انواع عمل  بینی

0ef7c8f4 39a8 4854 a28e 7216c333f036 انواع عمل  بینی

انواع عمل  بینی 

امروز قصد داریم در ارتباط با انواع جراحی هایی که بیشتر روی بینی ها صورت می گیرد صحبت کنیم. امروزه در کشور ما جراحی بینی یک جراحی لازم به حساب می آید و در حال حاضر 3 جراحی بیشترین امار را در بین بقیه جراحی ها دارد.

1- سیتوپلاستی یا همان جراحی انحراف تیغه بینی

2- کاهش توربینات یا همان پولیپ بینی

3- رینوپلاستی یا همان جراحی تغییر شکل بینی

انواع جراحی های بینی

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی اصلاح عیوب و بدشکلی های تیغه بینی یا همان سپتوم بینی (بخش بین سوراخ های بینی) است. سپتوم ساختاری از استخوان و غضروف در قسمت مرکزی بینی است که یک حفره بینی را از دیگری جدا می کند. هنگامی که سپتوم منحرف می شود، می تواند یک طرف بینی را مسدود کند و جریان هوا را به طور قابل توجهی مختل کند.

سپتوپلاستی با برداشتن قسمت انحرافی و بازسازی استخوان و غضروف باقیمانده سعی می‌کند سپتوم را تا حد ممکن در موقعیت خط وسط صاف کند و راه هوایی را باز کند.

نمونه هایی از سپتوپلاستی شامل موارد زیر است:

انحراف تیغه بینی وضعیتی است که در آن (سپتوم) بین سوراخ های بینی در یک راستا عمودی مستقیم قرار ندارد. انحراف تیغه بینی می تواند باعث انسداد جریان هوا شود. انحراف تیغه بینی می تواند ناشی از نقص مادرزادی یا آسیب در طی یک ضربه یا تصادف باشد.
سپتوپلاستی یک عمل سرپایی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. خطرات مرتبط ممکن است عفونت، هماتوم سپتوم، سوراخ شدن و خونریزی باشد. این یک جراحی بینی پزشکی است.

کاهش توربینات

توربینات ها یا همان پولیپ ها ساختارهای کوچکی در داخل بینی هستند که هوای عبوری از سوراخ های بینی را به داخل ریه ها تمیز و مرطوب می کنند.

آنها توسط یک ساختار استخوانی احاطه شده توسط بافت عروقی و یک غشای مخاطی در خارج ساخته می شوند و می توانند در اثر آلرژی، تحریک یا عفونت متورم و ملتهب شوند و باعث انسداد بینی و تولید مقدار بیش از حد مخاطی شوند که منجر به گرفتگی بینی می شود.

در یک روش با استفاده از یک شاخگ پولیپ هایی گه سد راه هوایی شده اند را مورد آسیب قرار می دهند تا راه هوایی بینی باز شود.  این روش یک روش سرپایی است و معمولا نیازی به بیهوشی در این روش نیست.

این یک روش است که با بی حسی موضعی انجام می شود و حدود 10 دقیقه طول می کشد. معمولاً هیچ دردی در روند بهبودی، هیچ تغییری در جنبه فیزیکی و هیچ عارضه جانبی بلندمدتی مانند از دست دادن ادراک بویایی وجود ندارد.

بیمار باید توجه داشته باشد که تقریباً 3 هفته روی بینی او پوسته پوسته شدن خواهد داشت. استفاده مکرر از شستشوی بینی با سرم شست و شو و استفاده از پماد آنتی بیوتیک در این مدت را توصیه می کنیم. احتمال کمی وجود دارد که شاخک‌ها دوباره بزرگ‌تر شوند و در نتیجه یک روش فرکانس رادیویی دیگر ضروری است.

رینوپلاستی یا جراحی بینی

اگر از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستید، رینوپلاستی راه حل مورد نظر شما است. انجام عمل بینی بیش از تغییر بینی ساده است. نحوه درک بقیه از چهره شما را تغییر می دهد و به تمام ویژگی های صورت شما اجازه می دهد تا با هم هماهنگ تر شوند تا شما را زیباتر کنند.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی در تهران هستید پیشنهاد می کنیم سری به نمونه کار ها و سایت دکتر حمیدرضا راستی بیندازید. و یا با شماره تلفن های درج شده در سایت ایشان برای دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

1c511860 4ee5 417d 90f1 139b9ea869c2 انواع عمل  بینی

رینوپلاستی چیست؟

این عمل جراحی بینی معمولاً به عنوان جراحی بینی زیبایی شناخته می شود و اگرچه کاربرد زیبایی دارد، اما کاربردهای پزشکی حیاتی نیز دارد. جراحی بینی گاهی هم برای تصحیح تنفس ناقص ناشی از مشکلات ساختار بینی استفاده می شود.

برخی ممکن است به دنبال آن باشند تا اندازه و شکل طبیعی بینی خود را اصلاح کنند تا آن را جذاب‌تر کنند و به آن اجازه دهند که با سایر ویژگی‌های صورت هماهنگ‌تر شود.

البته، جراحی بینی یک انتخاب رایج برای کسانی است که مشکلات تنفسی بینی دارند. یکی از شایع ترین علل اختلالات تنفسی انحراف سپتوم است. انحراف سپتوم جایی اتفاق می افتد که تیغه بینی یا استخوان و غضروفی که حفره بینی را به دو نیم می کند، خارج از مرکز قرار بگیرد یا کج باشد. این عارضه  می تواند تنفس را دشوار کند.

انجام عمل بینی می تواند اندازه بینی را نسبت به سایر بخش های صورت متعادل تر کند. می توان از آن برای تغییر پهنای بینی در پل یا سوراخ های بینی یا تغییر قوز یا فرورفتگی های نمایان بینی استفاده کرد. می تواند نوک بینی را که بزرگ، رو به بالا، رو به پایین یا قلاب شده است را تعمیر کند. همچنین می‌تواند عدم تقارن بینی یا سوراخ‌های بینی بزرگ یا رو به بالا را برطرف کند.

جراحی بینی بسته

این محبوب ترین نوع عمل بینی است زیرا تمام برش ها در داخل بینی پنهان می شوند. هنگامی که از این روش استفاده کنید، هیچ جای زخمی قابل مشاهده ای نخواهد بود. بافت نرم بینی کمی به سمت بالا بلند می شود و استخوان و غضروف را در دسترس پزشک قرار می دهد تا بتواند تغییرات لازم را در ساختار بینی شما انجام دهد.

به دلیل ماهیت کمتر تهاجمی این رینوپلاستی ، زمان کمتری در داخل اتاق عمل سپری می‌شود و همچنین بهبودی سریع‌تری پس از عمل برای بیمار وجود دارد.

رینوپلاستی باز

این روش از رینوپلاستی پیچیده تر است و از نظر تاریخی برای بیمارانی که نیاز به تغییرات و جراحی گسترده تری روی بینی خود دارند مفید بوده است. اگر بیش از یک تغییر جزئی در ساختار بینی خود نیاز دارید، به احتمال زیاد جراح این نوع جراحی بینی را پیشنهاد خواهد کرد.

جراح با ایجاد برش‌های کوچک در ناحیه بین سوراخ‌های بینی و زیر بینی، در ناحیه‌ای به نام کلوملا شروع می‌کند. این به جراح اجازه می دهد تا پوست قسمت بزرگی از بینی شما را حرکت دهد.

سپس، پوست بالا کشیده می شود تا به داخل حفره بینی دسترسی پیدا کند تا جراح بتواند قسمت های ساختاری بینی را تغییر شکل دهد. پس از تغییر شکل، پزشک کلوملا را بخیه می‌زند و بینی را با آتل می‌بندد تا ثبات پیدا کند.

پس از نوار چسب، پزشک یک آتل را روی بینی تمام شده قرار می دهد که به طور خاص برای بیمار و فرم بینی او ساخته شده است. این آتل برای محافظت از بافت های ترمیم کننده بینی شما برای یک هفته روی بینی شما خواهد ماند.

این نوع جراحی اغلب برای بیمارانی انتخاب می شود که نیاز به تغییرات بیشتری دارند. همچنین برای بیمارانی که دارای انواع مشکلات بینی هستند، مانند  فرو ریختگی سپتوم ناشی از برداشتن قوز قبلی یا ناهنجاری‌های ساختاری ناشی از ژنتیک، پیشنهاد می‌شود.

همچنین اغلب برای بیمارانی که ناهنجاری های ژنتیکی ندارند اما پس از ضربه شدید به بینی دچار ناهنجاری های اکتسابی بینی شده اند، پیشنهاد می شود. این جراحی جراحی ای بسیار مهم و حساس است که باید توسط بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران انجام شود.

بیشتر بخوانید:  چگونه با ساخت روف گاردن طبیعت را به خانه بیاوریم

4e9162c3 007b 41c8 8fc5 81649136dfdb انواع عمل  بینی

فیلر

این نوع عمل بینی کمتر رایج است و غیر جراحی است. به همین دلیل، نه تنها توسط جراحان زیبایی یا پلاستیک، بلکه دستیاران و متخصصان پوست نیز قابل انجام است.

این نوع جراحی بینی برای افرادی که می خواهند یک نقص جزئی در بینی خود را اصلاح کنند بسیار مناسب است. در این روش ژل تزریق می شود.

این یک گزینه عالی برای کسانی است که مشکلات کوچکی دارند زیرا بدون برش و سریع است. اما یک نکته منفی این است که نتایج دائمی نیستند. با گذشت زمان، بدن فیلر را دوباره جذب می‌کند، و شما مجددا باید اقدام به تزریق ژل یا فیلر کنید.

رینوپلاستی ترمیمی

این نوع رینوپلاستی بعد از رینوپلاستی اولیه بینی انجام می شود. پس از انجام این روش، اگر بیمار از نتایج اولیه جراحی بینی راضی نباشد، ممکن است یک رینوپلاستی ترمیمی یا اصلاحی را انتخاب کند. بیماران همچنین ممکن است در صورت رضایت از نتایج، رینوپلاستی ترمیمی را انتخاب کنند، تا تغییرات بیشتری روی بینی خود اعمال کنند.

یکی دیگر از دلایل رایج برای رینوپلاستی اصلاحی یا ترمیمی، مشکلات تنفسی است. این مورد نسبتاً رایج است که افراد پس از عمل بینی دچار مشکلات تنفسی خفیف شوند. از آنجایی که یک جراح ساختار بینی شما را تنظیم می کند، ممکن است به طور تصادفی پس از عمل تاثیرات این جراحی باعث تغییراتی در سیستم تنفسی بینی شما شود.

فرآیند جراحی بینی

آماده سازی

اولین قدم در مسیر شما برای رسیدن به یک بینی متفاوت، ملاقات با جراح برای مشاوره برای تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر. شما این فرصت را خواهید داشت که با پزشک خود در مورد اینکه چرا به دنبال این جراحی هستید وچه نیازهایی دارید صحبت کنید.

سپس پزشک یک معاینه فیزیکی از بینی شما انجام می دهد. پزشک از نزدیک به مسائلی که گفته‌اید می‌خواهید رفع کنید و همچنین پوست داخل و خارج بینی را بررسی می‌کنند تا به جراح کمک کند تا بفهمند چه مشکلات ساختاری را می‌توان برطرف کرد.

روش انجام رینوپلاستی

از آنجایی که عمل بینی یک عمل نسبتاً جزئی است، بسته به نوع عمل بینی که انجام خواهید داد، می توان آن را در بیمارستان، مطب پزشک یا در یک کلینیک جراحی انجام داد. بسته به نوع روش و میزان گستردگی جراحی که باید انجام شود، ممکن است بی حسی موضعی دریافت کنید.

اما فقط بینی شما را بی حس می کند.. برخی از جراحی های بینی نیاز به بیهوشی عمومی دارند که به شما اجازه می دهد در حین انجام جراحی راحت بخوابید.

هنگامی که بیهوشی اثر کرد، پزشک بین سوراخ های بینی شما یا داخل آنها بریدگی ایجاد می کند. اگر جراحی برای پیوند بافت نیاز به غضروف داشته باشد، پزشک ممکن است مقداری را از گوش یا از عمق حفره بینی شما غضروف خارج کند.

توجه داشته باشید اگر بینی گوشتی دارید حتما به دنبال بهترین جراح بینی گوشتی در تهران باشید. زیرا جراحی سختتری خواهید داشت.

بهبودی

پس از اتمام جراحی، پزشک بانداژهایی روی بینی شما و همچنین یک آتل پلاستیکی گچی یا فلزی قرار می‌دهد که به بینی شما کمک می‌کند تا شکل جدید خود را در طول فرآیند بهبود حفظ کند. پزشک همچنین ممکن است آتل هایی را در داخل سوراخ های بینی شما قرار دهد تا به ثبات داشتن سپتوم شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  7 پارامتر تأثیرگذار در قیمت سئو شما

38e21677 f341 4d34 9d58 65c5570761be انواع عمل  بینی

برای کاهش خونریزی و تورم بینی، باید چند روز در حالی که سر خود را بالاتر از قفسه سینه خود قرار دارد استراحت کنید. از اکثر بیماران خواسته می شود تا حدود یک هفته پس از جراحی، یه بانداژ روی بینی شما آّ نخورد ولی داخل سوراخ های بینی را میتوانید بببا سرم مخصوص شست و شو بشویید.

اگر بخیه های شما جذبی باشند، خود به خود ناپدید می شوند. اگر قابل جذب نباشند، باید یک هفته پس از جراحی به پزشک مراجعه کنید تا آنها را خارج کنند.

احتمالاً تا چند روز پس از جراحی مقداری خونریزی و تخلیه مخاط را تجربه خواهید کرد. همچنین ممکن است دچار سردرد شوید و صورت شما پف کرده و متورم شود. همچنین ممکن است کمی تورم و کبودی در اطراف چشمان خود تجربه کنید.

پزشک ممکن است داروهایی را برای کمک به کاهش درد تجویز کند. شما باید مطمئن شوید که تا چند هفته پس از جراحی از انجام فعالیت‌های فیزیکی و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به حرکت زیاد صورت دارند، اجتناب کنید.

انواع مدل عمل بینی 

1- عمل بینی طبیعی

2- عمل بینی نیمه فانتزی

3- عمل بینی فانتزی

عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی به عملی گفته می شود که تیغه بینی شما کاملا صاف می شود و قوز آن از بین می شود . افتادگی نوک بینی را برطرف می کنند. در این سبک زاویه بین بینی و لب بالایی تقریبا 90 تا 95 درجه تنظیم می شود. این یکی از پرطرفدار ترن انواع مدل عمل بینی دخترانه است. حال بهترین جراح بینی طبیعی در تهران کیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی دو تغییر بزرگ با مدل بالایی دارد . اول اینکه بجز صاف کردن پل و تیغه بینی مقدار کمی قوس رو به داخل به بینی می دهند. و زاویه بین نوک بینی و لب بالایی تقریبا بین 95 تا 105 درجه تنظیم می شود. این مدل یکی از زیبا ترین و کم ریسک ترین انواع مدل عمل بینی دخترانه است.

عمل بینی فانتزی

این سبک از بینی دارای قوس بیشتر نسبت به مدل نیمه فانتزی است و نیاز به تغییرات خیلی بیشتری در بینی و ساختار بینی دارد. زاویه بینی در این مورد بین 105 تا 115 تنظیم می شود نوک بینی بسیار رو به بالا و قوس رو به داخل زیاد نشانه این مدل بینی است. توجه داشته باشید امکان مشکلات تنفسی در این سبک وجود دارد. این اخرین سبک انواع مدل عمل بینی دخترانه است.

جراحی سپتوپلاستی

یک روش جراحی که برای رفع انحراف تیغه بینی انجام می شود. سپتوم دیواره ای از استخوان و غضروف است که بینی شما را به دو سوراخ مجزا تقسیم می کند. انحراف تیغه بینی زمانی اتفاق می افتد که سپتوم شما به یک طرف بینی منتقل شود. برخی از افراد با انحراف تیغه بینی به دنیا می آیند، اما می تواند به دلیل آسیب دیدگی بینی شما نیز ایجاد شود.

جراحی توربینوپلاستی

روشی برای کاهش اندازه شاخک ها. به طور خلاصه، شاخک ها ساختارهایی در امتداد دیواره جانبی بینی هستند که می توانند متورم شوند و باعث انسداد شوند. با کاهش اندازه آنها می توان تنفس شما را بهبود بخشید.

جراحی آلارپلاستی

روشی که در آن دو طرف بینی در پایین که به آن آلار گفته می شود تغییر شکل می دهند. در بیشتر موارد این شامل باریک کردن یا تغییر شکل بینی برای بهبود تعادل در رابطه با پایه و سایر ساختارهای بینی است.

پایان رپورتاژ آگهی