مقاومت بلوک هبلکس ( بلوک aac ) در برابر زلزله چقدر است؟

شاید شنیده باشید که این روزها، نوعی از بلوک های جدید و مدرن به بازار آمده است که مزیت های زیادی دارد؛ این بلوک، بلوک aac نام دارد. ما امروز و در این مقاله می خواهیم در خصوص مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله نکاتی را با شما در میان بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

53yb45uy6u56ui75i مقاومت بلوک هبلکس ( بلوک aac ) در برابر زلزله چقدر است؟

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله چقدر است؟

قبل از آنکه در مورد مقاومت بلوک های هبلکسی در برابر زلزله نکاتی را با شما در میان گذاریم باید بگوییم، به بلوک های هبلکسی بلوک aac یا اتوکلاو شده هم می گویند. در تولید این نوع بلوک از سیمان، پودر آلومینیوم، سیلیس و آب استفاده می کنند. این بلوک ها مزیت های زیادی دارند که برخی از آنها به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • سبک بودن
  • مقاوم در برابر آتش
  • عایق بودن در برابر صوت
  • کاهش وزن مرده ساختمان

موضوعی که باعث شده محبوبیت این نوع بلوک، روز به روز در حال افزایش باشد، تنها دلایل فوق نیست و این بلوک ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله اشاره کرد. طبق نظر سنجی انجام شده توسط فارس، مشرق و ایلنا، سورنا هبلکس یکی از مقاوم ترین بلوک های هبلکسی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. مقاومت بلوک هبلکسی که این مجموعه ارائه می کند، بسیار بالاست و ساختمان هایی که با این مصالح ساخته شده اند یکی از مقاوم ترین ساختمان های احداث شده به شمار می روند.

بلوک هبلکس ( بلوک aac ) را می توان به جرات یکی از مقاوم ترین بلوک های ساختمانی در مقابل زلزله دانست. این افزایش مقاومت دلایل زیادی دارد که ما در ادامه به صورت جامع و کامل آنها را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:  برای عشق زندگیتان، جشن تولد های خاص با تم تولد برگزار کنید!

4tv35yb6 bnu57i768 مقاومت بلوک هبلکس ( بلوک aac ) در برابر زلزله چقدر است؟

از دلایل مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله چه می دانید؟

حال که می دانید بلوک هبلکس یکی از بهترین بلوک ها در برابر زلزله است، خوب است در مورد دلایل مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله نیز صحبت کنیم. برخی از دلایل این اتفاق به شرح زیر است:

1-متریال به کار برده شده در ساخت؛

یکی از دلایلی که باعث شده بلوک های هبلکسی مقاومت قابل توجهی در برابر زلزله از خود نشان دهند، متریالی است که در ساخت آن به کار برده می شود. این ترکیبات باعث می شوند که بلوک های هبلکس، وزن کمی پیدا کنند. هر چه مصالحی که در ساختمان به کار برده می شوند سبک تر باشد، خسارت های جانی ناشی از تخریب آنها به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

2-نحوه اتصال؛

موضوع بسیار مهم دیگری که باعث شده بلوک های هبلکس مقاومت قابل توجهی در مقابل زلزله پیدا کنند، نحوه اتصال آنهاست. برای متصل کردن این نوع بلوک از مصالح متفاوتی همچون چسب هبلکس، بست رادیکالی، بست تخت و بست کرکره ای استفاده می کنند. این بست ها، بلوک های هبلکس را به خوبی در کنار هم نگه می دارند.

از بین انواع بست هایی که در بالا نام بردیم، بست های رادیکالی بیشترین تاثیر را بر افزایش مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله دارند. این بست ها به دیوار اجازه می دهند که در راستای افق و به مقدار خیلی محدود و اندک جا به جا شود. همین جا به جایی کم از خراب شدن دیوار در مواقع زلزله جلوگیری به عمل می آورند.

بیشتر بخوانید:  مرتا جوادی مدیر عامل الست گروپ

3- نبشی کشی با ناودانی منقطع؛

نبشی کشی، یکی از فرایندهایی است که در ساختمان سازی توجه خاص و ویژه ای به آن می شود. نبشی کشی برای اتصال دیوار به سازه به کاربرده می شود، ولی امروزه با تغییراتی همراه شده است. در نبشی کشی های مدرن از بست رادیکالی و ناودانی منقطع استفاده می کنند و به این وسیله باعث افزایش استحکام بنا در مقابل زلزله خواهند شد.

4fcv4vt5ebyb64 bub65 مقاومت بلوک هبلکس ( بلوک aac ) در برابر زلزله چقدر است؟

آیا نحوه تولید بلوک aac روی مقاومت آن در برابر زلزله اثر دارد؟

موضوع دیگری که روی مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله تاثیر می گذارد، نحوه تولید بلوک aac است. این بلوک برای به وجود آمدن می بایست مراحل زیر را پشت سر بگذارد:

1- مرحله اول؛

در اولین مرحله، مواد اولیه مورد نیاز باید آماده و فراهم شوند. موادی چون ماسه، سیمان، گچ، آهک و مقداری هم پودر آلومینیوم، به نسبت های مشخص با هم مخلوط می شوند. آب، آخرین ماده ای است که به این ترکیب اضافه می شود.

2- مرحله دوم؛

بلوک های هبلکسی را داخل قالب می ریزند. برای آنکه این نوع بلوک به داخل قالب نچسبد، از مواد رهاساز مانند، روغن استفاده کرده و قالب را به کمک آن چرب می کنند. بعد از چرب کردن، مواد را به داخل قالب می ریزند. موضوعی که در این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است، این است که نباید همه قالب را با کمک مخلوط تهیه شده، پر کرد؛ زیرا بعدها وقتی حباب های هوا به مرور زمان در داخل بلوک ایجاد می شوند، این ماده افزایش حجم پیدا کرده و کار تولید بلوک را با مشکل مواجه می کند.

بیشتر بخوانید:  700 نوع بیماری مشترک قابل انتقال از حیوان به انسان

3- مرحله سوم؛

4 ساعت بعد از مخلوط کردن مواد اولیه، بلوک های اتوکلاو را در دستگاه اتوکلاوی که دمایی برابر 200 درجه سانتی گراد و فشاری برابر 12 اتمسفر دارد، قرار می دهند. در مخازن دستگاه اتوکلاو، بلوک ها تحت فشار قرار می گیرند.

4- مرحله چهارم؛

آخرین مرحله بعد از آماده سازی بلوک های هبلکس، برش است. بلوک ها بعد از آنکه آماده شدند توسط دستگاه، در اندازه و ابعاد دقیق، برش خورده و در اختیار متقاضیان قرار داده می شوند.

با توجه به نکاتی که بیان کردیم، الان می توانیم در مورد رابطه ی بین نحوه تولید و مقاومت این بلوک در مقابل زلزله صحبت کنیم. وقتی مخلوطِ ترکیب شده از مواد اولیه، در داخل دستگاه اتوکلاو قرار می گیرد، حباب های هوا به داخل آن نفوذ می کنند. در طی این اتفاق، بلوک های هبلکس که یکی از سبک ترین بلوک های موجود هستند، خلق می شوند. اگر روشی غیر از این روش به کار برده می شد، بلوک های سبک هبلکس به وجود نمی آمدند.

کلام آخر

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم نکات بیان شده، در افزایش اطلاعات شما کمک کننده بوده باشد.