میلگرد اهالی صنعت فولاد هستند. چطور قیمت میلگرد راد همدان را به سودآورترین مقدار خریداری کنیم، شاید سوال اکثر فعالین بازار آهن آلات باشه که دلیلی جزو کیفیت بالا محصولات این کارخانه ندارد.

تاثیری بر صنعت حمل و نقل

جالب است بدانید که قیمت میلگرد حتی در صنعت حمل ‌و نقل هم به عنوان یک عامل اصلی مطرح می‌شود. صنعت حمل و نقل ارتباط تنگاتنگی با صنعت ساختمان دارد. ساخت جاده‌ها، پل‌ها و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل به کمک میلگرد امکان‌پذیر است. بنابراین، تغییرات قیمت این مقطع فولادی می‌تواند بر هزینه و سرعت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل تأثیر بگذارد. این موضوع به نوبه خود می‌تواند رشد کلی این صنعت را متاثر از خویش کند.

بیشتر بخوانید:  علل انواع درد مفاصل و روش های درمان آن

یادآوری می‌کنیم که قیمت میلگرد با توجه به وزن آن مشخص می‌شود. با اهمیت جدول اشتال میلگرد در انتخاب بهترین میلگرد، می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

4tv35yb64un76imi789o بررسی تأثیر کاهش قیمت میلگرد بر صنایع مختلف

تاثیر بر صنعت معدن

از دیگر صنایعی که تحت تاثیر کاهش قیمت میلگرد قرار می‌گیرد، می‌توان به صنعت معدن اشاره کرد. میلگرد از ماده اولیه‌ای سنگ آهن به دست می‌آید که از معادن استخراج می‌شود. در نتیجه، نوسانات قیمت این مقطع فولادی می‌تواند صنعت معدن را هم تحت تأثیر قرار دهد، زیرا تقاضای بیشتر میلگرد به دلیل کاهش قیمت آن، می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای سنگ آهن شود. این موضوع روی سودآوری شرکت‌های معدنی هم اثر می‌گذارد.

تاثیر بر صنایع تولیدی

صنعت تولید هم بی‌تاثیر از نوسانات قیمت میلگرد نمی‌ماند. از میلگرد برای تولید ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات سنگین استفاده می‌شود. بنابراین تغییرات قیمت این مقطع فولادی می‌تواند بر هزینه‌های ساخت این محصولات تأثیر بگذارد و این صنعت را هم دستخوش تغییر کند.

صنایع وابسته به فولاد و تاثیرپذیری آن‌ها

علاوه بر صنایعی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، هر صنعت دیگری هم که به مقاطع فولادی متکی باشد، از قیمت این مقطع فولادی  تاثیر می‌پذیرد. در واقع می‌توان میلگرد را یک محصول مادر دانست که هرگونه تغییری در میزان عرضه و تقاضا و قیمت آن می‌تواند به بخش‌های دیگر هم شوک وارد کند.

برای مثال صنعت خودروسازی، یکی از صنایعی است که مستقیما تحت تاثیر تغییرات قیمت این مقطع فولادی قرار نمی‌گیرد؛ زیرا میلگرد در این صنعت کاربردی ندارد. بااین وجود، از آن‌جایی که تغییرات قیمت میلگرد باعث تغییر در میزان عرضه و تقاضای کلی فولاد می‌شود، پس صنعت خودروسازی هم غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چرا که در این صنعت از محصولات فولادی مثل: ورق، کلاف و غیره در حجم عمده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نقش دوربین مدار بسته برای برقراری امنیت

4tv45byy6u5b7nnui879o بررسی تأثیر کاهش قیمت میلگرد بر صنایع مختلف

ریزش قیمت میلگرد در بازار؛نگاهی به دلایل کاهش قیمت میلگرد در بازار

به طور کلی قیمت این مقطع فولادی می‌تواند بر اثر عوامل اصلی زیر کاهش پیدا کند:

کاهش نرخ ارز: مهم‌ترین عاملی که نوسانات قیمت این مقطع فولادی را به همراه دارد، نرخ دلار و ارز است. با کاهش این نرخ قیمت میلگرد هم فروکش می‌کند.

افزایش عرضه در بازار: افزایش میزان تولید میلگرد توسط کارخانجات داخلی، افزایش واردات، کاهش صادرات و غیره همگی باعث کاهش قیمت خواهند شد.

کاهش تقاضا: اگر به دلایلی مثل: تغییر فصل و غیره تقاضا در بازار کاهش پیدا کند، قیمت میلگرد هم افت خواهد کرد.

آهن آلات تقلبی خطری جدی برای مصرف کنندگان

خطرات استفاده از آهن آلات تقلبی را جدی بگیرید . باید بدانید که به طور کلی، رابطه بین قیمت میلگرد و صنایع مختلف پیچیده است و تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل: عرضه و تقاضای جهانی فولاد، سیاست‌گذاری‌ دولت، تورم، تحریم و غیره قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید، در هر صنعتی و برای هر کاربردی که قصد استفاده از این مقطع فولادی مهم را دارید، به هیچ‌عنوان به سراغ محصولات بی‌کیفیت و تقلبی نروید. شاید قیمت میلگرد تقلبی بسیار کمتر باشد؛ اما قطعا خسارات جبران‌ناپذیری مالی و جانی به همراه خواهد داشت.

شما می‌توانید برای خرید مقاطع فولادی اصل، مرغوب و با قیمت‌های مناسب به بازرگانی‌آرادآهن مراجعه کنید. کافی است که با شمارۀ: 34055-031 تماس بگیرید.