پاییز و دمنوش هایش

مزاج فصل پاییز سرد و خشک می باشد  فصل پاییز هر منطقه زمان ریزش برگ ها است. در فصل پاییز اوج غلبه بیماری های سوداوی مثل اگزما،یبوست،خارش پوستی، افسردگی،شپش و…است.علت شپش از درون بدن است به علت تجمع فضولات در بدن اگر کسی شپش گرفت و خانواده او هم شپش گرفتند نشان دهنده این است که در بدن آنها هم  تجمع فضولات است.

طبیعت فصل پاییز سرد و خشک است و بالطبع باید در این فصل سبک زندگی و تدابیر حفظ سلامتی به گونه‌ای باشد که  متناسب با این طبع و مزاج باشد البته به عنوان یک نکته مهم دقت فرمایید که فقط در مناطق معتدل این مصداق سردی و خشکی خیلی بارز است و در سایر مناطق باید ببینیم که تغییرات آب و هوایی در فصل پاییز چگونه می‌باشد.

35gc35g 600x466 پاییز و دمنوش هایش

تدابیر فصل پاییز

ترک سردی ها مصرف غذای سنگین وگوشتی ، پوشاندن سر باکلاه پشمی طبیعی ، استفاده از دمنوش های گرم ، اسپری گلاب یا استفاده از عطرهای گرم طبیعی ، مصرف انار زیاد ،اگر ترش است کمی گلپر ونمک روی آن ریخته شود  ، دود کردن اسفند وکندر هرروز در خانه قبل از غروب آفتاب ، ترک مواد سودازامثل قهوه،چای، نوشابه،فست فودومواد کارخانه ای در ادامه به معرفی دمنوش های مناسب این فصل که در داروخانه گیاهی آنلاین داروبرگ در مشهد هست می پردازیم می پردازیم :

🔹در صورتی که دچار زکام ( سرماخوردگی) شده اید ، می توانید نعنا ، پونه ،آویشن و مرزنجوش را به مقدار مساوی دم کرده و در طول روز ، یکی دوبار نوش جان نمایید .همچنین می توانید از بخور دادن همین مواد نیز بهره ببرید  .

🔹در صورتی که در اثر خستگی زیاد ، استرس و بی خوابی ، دچار سر درد و سنگینی چشم ها و حالات شبه آنفولانزا شده اید ، می توانید از دم نوش  گل گاو زبان با  لیمو عمانی و بدون نبات ، چندبار در روز استفاده نمایید .

گل گاو زبان

گل گاو زبان در ایران در دامنه کوه های البرز می روید . گل گاوزبان دو نوع ایرانی و اروپایی دارد که خواص دارویی متفاوتی دارند . علت اینکه به آن گل گاو زبان می گویند برگ های شبیه به زبان گاو این گیاه است که پوشیده از خارهای ظریف است که به آن ها حالتی خشن مثل زبان گاو می دهد . در کرمان قاووتی با ترکیب هل و شکر و گل گاو زبان درست می کنند . از گل و روغن و عرق گل گاو زبان استفاده دارویی می شود .خواص گل گاو زبان : شامل تصفیه کننده خون ، تقویت کننده اعصاب و روان ، عرق آور ، ادرار آور و مقوی کلیه ها ، درمان سرماخوردگی ، پیشگیری از سرطان می باشد .

4tghv46g4 600x600 پاییز و دمنوش هایش

داروخانه گیاهی داروبرگ گل گاو زبان دم سفید با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت خدمت شما مشتریان عزیز ارایه می دهد حتما این دمنوش فوق العاده را همراه با لیمو عمانی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم تهیه کرده و از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید .

گل گاوزبان گیاهی علفی با ارتفاع 40 تا 70 سانتی متر است. این گیاه در مزارع و گاهی در زمین های خشک رشد می کند. اصالتاً اهل دمشق است. مهمترین ماده ای که از تجزیه شیمیایی گل گاوزبان به دست می آید نیترات دو پتاس است. گل گاوزبان یک گیاه دارویی است که از گل ، برگ و دانه های آن تقریباً در همه مواد استفاده می شود. از دانه های این گیاه در صنعت روغن نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  انواع پرده‌های اداری

دم‌کرده گل گاوزبان با کمی لیمو عمانی تهیه می شود یک نوشیدنی خوب برای مبارزه با سرماخوردگی است. این نوشیدنی به شرطی که اسیدی نباشد ، مخصوصاً هنگام بروز علائم سرماخوردگی ، یک نوشیدنی خوب برای بهبود وضعیت بیمار محسوب می شود.

گل گاوزبان همچنین در درمان سرفه مزمن ، تنگی نفس و آسم خفیف مفید است. در درمان سرفه خشک ، گل گاوزبان را می توان با بابونه ، سنبل الطیب ، شقایق مخلوط کرد و از  ترکیب این چندین نوع گیاه 2-3 بار در روز نوشید. جوشانده گل گاو تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت مو ، ناخن و پوست دارد.

خواص درمانی گل گاو زبان
برای گل گاو زبان، فواید زیادی نام برده‌اند، مهم‌ترین آن‌ها که به اثبات رسیده و تقریباً تمامی اطبا از گذشته تا حال بر آن توافق دارند؛ عبارت است از:
۱- در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق، موثر است.
2- گل گاو زبان در درمان برونشیت موثر است.
3- بی اختیاری دفع ادرار را درمان می‌کند.
4- التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند.
5- آرام کننده اعصاب است.
6- عرق آور است.
7- ادرار آور است.

8- گل گاو زبان در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.
9- ضماد برگ‌های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.
10- برگ‌های گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.
11- گل گاو زبان کلیه‌ها را تقویت می‌کند.
12- سرماخوردگی را برطرف می‌کند.
13- برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان موثر است.

14- تقویت‌کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط‌آور است.
15-گل گاو زبان و برگ‌های تصفیه کننده خون است.
16- عرق گل‌گاوزبان برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان مفید است.
۱7- گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند.
18- در درمان اختلال حواس کاربرد فراوانی دارد.
19- گل گاو زبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اَخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد.
۲۰- برگ‌های تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C است و در بعضی از کشور‌ها آنرا داخل سالاد می‌ریزند.

لیمو عمانی

خشک شده لیمو ترش شیرازی را لیمو عمانی می گویند. لیمو عمانی از پرفروش ترین چاشنی های موجود در بازار های فروش می باشد . قسمت‌های مورد استفاده گیاه لیمو عمانی، میوه، برگ و ریشه گیاه است . لیمو عمانی بومی کشور عمان است . اگر لیمو ترش های شیرازی بر روی درخت خشک شوند ، لیمو عمانی زرد مایل به قهوه ای می شود . اگر لیمو ترش ها را در آب و سرکه بجوشانند و سپس زیر نور خورشید خشک کنند ، لیمو عمانی به دست آمده سیاه می شود . خواص لیمو عمانی شامل جلوگیری از بیماری های قلبی ، درمان مشکلات معده ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، سم زدای قوی ، ضد سرطان ، مقابله با التهاب و سرماخردگی ، دارای انواع مواد معدنی و ویتامین D می باشد .

بیشتر بخوانید:  مقاومت بلوک هبلکس ( بلوک aac ) در برابر زلزله چقدر است؟

5gv45g 600x600 پاییز و دمنوش هایش

از خواص بی نظیر این محصول غافل نشوید همین الان می توانید  به صورت حضوری با مراجعه به آدرس فروشگاه ما که در پایین همین مقاله قرار می دهیم و یا به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت ما و یا تماس با شماره های مجموعه ما در که پایین همین مقاله قرار داده می شود سفارش خود را قطعی کنید پس فرصت را از دست ندهید .

گل بنفشه

🔹اگر دچار تب هستید می توانید روزی دو بار دمنوش بنفشه میل کنید. روغن بنفشه هم علایم تحریکی گوش و گلو و بینی و خشکی پوست را کاهش می دهد .

گل بنفشه بومی اروپا و آسیاست . گل بنفشه بیشتر در قسمت های شمالی و مرطوب ایران می روید . به گل بنفشه گل زیر برف هم می گویند چون فصل رویش آن زمستان است . از گل بنفشه عطری استخراج می شود كه بسیار گران قیمت است . از برگ، گل، دانه، ریشه و روغن و عرق گل بنفشه استفاده دارویی می شود .

45tv45tg 600x600 پاییز و دمنوش هایش

خواص گل بنفشه یا بنفشه معطر شامل خلط آور، رفع سرفه و درمان سرماخوردگی ، رفع تورم چشم و تسکین تورم گوش داخلی ، صفراآور و درمان زردی ، آرامبخش و رفع مشکل بی خوابی ، تب بر ، کنترل یا کاهش فشار خون می باشد .

حتما دقت نمایید که گل بنفشه اصلی تهیه کنید قیمت این محصول تقریبا بالا می باشد به همین دلیل اغلب به جای آن ختمی خبازی که گلی بنفش رنگ شبیه به گل بنفشه ولی کمی بزرگتر می باشد پس دقت نمایید که اشتباه نخرید .

🔸اگر از مشکلات معده مانند ترش کردن یا ریفلاکس رنج می برید و یا کسل و بی حوصله هستید ، دم نوش ” به ” را فراموش نکنید

اگر از مشکلات معده مانند( ترش کردن یا ریفلاکس) رنج می برید و یا (کسل و بی حوصله) هستید ، دم نوش ” به ” را حتما امتحان کنید. این دمنوش🍵  یکی از نوشیدنی های پرخاصیت، خوش عطر و طعم است. دمنوشی مناسب برای تمامی فصول سال، بخصوص پاییز و زمستان️  است. برای تهیه “دمنوش به”: برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی  را در یک قوری با یک لیوان آب جوش ریخته، به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

⚠️هرکدام رادراعتدال انجام دهید وزیاده روی نکنید .

داروخانه گیاهی داروبرگ ارایه دهنده انواع خشکبار ، زرشک ،  زعفران ، گیاهان دارویی ، ادویجات ، عرقیات گیاهی ،  روغن های گیاهی ، سبزیجات خشک ، شوینده های گیاهی ، دست سازه های گیاهی به شما اطمینان می دهیم تمامی محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می گردد . بنابراین با اطمینان از ما خرید کنید .

بیشتر بخوانید:  هر آنچه در مورد رنگ سال 1401 در تبلیغات باید بدانیم

دمنوش‌های گیاهی از گل‌ها، برگ‎ها، دانه‌ها و ریشه‌های بسیاری از گیاهان تهیه می‌شوند. اهمیت مصرف دمنوش‌های گیاهی، به دلیل طبیعی بودن آن است. این دمنوش‎ها خواص بسیاری برای بدن دارند که برای مصرف آن باید بر اساس دستورالعملی که پزشکان در نظر دارند، رژیم‌ غذایی خود را بچینیم.

به لیمو

در بسیاری از فرهنگ ها ، چای علف لیمو برای هضم غذا مفید بوده است. لیمو نیز مانند سایر گیاهان دارویی که به دلیل خواص گوارشی خود شناخته می شوند ، می تواند با داشتن خواص ضد اسپاسم قوی و ایمن باشد.

لیمو دارای اثرات آرامبخش بسیاری برای اختلالات خواب است مانند بی خوابی استفاده می شود خواص مشابه استرس و تنش را کاهش می دهد بدن و ذهن را آرام می کند و خواب راحت را به ارمغان می آورد.

به لیمو لیموها همچنین سرشار از ملاتونین هستند ، هورمونی در بدن که مسئول ریتم شبانه روزی است. تولید آن توسط تاریکی شب تحریک می شود و باعث خواب آلودگی می شود. نوشیدن چای علف لیمو یک راه طبیعی برای کمک به افزایش میزان ملاتونین بدن است.

لیمو به دلیل توانایی آرامش بخشیدن و استراحت ، سرشار از ملاتونین است و کمبود کافئین آن را به یک نوشیدنی ایده آل تبدیل می کند که می تواند بدن و ذهن را آرام کند ، بنابراین می توانید شب ها خوب بخوابید.

مشخص شده است که عناصر بیولوژیکی موجود در لیمو دارای خواص ضد التهابی خوبی است خواص آنتی اکسیدانی این گیاه در کاهش اثرات التهابی اکسید کننده ها نیز مفید است لیمو توانایی کاهش التهاب را دارد  به عنوان مثال می تواند به کاهش درد مفاصل و سایر بیماری های التهابی کمک کند.

35gfv45tg 600x400 پاییز و دمنوش هایش

خواص دمنوش‌ گیاهی

تمام افراد درزندگی شهری برای سلامتی خود ارزش بسیاری قائل هستن مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در این مسیر کمک کند دمنوش‌های گیاهی چای و قهوه کافئین ندارند به همین دلیل تمامی فواید آن به‌طورکامل جذب بدن می‌شوند.  از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ سنتی گیاهی خواص زیادی دارند خیلی از افراد در برنامه‌ی تغذیه روزانه خود قرار می‌دهند تعدادی را قبل از صرف غذا و تعدادی را بعد از صرف غذا مصرف میکنند. در ایران علوم پزشکی محلی رایج بوده و بیماری ها را با گیاهان همان سرزمین درمان میکردند از این رو برای پیشگیری مصرف انواع دمنوش سابقه‌ای بسیار طولانی در طب سنتی و زندگی روزمره‌ی مردم داشته است همچنین طعم و عطر خاص دمنوش‌ها آنها را به عنوان نوشیدنی پرطرفدار کرده است..

دمنوش‌ها در دو نوع  طبع سرد و طبع گرم تعریف می گردند که هر کدام برای افراد با ذائقه‌های مختلف و زمان مختص خود به مصرف می‌رسند. علاوه‌ بر آن، این دمنوش‌های جذاب، سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی است که می‌توان آن را یک نوشیدنی کامل معرفی کرد.

امکان ارسال به مشهد و سراسر کشور با اسنپ باکس و پست جهت خرید حضوری به آدرس : مشهد ، طبرسی شمالی ۳۸ ، بین طباطبایی ۸ و ۱۰ مراجعه نمایید . شماره های تماس : ۰۵۱۳۲۱۲۹۹۴۵ . ۰۹۱۵۲۴۹۴۲۹۴