آشپزخانه ای رویایی با کابینت انزو سفید رنگ

34otrfj398hth3y8ti 600x222 آشپزخانه ای رویایی با کابینت انزو سفید رنگ

طراحی کابینت آشپزخانه بیشترین تاثیرگذاری را بر زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. از این‌رو سازندگان و طراحان داخلی بیشتر وقت و انرژی خود را صرف طراحی و دکوراسیون این مکان می‌کنند. با در نظر گرفتن مقدار فضای آشپزخانه علاوه بر طراحی و انتخاب سبک مناسب، انتخاب نوع کابینت و رنگ آن موضوعی است که باید به آن توجه ویژه کرد. برای اینکه بهترین انتخاب کابینت را داشته باشیم اول باید با پرطرفدارترین سبک ها و رنگ های طراحی آشپزخانه آشنا شویم.

سبک‌های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی

سبک‌های مختلفی برای دیزاین آشپزخانه وجود دارد، اما سبک های مدرن، مینیمال و کلاسیک بیشترین طرفداران  را به خود اختصاص می‌دهند. طراحی کابینت‌های سبک مدرن، کابینت‌هایی با خطوط صاف و منظم و معمولا بدون دستگیره است .در این سبک از تمام فضای آشپزخانه استفاده می‌شود و استفاده از رنگ های مکمل و متضاد بر زیبایی این سبک می‌افزاید. سبک مینیمال نیز تا حدود زیادی شبیه سبک مدرن است با این تفاوت که در سبک مینیمال کابینت‌ها معمولا تک رنگ با رنگ خنثی و ملایم هستند. سبک کلاسیک که در آن دست طراح در انتخاب طرح و رنگ باز است و کابینت‌ها با درهای ابزار خورده و رنگبندی های مختلف، این سبک را در نظر کاربران محبوب و پرطرفدار می‌کند.

بیشتر بخوانید:  دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

کابینت انزو چیست و با چه سبک طراحی داخلی متناسب است؟

کابینت انزو در اصل یک مدل خاص از تولیدات شرکت zentique  بوده اما بدلیل طراحی خاص و متفاوت و کیفیت بالا، به سرعت معروف و تبدیل به یک برند شد. طراحی زیبا ی این کابینت‌ها و متریال مرغوب متریال بکار رفته در کابینت انزو، علت محبوبیت این کابینت ها در بین طراحان و تولیدکنندگان کابینت در ایران شده است.این کابینت ها تلفیقی از کابینت های مدرن با کابینت‌های کلاسیک ابزار خورده می‌باشد. ظاهر آن شبیه کابینت‌های هایگلاس، براق و درخشنده است اما از نظر ابزار خوردگی روی کابینت ، سبک کلاسیک را در ذهن بیننده القا می کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که کابینت انزو برای سبک نئوکلاسیک ایده‌آل است.

2rrfc3pfkfv54jioutj5 600x222 آشپزخانه ای رویایی با کابینت انزو سفید رنگ

انواع کابینت انزو

کابینت های انزو از نظر فرم ظاهری تقریبا شبیه هم هستند. برخی از طرح‌ها  ساده و برخی دیگر شلوغ ‌می باشند که با توجه به سلیقه کارفرما در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.در واقع تفاوت انواع کابینت‌های انزو در نوع روکش و نوع ابزاری است که برای فرم دهی درهای کابینت و نما استفاده می‌شود. این محصول با توجه به نوع روکش در سه نوع پولیشی ، کابینت با رنگ پلی اورتان مات یا براق و کابینت با رنگ پلی‌استر  تولید و استفاده می‌شود. مزیت مشترک همه آنها کیفیت عالی بخاطر ضخامت متریال مورد استفاده در آنها، مقاومت و ضد خش بودن و زیبایی بصری است.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

پرطرفدارترین رنگ های کابینت انزو

رنگ اصلی کابینت انزو سفید است که معمولا پرطرفدارترین رنگ کابینت در سبک های مدرن،مینیمال و نئوکلاسیک است. با توجه به اینکه رنگ سفید آرامش‌بخش بوده و حس پاکیزگی را منتقل می کند، بیشتر کارفرمایان این رنگ را در اولویت انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه خود قرار می‌دهند.

رنگ سفید کابینت با منعکس کردن نور، نقش مهمی در دلباز و بزرگ نشان دادن فضای آشپزخانه دارد. اما روانشناسی رنگ کابینت نشان می‌دهد که ممکن است این رنگ برای برخی افراد کسل کننده یا خسته کننده باشد. طراحان کابینت برای رفع این مشکل اقدام به طراحی کابینت با رنگ‌های مکمل یا متضاد می‌کنند. به این ترتیب تضاد رنگ بین کابینت و پیشخوان یا تضاد رنگ بین کابینت و دیوارهای مابین کابینت‌ها ایجاد کرده و جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه می‌دهند.

2rfo45nth9o4inf5tjkv 600x222 آشپزخانه ای رویایی با کابینت انزو سفید رنگ

قیمت کابینت انزو و عوامل موثر بر آن

عوامل مختلفی می توانند بر قیمت کابینت انزو تاثیر گذار باشند و این قیمت را افزایش یا کاهش دهند. یکی از مهم ترین عوامل، کیفیت مواد و متریال به کار رفته در آن است. این مواد می توانند خارجی یا ایرانی باشند که متریال خارجی قیمت بالاتری دارند. از دیگر عوامل تاثیر گذار می توان به ضخامت ورق ها اشاره کرد. قیمت ورق های ضخیم با قیمت ورق های نازک متفاوت است.

بیشتر بخوانید:  چرا فشار پکیج دیواری کم و زیاد میشود؟

روکش هایی که برای سطح کابینت آشپزخانه انزو استفاده می شوند نیز متفاوت هستند و قیمت متفاوتی دارند.

نوع روکش مشخص کننده عمر و زیبایی کابینت انزو است؛ پس بهتر است از روکش های با کیفیت استفاده کنید، حتی اگر قیمت بالایی دارند. کابینت ساز های مختلف نیز هزینه متفاوتی دریافت می کنند. از آنجایی که کار آن ها باعث زیبایی خانه شما می شود، بهتر است از کابینت ساز هایی کمک بگیرید که با تجربه هستند و مشتریان زیادی دارند. طرح انتخابی شما نیز در قیمت نهایی کابینت آشپزخانه انزو تاثیر گذار است. هر چه طرح انتخابی شما پیچیده تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

یکی از عوامل مهمی که قیمت کابینت انزو را مشخص میکند، ساده و یا پر کار بودن درب های کابینت و تعداد ستون ها و سر ستون ها میباشد. هرچقدر که درب های کابینت بیشتر کارشده باشد به طبع هزینه کابینت نیز افزایش میابد. درب های ساده و تعداد ستون های کم با هزینه کمتری انجام خواهد شد.